וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג "מפלגת העצמאות" הבריטית התפטר: "לא רציתי להיות פוליטקאי"

נייג'ל פראג', שהיה ממובילי היציאה מהאיחוד האירופי, הודיע על עזיבת תפקידו. "בקמפיין אמרתי, 'אני רוצה את המדינה שלי בחזרה'. היום אני אומר, 'אני רוצה את החיים שלי בחזרה'"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בווידאו: ראש עיריית לונדון לשעבר פרש מהמרוץ לראשות הממשלה

מנהיג "מפלגת העצמאות" הבריטית (UKIP), נייג'ל פראג', הכריז היום (שני) כי יתפטר מתפקידו, לאחר שהגשים את כוונתו להביא ליציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, כפי שנקבע במשאל העם שנערך במדינה בחודש שעבר. "מעולם לא הייתי ומעולם לא רציתי להיות פוליטיקאי", אמר פראג' במסיבת עיתונאים.

"המטרה שלי בפוליטיקה הייתה להוציא את בריטניה מהאיחוד האירופי", הבהיר פראג'. "לכן, אני מרגיש שזה נכון שאעזוב כעת את תפקידי כמנהיג UKIP". לדבריו, "במהלך הקמפיין למשאל העם אמרתי, 'אני רוצה את המדינה שלי בחזרה'. מה שאני אומר היום הוא 'אני רוצה את החיים שלי בחזרה', וזה מתחיל עכשיו".

עוד בוואלה! NEWS:
המלכה ביקרה בסקוטלנד אחרי הברקזיט: "קשה להישאר רגועים"
כך הפך הברקזיט את בריטניה ממקור השראה לבדיחה עולמית בשבוע אחד
"רוצים להישאר באיחוד": אלפים השתתפו בהפגנה נגד הברקזיט בלונדון

מנהיג UKIP נייג'ל פראג' מכריז על התפטרותו במסיבת עיתונאים בלונדון, 4 ביולי 2016. רויטרס
"המטרה שלי בפוליטיקה הייתה להוציא את בריטניה מהאיחוד האירופי". פראג', היום/רויטרס

אין זו הפעם הראשונה שפראג', דמות שנויה במחלוקת בנוף הפוליטי הבריטי, מתפטר מתפקידו כראש המפלגה. לפני כשנה, בחודש מאי 2015, הוא התפטר לאחר שלא זכה במושב בפרלמנט בבחירות הכלליות. עם זאת, הוא חזר בו מהתפטרותו לאחר שלושה ימים בלבד.

כעת, פראג' הבהיר כי ימשיך לתמוך במפלגה, וימשיך לצפות בבריסל, מושב האיחוד האירופי, "כמו נץ" במהלך המשא ומתן לעזיבת הממלכה המאוחדת. הוא הוסיף כי ראש הממשלה הבא של בריטניה, לאחר התפטרותו של דייוויד קמרון תומך ההישארות, חייב להיות ממחנה התומכים ביציאה מהאיחוד. עם זאת, הוא סירב לנקוב בשמו של המועמד שבו יתמוך, בין אנדריאה לידסום, מייקל גוב וליאם פוקס.

מנהיג UKIP נייג'ל פראג' מכריז על התפטרותו במסיבת עיתונאים בלונדון, 4 ביולי 2016. רויטרס
יצפה בבריסל "כמו נץ". פראג', היום/רויטרס

פראג', בן 52, היה חבר מפלגת UKIP מאז הקמתה בשנת 1993, והוא היה נציגה הראשון שנבחר לפרלמנט האירופי בשנת 1999. בהופעתו בפני הפרלמנט ביום שלישי האחרון, ימים ספורים לאחר שהתבררו תוצאות משאל העם, הצליח לעורר את זעמם של המחוקקים האחרים, בין היתר כשחזה כי "הממלכה המאוחדת לא תהיה המדינה האחרונה שתעזוב את האיחוד האירופי", וכשטען כי הפרלמנט האירופי אינו פועל באופן הגיוני.

התפטרותו של פראג', אחד מהקולות העיקשים ביותר של מחנה היציאה מהאיחוד האירופי, מצטרפת להכרזתו של ראש עיריית לונדון לשעבר בוריס ג'ונסון, "הפנים של ברקזיט", כי לא יתמודד על משרת ראש הממשלה. זאת, בניגוד להערכות של גורמים רבים בבריטניה, שצפו כי סיכוייו להיבחר לתפקיד אם יתמודד גבוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully