וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלכה ביקרה בסקוטלנד אחרי הברקזיט: "קשה להישאר רגועים"

3.7.2016 / 16:51

אליזבת נאמה בפני הפרלמנט האזורי, ברקע תוצאות משאל העם שהכריעו בעד עזיבת האיחוד - למורת רוחה של סקוטלנד. "לתת מרחב לדיון שקט על האתגרים וההזדמנויות השונים", הדגישה

צילום: רויטרס

אליזבת מלכת בריטניה אמרה אתמול (שבת) לחברי הפרלמנט של סקוטלנד כי להישאר רגועים בעולם המשתנה במהירות יכול להיות משימה קשה. במהלך נאומה שפתח באופן רשמי את המושב החמישי של הפרלמנט האזורי בסקוטלנד, היא לא הזכירה את משאל העם שהכריע בעד עזיבת האיחוד האירופי - תוצאה שעוררה אי-שביעות רצון בסקטונלד וקריאות למשאל עם נוסף על פרישה מהממלכה.

"כולנו עובדים וחיים בעולם מורכב ותובעני, שבו מרתחשים אירועים במהירות שיא המקשים על היכולת להישאר רגועים ומאוחדים", אמרה המלכה בת ה-90, שנדרשת שלא להתערב בפוליטיקה המקומית במסגרת תפקידה כראש המדינה. היא הוסיפה: "כמו שהפרלמנט הזה הוכיח במהלך השנים, סממן של מנהיגות בעולם מתפתח במהירות כמו זה הוא מתן מספיק מרחב לדיון שקט על הדרך הטובה ביותר לענות על אתגרים והזדמנויות שונים".

משאל העם גרם למשבר פוליטי בממלכה ובמפלגה השמרנית השלטת, שמראשותה התפטר דייוויד קמרון. גם במפלגת הלייבור שבאופוזיציה מתחולל מאבק, שבמסגרתו דורשים רבים מחברי המפלגה את הדחתו של המנהיג ג'רמי קורבין. בסקוטלנד, ראש הממשלה ניקולה סטרג'ן הבטיחה לעשות הכל כדי להשאיר את סקוטלנד בתוך האיחוד והיא לא שללה קיום משאל עם נוסף על עצמאות. ב-2014 נדחתה היוזמה להתנתק מבריטניה ברוב של 55% לעומת 45%.

לקריאה נוספת בנושא
כך הפך הברקזיט את בריטניה ממקור השראה לבדיחה עולמית בשבוע אחד
מי יחליף את קמרון? ראש עיריית לונדון לשעבר פרש במפתיע מהמרוץ
קמרון קרא למנהיג הלייבור להתפטר: "תלך, למען השם"

אליזבת מלכת בריטניה בפרלמנט של סקוטלנד, 2 ביולי 2016. רויטרס
אסור לא להביע את דעתה הפוליטית. המלכה אליזבת, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully