וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נכתוש עד אפר": התכנית של קוריאה הדרומית להשמדת הצפון

גורם צבאי בכיר טען כי אם יזוהו סימנים למתקפה גרעינית מתקרבת מצדה של השכנה מצפון, פיונגיאנג "תימחק מעל המפה". השליח האמריקני המיוחד: וושינגטון שוקלת צעדים חד-צדדיים, בנוסף לסנקציות נגד קוריאה הצפונית

עריכת וידאו: ניר חן

גורם צבאי בכיר בקוריאה הדרומית מסר אתמול (ראשון) לסוכנות הידיעות יונהאפ כי אם קוריאה הצפונית תפגין סימנים למתקפה גרעינית מתקרבת, הבירה פיונגיאנג "תושמד לחלוטין על ידי טילים בליסטיים ופגזים". זאת לאחר שקוריאה הצפונית השלימה את הניסוי הגרעיני החמישי שלה, והגדול ביותר עד כה.

הבכיר הביטחוני הוסיף כי שכונות בבירה הצפון קוריאנית שבהן על פי ההערכות חיים בכירי הממשל יהיו המטרה העיקרית של מתקפה כזאת. לדבריו, העיר "תיכתש עד עפר ותימחק מעל המפה". במקביל, השליח המיוחד של ארצות הברית לקוריאה הצפונית, סונג קים, מסר כי וושינגטון שוקלת צעדים חד-צדדיים נגד פיונגיאנג, בשל "האיום שהיא מציבה לאזור, לבעלות בריתנו ולנו".

עוד בוואלה! NEWS:
קוריאה הצפונית: על ארה"ב להכיר בנו כמדינת גרעין, איומיה מגוחכים
אובמה: "לעולם לא נקבל את קוריאה הצפונית כמדינת גרעין"
ניסוי חמישי בעשור: ההתקדמות הגרעינית המדאיגה של צפון קוריאה

חייל צפון קוריאני צופה בשידורי הטלוויזיה לאחר ניסוי הגרעין. רויטרס
"מעלה גיחוך". חייל צפון קוריאני צופה בדיווח על הניסוי הגרעיני, בשבוע שעבר/רויטרס

זאת, בנוסף לסנקציות החדשות שמקדמות ממשלות ארצות הברית, קוריאה הדרומית ויפן נגד קוריאה הצפונית במועצת הביטחון של האו"ם. אתמול השיבה פיונגיאנג המבודדת לאיומים הדיפלומטיים, וטענה כי הסנקציות המוצעות "חסרות כל משמעות ומעלות גיחוך". דובר מטעם משרד החוץ של פיונגיאנג קרא לוושינגטון להכיר בקוריאה הצפונית "מדינה עם נשק גרעיני".

על פי ההודעה, שפורסמה בסוכנות הידיעות הממלכתית של קוריאה הצפונית KCNA, נשיא ארצות הברית ברק אובמה "עושה מה שהוא יכול על מנת למנוע את הסטטוס האסטרטגי של מדינה עם נשק גרעיני, אולם זה מטופש כמו לנסות להסתיר את השמש עם כף היד". על פי ההודעה הרשמית, הניסוי הגרעיני האחרון הוא תגובה לאיום הגרעיני שמציבה, לטענת פיונגיאנג, ארצות הברית, והרשויות ימשיכו לפתח את יכולותיה הגרעיניות "באיכות ובכמות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפגישה עם נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון-הייה בשולי ועידה בלאוס, 6 בספטמבר 2016. רויטרס
"מטופש כמו לנסות להסתיר את השמש עם כף היד". אובמה ונשיאת קוריאה הדרומית, בשבוע שעבר/רויטרס

ביום שישי גינה אובמה את ניסוי הגרעין שביצעה קוריאה הצפונית, וכינה אותו "איום חמור לביטחון האזור וליציבותו ולשלום העולמי". אובמה הוסיף כי יפעל יחד עם שותפותיה של ארצות הברית על מנת להטיל סנקציות נוספות על המשטר בפיונגיאנג. "ארצות הברית לא מקבלת, ולעולם לא תקבל, את קוריאה הצפונית כמדינת גרעין", מסר הנשיא, שציין כי מדובר במדינה היחידה שביצעה ניסויים גרעיניים מתחילת המאה.

בלילה שבין חמישי לשישי ביצעה פיונגיאנג את הניסוי הגרעיני החמישי שלה, והגדול ביותר עד כה. לטענת הרשויות הצפון קוריאניות, מדעניה הצליחו לפתח את היכולת הטכנולוגית להרכיב ראש קרב גרעיני על טיל בליסטי. ניסוי השיגור בוצע לרגל 68 שנים לייסודה של קוריאה הצפונית, ובסיומו של ביקור בן תשעה ימים של הנשיא האמריקני במדינות אסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully