וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד תוקף את מנהיגי ברקזיט שהתפטרו: "הם לא פטריוטים"

5.7.2016 / 15:05

נשיא הנציבות ז'אן-קלוד יונקר ביקר את בוריס ג'ונסון ונייג'ל פראג', שהובילו את המחנה שתמך בפרישת בריטניה וזזו הצדה לאחר משאל העם. "לא זונחים את הספינה כשהמצב הופך לקשה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בכיר באיחוד האירופי תקף היום (שלישי) את מנהיגי מחנה הברזקיט בבריטניה בעקבות פרישתם בטרם החלה הממלכה במשא ומתן עם בריסל על יציאתה מהגוש. נשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר התייחס בדבריו לבוריס ג'ונסון, שהיה מועמד להחליף את דייוויד קמרון, ולנייג'ל פראג', מנהיג מפלגת העצמאות בבריטניה. לדבריו, השניים הפגינו חוסר פטריוטיות בהחלטתם.

"הגיבורים הזוהרים של אתמול הפכו לגיבורים מלאי הצער היום", אמר הבכיר לפרלמנט האירופי תוך שהוא ביקר את לונדון על כך שלא התכוננה כראוי לאפשרות שהמצביעים במשאל העם יכריעו בעד פרישה מהאיחוד. "הם לאומנים, לא פטריוטים. פטריוטים לא זונחים את הספינה כשהמצב הופך לקשה. הם נשארים בסיפון".

יונקר התעקש על כך שהאיחוד לא ינהל משא ומתן עם על עזיבתה של בריטניה בטרם ראש ממשלה חדש יפעיל את סעיף 50, שיתחיל באופן רשמי את השיחות שלהן מוקצות שנתיים. "חשבתי שתהיה להם תכנית. במקום לפתח תכנית, הם עוזבים את הסירה", אמר.

ראש עיריית לונדון לשעבר ג'ונסון הדהים את מפלגתו השמרנית כשוויתר על התמודדות על ראשותה. פראג', חבר הפרלמנט האירופי שהותיר את מושבו באולם בשטרסבורג ריק, התפטר אתמול מראשות מפלגת העצמאות (UKIP).

נשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר ומנהיג מפלגת העצמאות של בריטניה נייג'ל פראג' בפרלמנט האירופי, 28 ביוני 2016. AP
עוזב את מפלגתו. פראג' יחד עם יונקר בשבוע שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully