וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על רצח השוטרים בדאלאס: "מתקפה אכזרית, מחושבת ומתועבת"

נשיא ארה"ב, השוהה בפולין, גינה בחריפות את ירי הצלפים שאירע בהפגנה נגד אלימות המשטרה כלפי שוטרים. ראש עיריית דאלאס אמר כי כוחות המשטרה "פוצצו" את אחד החשודים בירי, שהתבצר במכוניתו, וכי הוא אינו יכול לשלול טרור כסיבה לירי

עריכה: אוהד פיטר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה גינה היום (שישי) בחריפות את תקרית הירי בדאלאס, שם נרצחו חמישה שוטרים בידי צלפים בזמן הפגנה נגד אלימות המשטרה כלפי אזרחים שחורים. "זאת התקפה אכזרית, מחושבת ומתועבת", אמר אובמה במסיבת עיתונאים שכינס בוורשה, בירת פולין, שם הוא
שוהה לרגל כינוס נאט"ו.

ראש עיריית דאלאס מייק רוולינגס מסר היום לרשת CBS כי באירוע נפצעו 12 שוטרים ושני אזרחים נוספים. כמו כן, ציין רוולינגס כי הוא לא יכול לשלול את העובדה שטרור היה המניע לרצח השוטרים.

המניע של היורים בהפגנה, שהייתה אחת מני רבות שהתקיימו במקביל בערים הגדולים ברחבי ארצות הברית, עדיין לא ברור. שלושה חשודים נעצרו - שני גברים ואישה - וחשוד רביעי התבצר במוסך באזור כמה שעות. הוא ניהל חילופי אש עם המשטרה ואמר כי "הסוף קרוב" וכי עוד שוטרים הולכים להיפגע ולהיהרג. לדברי רוולינגס, לאחר שצוותים מיוחדים של המשטרה כיתרו את כלי הרכב שבו היה, הם השתמשו בחומרי נפץ "כדי לפוצץ אותו".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נושא נאום בפולין לאחר אירוע הירי בדאלאס שבטקסס, שבו נהרגו חמישה שוטרים , יולי 2016. רויטרס
מזועזע מהמתקפה. אובמה בוורשה, היום/רויטרס

מפקד משטרת דאלאס דייוויד בראון אמר כי החשוד אמר כי "יש פצצות בכל מקום במוסך הזה ובמרכז העיר". כוחות הביטחון סרקו את רחבי העיר, אך לא איתרו מטענים. האירוע היה אחד מתקריות הירי הקטלניות ביותר בתולדות ארצות הברית שבהן מעורבים שוטרים. גורמים בבית הלבן שוחחו עם ראש עיריית דאלאס על המתקפה שהפכה את מרכזה של אחת הערים הגדולות ביותר בארצות הברית לזירת פשע נרחבת, שהתפשטה לאורך רחובות רבים שבהם נמצאים תאגידים גדולים, מסעדות ומבני ממשל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
זירת ירי הצלפים בשוטרים בהפגנה בדאלאס, ארצות הברית, 7 ביולי 2016. GettyImages
אזרחים ושוטר בזירת הירי בדאלאס, הערב/GettyImages

מפקד משטרת דאלאס אמר כי היורים, חלקם עמדו בעמדות גבוהות, השתמשו ברובי צלפים כדי לפגוע בשוטרים, במה שנראה כמו מתקפה מתואמת. "הם עבדו יחד עם הרובים והתמקמו בנקודות שונות בדאון טאון, שם העצרת הייתה האמורה להסתיים", מסר במסיבת עיתונאים שכונסה.

מניין ההרוגים הראשון היה ארבעה, אך איגוד השוטרים של דאלאס מסר כעבור כמה שעות שאחד משבעת השוטרים הנוספים שנפצעו מת. "זה היה לילה הרסני. אנחנו עצובים לדווח על כך ששוטר חמישי נהרג", נכתב בחשבון הטוויטר של משטרת דאלאס.

המועמדים המסתמנים לנשיאות, דונלד טראמפ והילרי קלינטון, טרם התייחסו לתקרית הקטלנית. הסנאטור טד קרוז, שהתמודד על ראשות המפלגה הרפובליקנית, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מי ייתן ואלוהים יגן על הגיבורים הנופלים שלנו ויביא שלום לדאלאס".

זירת ירי הצלפים בשוטרים בהפגנה בדאלאס, ארצות הברית, 7 ביולי 2016. GettyImages
אזרחית בזירת הירי בדאלאס, הלילה/GettyImages

שימוש המשטרה בכוח מופרז כלפי הקהילה האפרו-אמריקנית בערים כמו פרגוסון, מיזורי, בולטימור וניו יורק גרם לשורת מחאות, שלעתים הפכו לאלימות, במהלך השנתיים האחרונות. בעקבות זאת, קמה תנועת "חייהם של שחורים חשובים". הזעם גבר לאחר שהשוטרים שהיו מעורבים בתקריות מסוג זה לרוב זוכו במשפטים או שכלל לא הועמדו לדין.

ביום רביעי נורה למוות פילנדו קסטיל, בן 32, במינסוטה, בזמן שנסע עם בת זוגו והתבקש להוציא רישיונות. לאחר שנורה בידי שוטר שסבר כי הוא הולך לשלוף אקדח לעברו, הוא תועד בשידור חי בפייסבוק על ידי בת זוגו כשהוא שותת דם.

(עדכון ראשון: 10:40)

כוחות המשטרה בזירת האירוע שבה נורו למוות חמישה שוטרים במהלך הפגנה נגד אילמות משטרתית נגד שחורים בדאלאס, טקסס, יולי 2016. AP
כוחות מיוחדים במוסך שבו התבצר אחד החשודים, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully