וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מבהירה: נמשיך לסגור חנויות לאחר פיגועים בירושלים

20.9.2016 / 0:23

מפקד המחוז יורם הלוי הצדיק את תגובת המשטרה לאחר הפיגוע בשער הפרחים, שבו נפצעו שני שוטרים. "נפעל כך גם במזרח ירושלים וגם במערב העיר", הבהיר. שלושה מאחיו של המחבל נעצרו, מצבה של השוטרת עדיין קשה

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: אביב אירגז

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי אמר אמש (שני) כי מדיניות סגירת בתי עסק בסמוך לזירות פיגוע תימשך, כפי שאירע לאחר הפיגוע שאירע אתמול בבוקר בשער הפרחים. שני שוטרים נפצעו בפיגוע, שוטרת בת 39 באורח קשה מאוד ושוטר נוסף בן 47 נפצע בינוני. היא עברה ניתוח בבית החולים שערי צדק בעיר ומצבה מוגדר קשה, אך יציב. המחבל, איימן כורד, בן 20 ותושב שכונת ראס אל-עמוד במזרח העיר, נורה ונפצע קשה. שלושה מאחיו נעצרו בחשד שידעו על כוונתיו.

"נפעל כך גם במזרח ירושלים וגם במערב העיר", אמר ניצב הלוי. לדבריו, תגובה דומה תינקט בכל פיגוע שיתרחש מעתה ברחבי הבירה. "מי שהיה במזרח ירושלים יכול לראות שהחיים מתנהלים כאילו לא קרה כלום, על אף ששני שוטרים נפצעו היום. מאז האירוע נערכנו בהיערכות גדולה הרבה יותר. כל הציר פונה. יש גם היערכות של כוחות חדשים נוספים, חלקם גלויים וחלקם סמויים".

על המחבל, המחזיק בתעודת זהות ישראלית, אמר הקצין הבכיר כי "פרטי המודיעין בשעות שלאחר האירוע הובילו אותנו למעצר בני המשפחה שלו. חלק מהאחים שלו עצורים ונחקרים".

לקריאה נוספת:
מחבל דקר שוטרים בירושלים: פצועה קשה מאוד ופצוע בינוני בשער הפרחים
תיעוד: המחבל בירושלים דוקר שוטר - שנאבק בו ויורה בו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המודיעין הוביל אותנו למעצר אחיו של המחבל. זירת הפיגוע בשער הפרחים בירושלים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו לא זקוקים להתראות או מידע ספציפי, אנחנו נמצאים בסביבה רגישה מאוד ובתקופה רגישה מאוד", טען. "לקראת החגים תגברנו את הכוחות. היום בעקבות האירוע הקדמנו את ההיערכות שמתוכננת לחגים. אספנו את כל התובנות והלקחים מגל הפיגועים האחרון, שלמעשה אנחנו כבר סוגרים שנה לאירועים האלו ולמעשה כבר הלילה אנחנו בהיערכות גדולה יותר בנקודות רגישות, בשווקים, בנקודות החיכוך ובשכונות התפר. אנחנו רוצים לתת לירושלמים את מלוא הביטחון שאנחנו יכולים להקנות".

הלוי התייחס לשוטר בן ה-47 שירה במחבל ופצע אותו קשה, רגעים בודדים לאחר שנדקר ונפצע בעצמו באורח בינוני. "כך אנחנו מצפים משוטרים להגיב", אמר, "אנחנו מצפים שהמחבל ייפגע ויחוסל, ללא שום ספק".

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל הבחין בשוטרים ועקב אחריהם. הוא התקדם לכיוונם במהירות וכשהגיע אליהם שלף סכין ודקר אותם כמה פעמים בפלג גופם העליון. על אף שנפצע, השוטר פעל במהירות, הצליח לדרוך את נשקו ולנטרל את המחבל.

(עדכון ראשון: 21:02)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טקס הסרת הלוט לאנדרטה לזכרו של אלכסנדר לבלוביץ במלאת שנה למותו. ירושלים 13 בספטמבר 2016. נועם מושקוביץ
"אספנו תובנות ולקחים מהגל האחרון". ניצב הלוי/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully