וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסים להרתיע את צפון קוריאה: מפציצים אמריקניים טסו בשמי הדרום

21.9.2016 / 9:48

בפעם השנייה בתוך פחות משבועיים עשתה ארה"ב מפגן כוח בשמי קוריאה הדרומית, אחרי הניסוי הגרעיני שערכה פיונגיאנג. אחד מהמפציצים נחת בבסיס הנמצא במרחק של 40 ק"מ מהבירה סאול

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שני מפציצים אמריקניים טסו היום (רביעי) בשמי קוריאה הדרומית, ואחד מהם נחת בבסיס אווירי הנמצא 40 ק"מ מדרום לבירה - כך לפי עד ראייה של סוכנות הידיעות רויטרס. זאת גיחה שנייה מסוגה מאז הניסוי הגרעיני האחרון של קוריאה הצפונית, שבוצע לפני פחות משבועיים.

הכוחות האמריקניים בקוריאה מסרו כי בטיסה השתתפו שני מפציצים מדגם B-1B המוצבים בבסיס בגואם, וכי מטרת הגיחה הייתה להפגין את מחויבותה של ווישנגטון לבעלת בריתה. בפעם הקודמות היו אלו שני מפציצים מדגם B-1B, שלוו עלי ידי מטוסי קרב אמריקניים ודרום קוריאניים.

קוריאה הצפונית התעלמה מהגינוי הבינלאומי עקב ניסוי הגרעין החמישי שלה, והשבוע היא הצהירה כי ערכה ניסוי מוצלח במנוע רקטה חדש, שישמש לשיגור לוויינים, צעד שגם הוא מנוגד לסנקציות שהטיל עליה האו"ם.

ארצות הברית וסין, שהיא בעלת בריתה המרכזית של קוריאה הצפונית, גינו את הניסוי האחרון והבטיחו להגביר את שיתוף הפעולה באו"ם. דיפולמטים באו"ם מסרו כי שתי המדינות החלו בדיונים על הצעת החלטה הנוגעת לניסוי הגרעיני, אולם בייג'ינג לא אמרה מפורשות כי היא תומכת בצעדים חדשים נגד פיונגיאנג.

לקריאה נוספת בנושא
הפרנויה של קים עוד עלולה להבעיר את חצי האי הקוריאני
"נכתוש עד אפר": התכנית של קוריאה הדרומית להשמדת הצפון
קוריאה הצפונית: על ארה"ב להכיר בנו כמדינת גרעין, איומיה מגוחכים

מפציצים גרעיניים אמריקניים בשמי קוריאה הדרומית, 13 בספטמבר 2016. AP
המפציצים האמריקניים שטסו בשמי קוריאה הדרומית, בשבוע שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully