וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג צפון קוריאה חגג את הניסוי: "אנו חלק מהמעצמות הגרעיניות"

25.8.2016 / 12:40

התקשורת במדינה הקומוניסטית דיווחה כי קים ג'ונג און נכח בשיגור הטיל הבליסטי מהצוללת והעריך אותו "כהצלחה וכניצחון גדולים". מומחים סבורים כי פיונגיאנג אכן הצליחה לשפר את הטכנולוגיה שלה

צילום: AP, עריכה: שניר דבוש

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און פיקח על שיגור הטיל הבליסטי מצוללת והכריז כי מדובר "בהצלחה גדולה" המציבה את ארצו ב"קו החזית" עם מעצמות הגרעין – כך דיווחה היום (חמישי) התקשורת במדינה הקומוניסטית. אתמול שוגר הטיל לעבר יפן וגמא מרחק של כ-500 ק"מ. הממשלה של קוריאה הדרומית ומומחים אמרו כי הניסוי האחרון חשף התקדמות טכנולוגית בתכנית הטילים הבליסטיים המשוגרים מצוללות.

"המפקד העליון העריך את הניסוי כהצלחה וכניצחון גדולים", דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית. "הוא ציין בגאווה כי הניסוי הוכיח כי הרפובליקה הדמוקרטית של קוריאה הצטרפה לשורת המעצמות הצבאיות המצוידות ביכולות תקיפה גרעיניות".

הטלוויזיה הממלכתית הראה היום קטעי וידאו מהשיגור התת-ימי, ותמונות של המנהיג קים עומד על רציף בנמל כשמנוף גדול פרק חפץ גדול לתוך צוללת. קים נראה חוגג לצד בכירים בצבא בתמונות שצולמו על ידי העיתון הרשמי רודונג סינמון.

לקריאה נוספת בנושא
קוריאה הצפונית שיגרה טיל מצוללת ופגעה בים סמוך ליפן
דיווח: "צפון קוריאה הניחה מוקשים בגבול כדי למנוע עריקות"

מועצת הביטחון של האו"ם דנה בשיגור הטיל הבליסטי בידי קוריאה הצפונית. AP
שיגור הטיל מהצוללת/AP

פיונגיאנג הכריזה השנה כי היא מזערה ראש נפץ גרעיני כך שיתאים לטיל בליסטי, אולם מומחים חיצוניים הטילו בכך ספק. הם טוענים כי אין הוכחה מוצקה לכך המראה כי הם שולטים בטכנולוגיה הנדרשת להשיב את הטיל בחזרה לאטמוספירה מרגע שיגורו ולהוביל אותו לפגיעה במטרה.

צבאות קוריאה הדרומית וארצות הברית אמרו כי הטיל שוגר מעיר החוף סינפו, שם נמצא בסיס צוללות. יפן מסרה כי הטיל נחת באזור ההגנה האווירי שלה, בפעם הראשונה. מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה אתמול לדיון בדלתיים סגורות לבקשת ארצות הברית ויפן. סגן השגריר הרוסי באו"ם מסר כי ארצות הברית תעלה טיוטה של הצהרה בנושא.

מוקדם יותר החודש נכשלה מועצת הביטחון בגינוי שיגור טיל נוסף של קוריאה הצפונית, שנחת בסמוך ליפן. זאת מאחר שסין דרשה שההצרה תביע התנגדות גם להצבת מערכת אמריקנית להגנה מפני טילים על אדמת קוריאה הדרומית. בבייג'ינג רואים בכך איום על ביטחון המדינה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און חוגג לאחר שיגור טיל בליסטי מצוללת, אוגוסט 2016. רויטרס
קים חוגג עם קצינים בצבא את השיגור/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully