וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאית הרווחה: תושבים בנגב הזקוקים לעזרה סוציאלית מקבלים שירות עד הבית

20.9.2016 / 3:30

המועצה האזורית נווה מדבר רכשה משאית שעוברת בין הכפרים ומביאה את עובדי מחלקת הרווחה לפתח בתיהם של תושבים הנזקקים לטיפולה. זאת, לאחר שתושבים לא יכלו להגיע למשרדי המחלקה בבאר שבע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תושבי המועצה האזורית לא יכולים להגיע לבאר שבע. הכפר קסר א סר/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושבי המועצה האזורית נווה מדבר שבנגב הנזקקים לשירותי מחלקת הרווחה נאלצים לנסוע למשרדים בבאר שבע, הרחק מבתיהם. על מנת להקל עליהם ולהנגיש בעבורם את טיפול המחלקה רכשה המועצה משאית ניידת המביאה עד לפתח בתיהם את העובדים הסוציאליים.

המועצה מאגדת ארבעה יישובים בדואים המרוחקים מבירת הנגב – אבו קרינאת, אבו תלול, ביר הדאג' וקסר א-סר. בדיקה שנערכה במחלקת הרווחה של נווה מדבר העלתה כי תושבים רבים המטופלים במחלקה אינם מגיעים בשל כך לפגישות שנקבעו להם.

הסיבות לכך מגוונות, חלק מהתושבים אינם מחזיקים בבעלותם כלי רכב ולא יוצאים מבתיהם הנמצאים במקרים רבים במרחק רב מהכביש. בנוסף, אין בתחומי היישובים תחבורה ציבורית סדירה. אחרים מפחדים להגיע אל משרדי המועצה מחשש שיראו אותם מכריהם. חלק מהנשים המטופלות במחלקה מתביישות להגיע לפגישות ואילו אחרות לא רוצות להשאיר את ילדיהן לבד בבית.

עוד בוואלה! NEWS:
מצלמות וצוותים מיוחדים: כך לקחי גל הטרור הקודם יבלמו את ההסלמה
נרדם בכניסה לפאב - וניסה להימלט בהליכה: כך נתפס החשוד מניו יורק
"שופכים את דמנו": כמאה איש הפגינו בת"א נגד עמותות סיוע לזרים

שלוליות מנעו מתלמידים להגיע לבית הספר, מועצה אזורית נווה מדבר. 26 בינואר 2016. שי מכלוף
בית ספר בכפר אבו תלול שהוצף בחורף האחרון/שי מכלוף

במועצה חיפשו פתרון שינגיש לתושבים את עזרתם של עובדי מחלקת הרווחה והחליטו לרכוש משאית מיוחדת בעלות של מאות אלפי שקלים שעליה מורכבים משרדים ניידים. המשאית מאפשרת לעובדים לצאת אל השטח ולבקר בכל יום ביישוב אחר. מנעד המקרים המטופלים במחלקה הוא רחב - אלימות במשפחה, כולל מקרים של אלימות כלפי נשים מצד הבעל או קרוב משפחה, טיפול בילדים נפגעי אלימות, טיפול רגשי בילדים בסיכון, ליווי של תושבים שסובלים מפיגור ומוגבלויות שונות וכן הנחיית והדרכת קבוצות הורים ואמהות חד הוריות.

מי שהגה את הרעיון לרכוש את המשאית הוא ד"ר מג'יד אלעטאונה, מנהל מחלקת הרווחה במועצה. "כשלתושב נוח, והוא מרגיש חופשי לדבר על מה שמפריע לו, נוכל להגיע לחקר האמת. יכולנו לחסוך ולהקים אוהל במקום, אבל זה לא היה מעניק את אותה התחושה כמו במשרד נעים, מאובזר, ובעיקר אינטימי. המשאית תאפשר לנו להגיע לכל חסרי האמצעים ולהגביר ביישובים את המודעות לשירות המועצה בתחום הרווחה", אמר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"הישג משמעותי למועצה ולתושביה"

מג'ד קייס, עובד סוציאלי במועצה, טוען כי מיזם המשאית יגביר את המודעות של התושבים ןינגיש בעבורם את שירותי מחלקת הרווחה. "יש הרבה כפרים שבהם אין כבישי גישה ותחבורה ציבורית ותושביהם אינם יכולים להגיע (לבאר שבע, י"י), יש כאלה שמתביישים וחוששים, אנחנו פה בשבילם, לתת להם את השירות שמגיע להם כדי לשפר את איכות החיים שלהם", אמר.

כיום מטפלים עובדי המחלקה בכ-2,500 תיקים, אך רבים מהתושבים אינם מודעים כלל לשירותים אותם הם זכאים לקבל מהמועצה האזורית. לדברי ראש המועצה, רחמים יונה, זו הייתה הסיבה המרכזית לרכישת המשאית המשרתת את עובדיה. "המשאית מאפשרת קבלת שירותי רווחה זמינים ברמה גבוהה מאוד, עד לבית התושב ובאמצעים טכנולוגיים מהמתקדמים ביותר שיש היום בתחום זה", אמר. "מיזם המשאית של המועצה הוא יחיד וייחודי בארץ ומהווה ציון דרך והישג משמעותי למועצה ולתושביה בכל הקשור לרמת השירות לתושב", הוסיף יונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully