וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז מרגרט תאצ'ר: אישה תעמוד בראש ממשלת בריטניה הבאה

7.7.2016 / 20:02

המפלגה השמרנית ערכה הצבעה לבחירת יורש לדייוויד קמרון, שהתפטר לאחר תוצאות משאל העם, ובה הודח שר המשפטים מייקל גוב מהמרוץ. כעת מתמודדות על התפקיד שרת הפנים תרזה מיי, והשרה הזוטרה אנדראה לידסום, שתמכה בברקזיט. מאז 1990 לא עמדה אישה בראשות הממשלה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

לראשונה מאז 1990, עד הסתיו הקרוב תמונה אישה לתפקיד ראש ממשלת בריטניה. זאת, לאחר שבסבב השני של חברי הפרלמנט מהמפלגה השמרנית, שיבחרו את ראש הממשלה הבא בעקבות התפטרותו של דייוויד קמרון המכהן, זכו במירב הקולות תרזה מיי, שרת הפנים, ואנדראה לידסום, שרה במשרד האנרגיה שהביעה תמיכה בפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי.

שר המשפטים מייקל גוב זכה במספר הקולות הנמוך ביותר והודח מהמרוץ, כך ששתי הנשים נותרו כעת לבדן בדרך לפסגה. בסיבוב ההצבעה זכתה מיי ב-199 קולות, לידסום ב-84, וגוב ב-46 בלבד. ראשת הממשלה הקודמת של בריטניה הייתה מרגרט תאצ'ר, שכיהנה במשך יותר מעשור - בין 1979 ל-1990.

כעת, 150 אלף חברי המפלגה השמרנית ייקבעו מי מבין השתיים תעמוד בראש הממשלה הבאה. התוצאות הסופיות צפויות ב-9 בספטמבר. המשימה המרכזית שתעמוד בראש סדר יומה של ראשת הממשלה החדשה תהיה התוויית הדרך לקראת יישום החלטת תושבי הממלכה לפרוש מהאיחוד. עד ההחלטה אם ומתי להפעיל את סעיף 50 – שמעניק פרק זמן של שנתיים לפרישה הסופית, תשרור אי ודאות ברחבי המדינה – דבר שעושי להשפיע על השווקים ועל המצב הכלכלי.

עוד כתבות בנושא:
האיחוד תוקף את מנהיגי ברקזיט שהתפטרו: "הם לא פטריוטים"
מנהיג "מפלגת העצמאות" הבריטית התפטר: "לא רציתי להיות פוליטקאי"
המלכה ביקרה בסקוטלנד אחרי הברקזיט: "קשה להישאר רגועים"

אנדראה לידסום ותרזה מיי. רויטרס
מיי/רויטרס

"ההצבעה מראה כי המפלגה השמרנית יכולה להתאחד, ותחת הנהגתי היא אכן כך יקרה", אמר מיי לתומכיה אחרי ההכרזה על התוצאות. הבחירה בלידסום על פני גוב מפתיעה, שכן עד לפני שבועות אחדים רבים מתושבי הממלכה לא הכירו אותה לעומק. עם זאת, לאחר שהמחנה שבו תמכה זכה ברוב הקולות, היא הפכה למועמדת המטילה איום על יתר המתחרים.

דבר נוסף שגרם לזינוק בפופלריות של לידסום הוא ההכרזה של בוריס ג'ונסון - ראש עיריית לונדון לשעבר שעמד בראש מחנה העזיבה, כי יתמוך בה בבחירות הפנימיות. ג'ונסון הודיע בסוף החודש שעבר במפתיע כי לא יתמודד על ראשות הממשלה, על אף שהיה נחשב למועמד המוביל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תרזה מיי, שרת הפנים של בריטניה. יוני 2016. רויטרס
המפלגה השמרנית תתאחד תחת הנהגתי. מיי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully