וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תלונות השכנים: גן ילדים ברמת גן פועל במועדון ספורט

20.9.2016 / 9:45

יותר משבועיים שלעשרות ילדי "גן ניצן" אין מבנה קבוע. "פעוטות עושים צרכים במקלחת עם באי המועדון", מחה אחד ההורים. השכנים שהתנגדו למיקום של הגן: "הגננת עוברת על החוק ופוגעת בילדים"

פעוטות שבגלל צו מניעה מנועים מלהיות בגן שלהם מתחילת בשנה – גן ילדים ברמת גן - תמונות מתהלוכת המחאה של ההורים. באדיבות המצולמים
"כמה זמן האנשים הנחמדים מהמועדון יארחו אותנו? זה לא נורמלי". ההורים בתהלוכת הפגנה, ביום שישי האחרון/באדיבות המצולמים

שנת הלימודים אמנם נפתחה לפני יותר משבועיים, אבל עשרות ילדי "גן ניצן" ברמת גן עדיין לא מצאו מבנה קבע לקיים בו את פעילויות הגן. בינתיים, פועל הגן במועדון ספורט בשכונת רמת חן בעיר. זאת, עקב צו מניעה שהוטל על מבנה הקבע של הגן, יומיים לפני פתיחת השנה.

"גן מאולתר במועדון ספורט הוא לא תחליף לגן קבוע", מחה אחד מהורי הפעוטות, "כמה זמן האנשים הנחמדים ממועדון הספורט יסכימו לארח אותנו? זה לא נורמלי. ילדים בגילאי גמילה מחיתולים נאלצים לעשות את צרכיהם במקלחת ליד באי מועדון הספורט. זה פשוט אבסורד".

בשיחה עם וואלה! NEWS סיפר ההורה על המצב המורכב. "שנת הלימודים טרם החלה, והיא כבר מסתמנת מבחינתנו כסיוט גדול ומתמשך", טען. הוא הוסיף כי יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים קיבלו ההורים הודעה ממנהלת הגן והגננת, קרן שרון, לפיה "כמה שכנים שמתגוררים בקרבת הגן הוציאו צו מניעה להפעלתו". לדבריו, "השכנים טענו שאם הגן יפעל במקומו המקורי הוא יגרום לבעיות חניה קשות, לפגעי רעש ולהפרעה חמורה לתנועת כלי הרכב בשכונת רמת חן".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
המשטרה מבהירה: נמשיך לסגור חנויות לאחר פיגועים בירושלים
"ראש מועצת גוש עציון פגע באישה ושילם? לתת לעניין לשקוע"
"שופכים את דמנו": כמאה מפגינים בת"א נגד עמותות סיוע לזרים

פעוטות שבגלל צו מניעה מנועים מלהיות בגן שלהם מתחילת בשנה – גן ילדים ברמת גן - תמונות מתהלוכת המחאה של ההורים. באדיבות המצולמים
"מה מפריע לשכנים האלה?". מחאת הוריהם של ילדי "גן ניצן", ביום שישי האחרון/באדיבות המצולמים

"מה מפריע לשכנים האלה?", המשיך, "לאותם שכנים היו ועדיין יש ילדים. האם הם אי פעם בדקו את ההיתרים של הגן לפני ששלחו אליו את ילדיהם? האם הם כסבים בודקים לאן הם שולחים את נכדיהם אם לא מתעוררות בעיות? ל-40 ילדים בין הגילאים שנה לשלוש אין איפה להיות. זה מצב בלתי נסבל". ביום שישי האחרון קיימו 80 הורים וילדים תהלוכת מחאה ברחובות שכונת רמת חן, וביום שישי הקרוב בשעה 9:30 הם צפויים לקיים הפגנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"כשקנינו את הבית לא נאמר לנו שיקום פה גן"

אורי אדר, אחד השכנים שמתנגד למיקומו של הגן במקומו החדש, מסר לוואלה! NEWS: "גילינו בטעות שהולך לקום לנו מתחת לבית גן ילדים. יותר מ-17 דיירים התנגדו לכך וחתמו על מכתב התנגדות. פנינו אל הגננת שלא הסכימה להקשיב לנו וטענה לא אחת כי 'יש גורמים בכירים מאוד בעירייה שתומכים ועוזרים לה' ו'על אפכם וחמתכם הגן יקום'. רק אחרי שהגשנו בקשה לבית המשפט, הוצע לגן צו מניעה זמני ואז גם גילינו שהגן פועל ללא היתרים".

לדבריו, "אנחנו אזרחים שומרי חוק, ומקבלים את החוק. אם לגן יימצאו ההיתרים נתאכזב, אך לא נפעל נגד החוק. עם זאת, מדובר בפגיעה בקניין שלנו. כשקנינו את הבית לא נאמר לנו שיקום פה גן, מדוע פוגעים בנו ובדיירים שגרים פה עשרות שנים? למה אותנו לא מנסים להבין? אפילו בית המשפט הופתע מההתנהלות הלא אחראית של הגננת. היא הוליכה שולל הורים וילדים מסכנים. הגננת עוברת על החוק ופוגעת בבטיחות של הילדים".

גן ילדים עירוני ברחוב חרוזים ברמת גן. יולי 2016. מגד גוזני
בעירייה סייעו להורים למצוא מקום חלופי. גן ילדים ברמת גן/מגד גוזני

בעיריית רמת גן שמעו על מצוקת ההורים כמה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים ונרתמו לסייע להם. ראש העירייה, ישראל זינגר, והמשנה לראש העירייה, אדוה פולק, עזרו להורים למצוא את המקום החלופי להפעלת הגן, עד שיוסדרו העניינים הנדרשים, דוגמת הליך אישור השימוש החורג. את התשלום בגין שכירת המקום החלופי בכפר המכביה משלמת הגננת, ולא העירייה, היות ומדובר בגן פרטי. בעירייה הבהירו כי הם רואים חשיבות רבה בהקמתם של גני ילדים פרטיים על מנת לתת פתרון לכל ילדי העיר, אולם דורשים מצוותי החינוך בגנים לפעול בהתאם לחוק ולקבל מראש את האישורים הנדרשים, במטרה למנוע מצבים דוגמת זה.

"לא האמנתי שפתיחת הגן במקומו החדש תגרור אחריה התנגדות וכעס רב מצד השכנים. אין לנו כל כוונה להפריע"

מנהלת הגן והגננת, קרן שרון, מסרה את גרסתה לאירועים: "מתחילת התהליך שיתפתי את הורי הילדים באופן גלוי בתהליך קבלת הרישיון לגן. בפועל, החוזה שלי עם בעלי הבית של הגן נכנס לתוקף רק בתחילת אוגוסט. לא האמנתי שפתיחת הגן במקומו החדש תגרור אחריה התנגדות וכעס רב מצד השכנים. אין לנו כל כוונה להפריע לשכנים, גם באסיפת ההורים לפני תחילת השנה הדגשתי בפני ההורים שאין להפריע לאוכלוסייה המקומית שנמצאת בתהליכי התרגלות לגן ולילדים".

"אחרי שיחה עם אחד הדיירים סיכמנו שנקיים פגישה משותפת, אך בפועל אני עדיין מחכה לפגישה המדוברת", המשיכה, "גם השופט בבית המשפט אמר ש'מאזן הנוחות' שעליו לנים הדיירים איננו שיקול רלוונטי לסיטואציה המורכבת. השכנים פשוט לא רוצים אותנו כאן. הם חוששים שיאבדו את ערך הדירות שלהם בגלל הסמיכות לגן הילדים. ב-1 בנובמבר אמורה להסתיים תקופת שהותנו במועדון הספורט, ונכון להיום אני עדיין לא יודעת לאן הגן יעבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully