וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון קרא למנהיג הלייבור להתפטר: "תלך, למען השם"

במהלך דיון בפרלמנט הפציר ראש ממשלת בריטניה המתפטר בג'רמי קורבין לעזוב את תפקידו בשל התנהלותו במהלך הקמפיין במשאל עם. יו"ר הלייבור, שהפסיד אתמולבהצבעת אי-אמון: "המדינה שלנו מפולגת"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד ואוהד פיטר

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון קרא היום (רביעי) ליו"ר מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין להתפטר וכי אין זה באינטרס הלאומי של הממלכה שהוא יישאר בתפקידו. קמרון, שהודיע על התפטרותו בעקבות משאל העם על עזיבת האיחוד האירופי, תקף את מאמציו של קורבין במהלך הקמפיין שקדם לברקזיט. יו"ר הלייבור עומד בפני לחץ פנימי לפרוש ומרבית השרים בממשלת הצללים שלו עזבו.

"למען השם, בן אדם, לך", אמר לו קמרון במהלך הופעתו השבועית בפרלמנט במסגרת דיון שאלות ותשובות. לדברי קמרון, "הוא אמר כי הוא יקדיש את כל כולו לכך ושנאתי לראות זאת כשהוא לא ניסה". ראש הממשלה, שאמור לעזוב את תפקידו עד ספטמבר, הוסיף כי "זה אמנם האינטרס של מפלגתי לראות אותו נשאר בכיסאו, אך זה לא האינטרס הלאומי".

קורבין, מצדו, דחק בקמרון לטפל באי-הוודאות הכלכלית שנוצרה בעקבות ההחלטה לפרוש מהאיחוד והפציר בו להימנע מלנקוט צעדי צנע נוספים. "המדינה שלנו מפולגת, עלינו לאחות אותה", אמר. "הכלכלה שלנו שברירית ועלינו להתחיל לבנות אותה מחדש". אתמול הצביעו רוב חברי הפרלמנט של הלייבור נגד קורבין בהצבעת אי-אמון. אין זאת החלטה מחייבת, אך יו"ר המפלגה אמר שפרישה מתפקידו תהיה בגידה בכל חברי הלייבור שתומכים בו.

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון ומנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין מניחים זר לזכרה של ג'ו קוקס בעיירה בריסטאל, 17 ביוני 2016. רויטרס
קורא לעזיבתו. קמרון וקורבין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully