וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורה מדאלאס: בן 25 שרצה להרוג "אנשים לבנים - בעיקר שוטרים"

8.7.2016 / 17:20

מייקה ג'ונסון, חייל מילואים שחור ללא עבר פלילי המתגורר ליד האזור שבו רצח חמישה שוטרים, טען בטרם חוסל על ידי רובוט חבלני כי עשה זאת לבד ואינו שייך לאף ארגון טרור. עקב הרצח, ביטלו קלינטון וטראמפ את אירועי הקמפיין שלהם

עריכה: אוהד פיטר

היורה שרצח חמישה שוטרים בדאלאס שבטקסס הצהיר כי הוא רוצה להרוג אנשים לבנים, ובעיקר שוטרים - כך אמר היום (שישי) מפקד המשטרה המקומית דייוויד בראון במסיבת עיתונאים שהתקיימה בעיר. לדבריו, "הוא רצה להרוג שוטרים והביע כעס, אבל אף אחת מאלו היא לא סיבה לגיטימית לפגוע באיש". היורה הוא מייקה קסאוויר ג'ונסון, צעיר שחור בן 25 שהתגורר באזור דאלאס וללא עבר פלילי. בעברו שירת בצבא ארצות הברית וכיום נמצא בשירות מילואים. הירי התרחש בעת הפגנה נגד אלימות המשטרה כלפי אזרחים שחורים, ובאירוע נפצעו מירי צלפים 12 שוטרים ושני אזרחים.

לדברי בראון, ג'ונסון, שחוסל בידי כוחות המשטרה באמצעות רובוט חבלני, אמר לצוות המשא ומתן מולו בעת שהתבצר כי הוא "כועס על האירועים האחרונים שבהם ירו שוטרים" באזרחים שחורים. "הוא אמר שהוא כועס על שוטרים, הוא כועס על אנשים לבנים. הוא רצה להרוג לבנים, ובאופן ספציפי - שוטרים לבנים", אמר בראון. עוד נמסר כי ג'ונסון אמר לשוטרים במהלך המשא ומתן כי הוא פעל לבדו ואינו משויך לאף קבוצה או ארגון טרור. עוד הוא טען כי הוטמנו פצצות ומטעני חבלה "בכל רחבי העיר". בראון לא ציין אם אכן נמצאו פצצות או מטעני חבלה.

בראון ציין כי החקירה ממשיכה וכי "לא יירגע עד שיהפוך כל אבן כדי למצוא את המניע לרצח". במסגרת החקירה, נשלל חשד כי מדובר בפעולה של ארגון טרור. כעת, המשטרה ממשיכה לחפש אחר חשודים נוספים בסיוע ובביצוע הירי הקטלני.

לקריאה נוספת:
אובמה על רצח השוטרים בדאלאס: "מתקפה אכזרית, מחושבת ומתועבת"
בזמן הפגנה נגד אלימות כלפי שחורים בארה"ב: 5 שוטרים נהרגו מירי צלפים

זירת רצח חמישה שוטרים בידי צלפים בעת הפגנה בדאלאס, טקסס. 8 ביולי 2016. AP
לא נמצאו קשרים בינלאומיים בין החשודים לארגוני טרור. זירת הירי בטקסס, היום/AP
זירת רצח חמישה שוטרים בידי צלפים בעת הפגנה בדאלאס, טקסס. 8 ביולי 2016. AP
"לא נרגע עד שנמצא את המניע". זירת הרצח בדאלדאס, היום/AP

ראש עיריית דאלאס, מייק רולינגס, שהצטרף גם הוא למסיבת העיתונאים, קרא לתושבי העיר לשאת תפילה משותפת למען הפצועים באירוע הקשה. מוקדם יותר, ציין רוולינגס בפני רשת CBS כי הוא אינו יכול לשלול טרור כסיבה אפשרית לרצח השוטרים, אך מאוחר יותר נמסר מהמשטרה כי לא נמצאו קשרים בינלאומיים בין החשודים בירי לבין ארגוני טרור.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה גינה בחריפות את תקרית הירי ורצח חמשת השוטרים בדאלאס, וכינה אותה "התקפה אכזרית, מחושבת ומתועבת". גם המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, גינה את הירי ואמר כי מדובר ב"התקפה על המדינה שלנו".

"זו מתקפה מתואמת ומכוונת נגד אלו שאמורים לשמור על ביטחוננו", אמר טראמפ, "האומה שלנו הפכה שסועה. הרבה אמריקנים איבדו תקווה. הפשע פגע בהרבה אזרחים. הגזענות החמירה. זה לא החלום האמריקני שאנחנו רוצים עבור ילדינו".

עקב האירוע, ביטלו קלינטון וטראמפ את אירועי הקמפיין שלהם. קלינטון הייתה אמורה להופיע לצד סגן הנשיא ג'ו ביידן בסקרנטון שבפנסילבניה, וטראמפ תוכנן להגיע לאירוע במיאמי שבפלורידה.

כוחות המשטרה בדאלאס שבטקסס, ארצות הברית, בזירה שבה נורו למוות ארבעה שוטרים במהלך הפגנה נגד ירי משטרתי בשחורים, יולי 2016. AP
החשודים בירי "עבדו בצורה מתואמת". זירת הירי בדאלאס/AP

שלושה חשודים במעורבות בירי נעצרו - שני גברים ואישה - והחשוד הרביעי, ג'ונסון, התבצר במוסך באזור כמה שעות. הוא ניהל חילופי אש עם המשטרה ואמר כי "הסוף קרוב" וכי עוד שוטרים הולכים להיפגע ולהיהרג. לאחר מכן, כאמור, המכונית פוצצה באמצעות רובוט חבלני.

מפקד משטרת דאלאס אמר מוקדם יותר כי היורים, שחלקם עמדו בעמדות גבוהות, השתמשו ברובי צלפים כדי לפגוע בשוטרים, במה שנראה כמו מתקפה מתואמת. "הם עבדו יחד עם הרובים והתמקמו בנקודות שונות בדאון טאון, שם העצרת הייתה האמורה להסתיים", מסר.
.
מניין ההרוגים הראשון היה ארבעה, אך איגוד השוטרים של דאלאס מסר כעבור כמה שעות שאחד משבעת השוטרים הנוספים שנפצעו מת. "זה היה לילה הרסני. אנחנו עצובים לדווח על כך ששוטר חמישי נהרג", נכתב בחשבון הטוויטר של משטרת דאלאס.

ביום רביעי נורה למוות פילנדו קסטיל, בן 32, בזמן שנסע עם בת זוגו במדינת מינסוטה והתבקש להוציא רישיונות. לאחר שנורה בידי שוטר שסבר כי הוא הולך לשלוף אקדח לעברו, הוא תועד בשידור חי בפייסבוק על ידי בת זוגו כשהוא שותת דם.

(עדכון ראשון: 16:20)

זירת רצח חמישה שוטרים בידי צלפים בעת הפגנה בדאלאס, טקסס. 8 ביולי 2016. AP
שוטרים בזירת הרצח, היום/AP
זירת רצח חמישה שוטרים בידי צלפים בעת הפגנה בדאלאס, טקסס. 8 ביולי 2016. AP
"לילה הרסני". זירת הרצח/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully