וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "לעולם לא נקבל את קוריאה הצפונית כמדינת גרעין"

הנשיא האמריקני הצטרף לגינויים לניסוי הגרעיני, והתחייב להטיל סנקציות נוספות על פיונגיאנג. משרד החוץ הישראלי: "הניסוי מנוגד לנורמות הבינלאומית, ועל העולם למנוע פרוליפרציה למדינות המזרח התיכון"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה גינה היום (שישי) את ניסוי הגרעין שביצעה קוריאה הצפונית, וכינה אותו "איום חמור לביטחון האזור וליציבותו ולשלום העולמי". אובמה הוסיף כי יפעל יחד עם שותפותיה על ארצות הברית על מנת להטיל סנקציות נוספות על המשטר בפיונגיאנג. "ארצות הברית לא מקבלת, ולעולם לא תקבל, את קוריאה הצפונית כמדינת גרעין", מסר הנשיא, שציין כי מדובר במדינה היחידה שביצעה ניסויים גרעיניים מתחילת המאה.

מוקדם יותר היום ביצעה פיונגיאנג את הניסוי הגרעיני החמישי שלה, והגדול ביותר עד כה, שגרר גינויים מרחבי העולם, כולל מבעלת בריתה המרכזית, סין. לטענת הרשויות הצפון קוריאניות, מדעניה הצליחו לפתח את היכולת הטכנולוגית להרכיב ראש קרב גרעיני על טיל בליסטי. ניסוי השיגור בוצע לרגל 68 שנים לייסודה של קוריאה הצפונית, ובסיומו של ביקור בן תשעה ימים של הנשיא האמריקני במדינות אסיה.

עוד בוואלה! NEWS:
ניסוי חמישי בעשור: ההתקדמות הגרעינית המדאיגה של צפון קוריאה
"החזק ביותר אי-פעם": קוריאה הצפונית ערכה ניסוי גרעיני חמישי
שעות לאחר הפגישה עם נשיא סין: דרום קוריאה דיווחה על שיגורים מהצפון

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפגישה עם נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון-הייה בשולי ועידה בלאוס, 6 בספטמבר 2016. רויטרס
"איום חמור לביטחון האזור". אובמה בפגישתו עם נשיאת קוריאה הדרומית, השבוע/רויטרס

אובמה עוד ציין כי הוא שוחח בטלפון עם מנהיגי קוריאה הדרומית ויפן, שהסכימו לפעול יחד עם מדינות נוספות "על מנת לנקוט צעדים משמעותיים נוספים, כולל סנקציות חדשות, במטרה להבהיר לקוריאה הצפונית כי יש השלכות למעשים המסוכנים והלא חוקיים שלה". כמו כן, אמר אובמה כי הניסוי "מגיע לאחר מבצע חסר תקדים של שיגורי טילים בליסטיים", בהתייחסות לירי שלושה טילים בליסטיים לחופה המזרחי, בעת כינוס ראשי מדינות ה-G20 בסין.

משרד החוץ הישראלי הצטרף גם כן לגינויים מרחבי העולם, ומסר :"ישראל מגנה את הניסוי הגרעיני שביצעה קוריאה הצפונית". על פי הודעת המשרד, "פעילות זו עומדת בסתירה לנורמות הבינלאומיות ולהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם". לטענת ירושלים, הניסוי הגרעיני וניסויי הטילים הבליסטיים שקדמו לו "מחייבים המשך פעילות מעשית של הקהילה הבינלאומית נגד פרוליפרציה שמבצעת קוריאה הצפונית למדינות במזרח התיכון בשלל תחומים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
התקשורת הצפון קוריאנית מדווחת על ניסוי הגרעין במדינה, ספטבר 2016. רויטרס
"החלטה לא חכמה". דיווחים בתקשורת הצפון קוריאנית על הניסוי, היום/רויטרס

מוקדם יותר היום, מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, גינה בחריפות את הניסוי הגרעיני וציין כי על פיוניאנג להפסיק עם פעילויות הגרעין והטילים הבליסטיים. לדבריו, הדיווחים על הניסוי האחרון "מאוד מטרידים". דברים דומים אמר גם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב. בהמשך היום צפויה מועצת הביטחון של האו"ם להתכנס לדיון סגור עקב הניסוי, לבקשת ארצות הברית, יפן וקוריאה הדרומית.

הבוקר קראה סין לקהילה הבינלאומית "לגלות איפוק" על הניסוי הגרעיני, וזאת כדי להימנע מכאוס או מלחמה. "ההחלטה של קוריאה הצפונית לערוך ניסוי גרעיני אינה חכמה, אבל גם החלטת קוריאה הדרומית לפרוס מערכת אמריקנית נגד טילים פגמה ביציבות באזור", נמסר מבייג'ינג, בהתייחסות להצבת מערכת ההגנה האווירית THAAD, שגררה ביקורת חריפה מצד הממשל הסיני.

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully