וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנשיא לא רוצה לעזוב": הרוגים בהפגנות האופוזיציה בקונגו

19.9.2016 / 21:52

14 אזרחים ושלושה שוטרים נהרגו בעימותים בין המפגינים לכוחות המשטרה בקינשסה, בירת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. האופוזיציה דורשת מהנשיא לאפשר את קיום הבחירות כמתוכנן, והמערב מאיים בסנקציות

צילום: רויטרס

לפחות 17 בני אדם, בהם שלושה שוטרים, נהרגו היום (שני) בעימותים בין כוחות המשטרה לפעילי האופוזיציה בקינשסה, בירת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, במהלך הפגנה נגד כוונותיו של הנשיא ג'וזף קבילה להאריך את כהונתו בניגוד לחוק, לטענת המפגינים. אלפי פעילים השתתפו בהפגנה, במסגרת המאמצים המקומיים והבינלאומיים לשכנע את קבילה לסיים את כהונתו במועדה המתוכנן, בחודש דצמבר.

"באופן רשמי יש לנו 17 הרוגים בקינשסה", מסר דובר משרד הפנים קלוד פרו לווארה. עם זאת, מניין ההרוגים עשוי עוד לעלות. עדי ראייה דיווחו על שריפת גופתו של שוטר בלימטה, פרבר של הבירה, ככל הנראה כנקמה על אלימות השוטרים ועל הירי החי לעבר המפגינים. בשנה שעברה, עשרות מפגינים נהרגו באופן דומה בהפגנות נגד שלטונו של קבילה.

עוד בוואלה! NEWS:
המנהיגים היריבים שביצעו זוועות במלחמה והתעשרו על חשבון עמם
דיווח: המדליסט האתיופי שמחה נגד ממשלתו נחת בארה"ב ויבקש מקלט
גבון: עימותים בבירה לאחר שהנשיא המכהן ניצח בבחירות בפער זעום

רויטרס

האופוזיציה במדינה המרכז-אפריקנית טוענת כי קבילה מתכוון להאריך את כהונתו באמצעות דחיית הבחירות, שהיו אמורות להיערך בחודש נובמבר הקרוב, עד לשנה הבאה. מאז יציאתה לעצמאות, לא הושלמו חילופי שלטון דמוקרטים ושלווים במדינה. ארגוני זכויות אדם דיווחו רק היום על עשרות מעצרים של מפגינים ושל עיתונאים בקינשסה, כמו גם בערים גומה וקיסנגני.

מוסא אילונגה, פעיל האופוזיציה שהפגין היום בקינשסה, הסביר כי "אנחנו צועדים כי אנחנו שונאים את מה שקורה במדינה שלנו". לדבריו, "הנשיא קבילה לא רוצה לעזוב את המדינה ולא רוצה לארגן בחירות. בגלל זה אנחנו נאלצים להפגין". הוא הוסיף: "אם קבילה לא מכבד את החוקה, גם אנחנו נפעיל את סעיף 64 של החוקה. זאת, בהתייחסות לסעיף בחוקה שקובע הן כי לכל אזרח שמורה הזכות להחליף את השלטון במקרה של הפרת החוקה, והן כי מי שינסה להדיח משטר חוקי יועמד לדין.

עוד באותו נושא

סגן נשיא קונגו לשעבר נשלח ל-18 מאסר בשל פשעים שביצעו חייליו

לכתבה המלאה
שר החוץ של צרפת ז'אן-מארק איירו. רויטרס
"מה שמשנה הוא תאריך הבחירות". שר החוץ הצרפתי איירו/רויטרס

שר החוץ של צרפת, ז'אן-מארק איירו, מסר היום כי מדינות אירופה ידונו באפשרות של הטלת סנקציות נגד הממשל אם אכן יידחו הבחירות. "מה שמשנה הוא תאריך הבחירות", מסר איירו במסיבת עיתונאים בניו יורק, ערב כינוס העצרת הכללית של האו"ם. הוא טען כי המצב אינו מתקבל על הדעת, והבהיר: "אם הבחירות יידחו, זה אומר שקבילה מתכוון להישאר בשלטון בכל דרך".

"המצב מדאיג מאוד, מסוכן באופן קיצוני, ובעל פוטנציאל לאלימות נוספת", הסביר איירו. יועץ בכיר לנשיא קבילה טען אתמול כי הוא יצא לוושינגטון על מנת לשכנע את הממשל האמריקני לתמוך בשיחות בין הממשלה הקונגולזית לאופוזיציה, ולמנוע הטלת סנקציות נוספות, בטענה כי אלה יפגעו בהליך הפיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully