וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לאחר הפגישה עם נשיא סין: דרום קוריאה דיווחה על שיגורים מהצפון

הצבא דיווח על שיגור שלושה טילים בליסטיים לעבר הים, לאחר הפגישה בין נשיאת הדרום לנשיא סין - בעלת בריתה המרכזית של פיונגיאנג - בשולי ועידת G20. לטענת הדרום, השיגור "מזיק ליציבות ולשלום". יפן התחייבה לסייע לסיאול

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית שיגרה היום (שני) שלושה טילים בליסטיים לים מול חופה המזרחי – כך נמסר בהודעה רשמית מלשכת ראש המטות המשולבים של צבא קוריאה הדרומית. על פי ההודעה, הטילים לטווח בינוני שוגרו מאזור במערב המדינה, מדרום לבירה פיונגיאנג, זמן קצר לאחר שעה 6:00 (שעון ישראל). הם עברו מרחק של כאלף קילומטרים, ולפחות אחד מהם הגיע הגיע לאזור הכיסוי של מערכות ההגנה האווירית של יפן. עם זאת, לא נמסר אם הטיל חדש לשטחה של המדינה.

השיגורים הגיעו כמה שעות לאחר פגישת מנהיגי קוריאה הדרומית וסין, בעלת בריתה הדיפלומטית המרכזית של פיונגיאנג, בשולי ועידת המנהיגים G20 בהאנגג'ואו שבסין. במהלך הפגישה, הביעה נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון-הייה ביקורת חריפה כלפי שיגורי הטילים והניסויים הגרעיניים של הצפון, בטענה כי מדובר בפרובוקציות הפוגעות ביחסי סיאול-בייג'ינג.

עוד בוואלה! NEWS:
מנהיג צפון קוריאה חגג את הניסוי: "אנו חלק מהמעצמות הגרעיניות"
קוריאה הצפונית שיגרה טיל מצוללת ופגעה בים סמוך ליפן
חרף איומי הצפון למתקפת גרעין: קוריאה וארה"ב פתחו בתרגיל משותף

נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון-הייה ונשיא סין שי ג'ינפינג, ועידת G20, האנגג'ואו, סין, 4 בספטמבר 2016. AP
נשיא סין התחייב לפעול לפירוק הנשק הגרעיני בצפון. פארק ושי, אתמול/AP

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ", פארק קראה היום לנשיא סין שי ג'ינפינג למנוע את המשך הפעילות הצבאית של קוריאה הצפונית, שלדבריה "מזיקה באופן חמור ליציבות ולשלום בחצי האי הקוריאני ובצפון-מזרח אסיה". בסוכנות הידיעות הממלכתית של סין "שינוואה" דווח כי שי הדגיש את התחייבותו לפירוק חצי האי מנשק גרעיני.

לאחר שהתקבל המידע על השיגור, נפגשו נשיאת קוריאה הדרומית וראש ממשלת יפן שינזו אבה. על פי הודעת הממשלה היפנית, השניים הסכימו על שיתוף פעולה צמוד בעקבות שיגור הטילים הבליסטיים.

במקביל, הנשיא שי מסר לפארק כי בייג'ינג מתנגדת להצבת מערכת ההגנה האווירית האמריקנית THAAD בקוריאה הדרומית. סין, כמו גם רוסיה, הביעה בעבר זעם על ההחלטה על שיתוף הפעולה הצבאי בין ארצות הברית לקוריאה הדרומית בתחום ההגנה מפני טילים, בטענה כי הוא יביא להסלמה בחצי האי הקוריאני.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תמונה של שיגור טיל ניסוי של קוריאה הצפונית מצוללת, שפורסמה ב-24 אפריל 2016. רויטרס
שיגור טיל צפון קוריאני מצוללת, אפריל/רויטרס

"טיפול לקוי בסוגיה לא הולם את היציבות האסטרטגית באזור, ועלול להחמיר את הסכסוכים", טען שי. לדבריו, לסין ולקוריאה הדרומית יש "אינטרסים משותפים נרחבים", ועל שתי המדינות "לטפח את הבסיס הקיים לשיתוף פעולה, ולהתגבר על הקשיים ועל האתגרים".

גורמים בקוריאה הדרומית ובארצות הברית ביקשו להבהיר כי מדובר בצעד הגנתי בלבד. עם זאת, קוריאה הצפונית איימה ב"תגובה פיזית" להצבת מערכת ה-THAAD, וערכה שיגורים רבים בתקופה האחרונה, כולל ניסוי גרעיני רביעי בחודש ינואר האחרון. בעקבות כך, מועצת הביטחון של האו"ם החריפה את הסנקציות נגד פיונגיאנג. בסוף חודש אוגוסט, שיגר הצפון טיל מצוללת לעבר יפן, באחד מהשיגורים המתקדמים ביותר מבחינה טכנולוגית שביצעה המדינה המבודדת.

(עדכון ראשון: 7:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully