וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף האזהרות של רוסיה וסין: ארה"ב תציב מערכת טילים בדרום קוריאה

מערכת הגנה מפני טילים THAAD תוצב בקוריאה הדרומית נוכח המשבר עם השכנה מצפון. שתי המדינות הסבירו כי מדובר בצעד הגנתי בלבד, אולם רוסיה וסין זעמו על כך: "לפעולות אלה השפעה שלילית על היציבות העולמית"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידיאו: הצהרת דובר צבא קוריאה הדרומית בעניין שיגור הטילים הבליסטיים של שכנתה מצפון)

מתיחות בחצי האי הקוריאני: ארצות הברית סיכמה עם קוריאה הדרומית על הצבת מערכת ההגנה מפני טילים THAAD השנויה במחלוקת ברקע המשבר המתמשך עם השכנה מצפון. בהצהרה מטעם שתי בעלות הברית נמסר כי מטרת המערכת היא הגנתית בלבד, אולם סין ורוסיה – המקורבות לפיונגיאנג – זועמות על כך ומזהירות מפני ההשלכות. היום (שישי) זימנה בייג'ינג את שגרירי ארצות הברית וקוריאה הדרומית והביעה בפניהם את מחאתה.

עדיין לא ברור היכן בדיוק תמוקם המערכת ולמי תהיה את השליטה עליה. השיחות בין המדינות בנושא החלו בפברואר האחרון, אז קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בשיגור טיל לטווח ארוך. "קוריאה הדרומית וארצות הברית קיבלו החלטה משותפת להציב את מערכת ה-THAAD כחלק מפעולה הגנתית שתבטיח את ביטחונה של הרפובליקה של קוריאה", הודיע משרד ההגנה של קוריאה הדרומית היום. "היא תוצב בהקדם האפשרי".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
דאעש מנסה למוטט את עיראק: עשרות הרוגים במתקפה על קבר שיעי
"החשוד ברצח השוטרים בדאלאס כעס על המשטרה ורצה להרוג לבנים"
לראשונה מאז מרגרט תאצ'ר: אישה תעמוד בראש ממשלת בריטניה הבאה

סגן שר הביטחון של קוריאה הדרומית יו ג'ה סאונג ומפקד בצבא ארצות הברית תומס ונדל במסיבת עיתונאים על הצבת מערכת טילים 08 יולי 2016. רויטרס
סגן שר הביטחון של קוריאה הדרומית ומפקד בצבא ארה"ב לאחר מסיבת העיתונאים בנושא/רויטרס

סין טוענת כי הצבת ה-THAAD תפגע בשלום וביציבות באזור, על אף יכולתה לאתר וליירט טילים שבהם מחזיקה פיונגיאנג. "סין הביעה את חוסר שביעות רצונה ואת התנגדותה המוחלטת לכך", נכתב באתר משרד החוץ בבייג'ינג.

ממוסקבה נשמעו מסרים חריפים דומים. "ארצות הברית, בתמיכת בעלות בריתה, ממשיכה לפתח את החלק האסייתי-פסיפי של המערכת הגלובלית להגנה מפני טילים", נמסר ממשרד החוץ של רוסיה בתגובה להודעה על הצבת המערכת, שהתייחס בכך גם להצבת מערכות דומות במזרח אירופה. עוד נמסר כי לפעולות הללו יש השפעה שלילית על "היציבות העולמית".

ההודעה הגיעה יממה אחרי שקוריאה הצפונית גינתה את החלטת וושינגטון להטיל סנקציות אישיות על מנהיגה קים ג'ונג און וכינתה זאת "הכרזת מלחמה". השליט הואשם בהפרת זכויות אדם ולראשונה הושתו עליו עיצומים אישיים. סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית דיווחה כי פיונגיאנג הזהירה כי תסגור את כל הערוצים הדיפלומטיים עם וושיגנטון עד שקים יוסר מהרשימה השחורה. על המשטר המבודד מוטלות סנקציות רבות בשל תכנית הגרעין ותכנית הטילים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully