וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות חרדים הפגינו בקריית גת: "ניאבק עד טיפת הדם האחרונה"

19.9.2016 / 0:37

מפגינים מול ביתו של הרב משה הבלין מחו על ההסכם לגיוס שחתם עם הצבא. "אין אף רב שקורא לעצמו רב ועושה דבר כזה", אמר מפגין. מנגד התקיימה מחאת תמיכה: "הם לא שונים, כולם צריכים להתגייס"

צילום: שי מכלוף

מאות חרדים מהפלגים הקיצוניים הפגינו אתמול (ראשון) מול ביתו של רב העיר קריית גת וראש ישיבת חב"ד בעיר, הרב משה הבלין, במחאה על ההסכם שחתם עם הצבא לגיוס חרדים. את ההפגנה אבטחו מאות שוטרים.

"הגענו לפה במטרה אחת - פה ממול גר משה הבלין, הרב כך קוראים לו, הוא הניף דגל מרד בתורה הקדושה, הוא לקח על עצמו לעשות הסכמים עם הצבא, זה תקדים ראשוני בהיסטוריה, אף פעם לא היה דבר כזה, שמישהו שקורא לעצמו רב עושה דבר כזה", אמר אחד המפגינים.

לדבריו, "בחור חרדי מקומו לא בצבא. אם הוא מתנהג כך, לא בטוח שהוא רב. אנחנו נאבקים על קיומנו. זה עוול בל יכופר. בגללו אברך יושב בכלא, אנחנו נמשיך את המחאה עד טיפת דמנו האחרונה, עד שהוא יפסיק להיות משת"פ של הצבא". מפגין אחר אמר כי "רב חרדי לא עושה הסכמים עם הצבא. הוא פרץ את הדרך, כל הרבנים נגד והוא בעד. אולי הוא בכלל לא חרדי".

לקריאה נוספת:
חרדים שפלשו לבית רב קריית גת הואשמו בתקיפה: "הדפו אותו והשתוללו"
במחאה על הסכם עם צה"ל: חרדים קיצונים התפרעו בבית הרב יוזם המתווה

הפגנת נטורי קרתא מול בית הרב של קרית גת, משה הבלין. ספטמבר 2016. שי מכלוף
"זה עוול בל יכופר". ההפגנה מול ביתו של הרב הבלין/שי מכלוף

מול מתנגדיו של הרב הבלין, הפגינו תומכיו. "אני נאמן לעבודות ולצבא. אני מסתכל עליהם ואוכל את הלב - השחור שלהם והזקן שלהם לא שונים. כולם צריכים להיות בצבא. החיילים שומרים על המשפחות שלהם. מי שנגד הצבא, כמוהם, צריך להכניס אותם לעזה", אמר אחד הצעירים שהיה בהפגנת התמיכה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הפגנת נטורי קרתא מול בית הרב של קרית גת, משה הבלין. ספטמבר 2016. שי מכלוף
"מי שנגד הצבא, צריך להכניס אותו לעזה". הפגנת החרדים הקיצוניים/שי מכלוף

לפני כשבועיים, עשרות אברכים הגיעו אל ביתו של הרב בקריית גת וגרמו לנזק לרכוש. במהלך האירוע הם קראו פרקי תהילים ותקעו בשופר כאות מחאה על חתימת ההסכם, לפיו חלק מצעירי חב"ד ישרתו בצבא וחלקם יקבלו פטור מהמדינה.

ההסכם, שעורר התנגדות מסוימת גם בתוך חסידות ישראל, קובע כי רוב הבחורים בחסידות ישראל יתגייסו לצה"ל בתום תקופת לימודיהם או בתום תקופה של שנתיים בחו"ל. עד כה, הבחורים שהיו יוצאים מישראל היו מסתבכים עם הצבא עם חזרתם לארץ. כך, לפי ההסכם, סביב גיל 26 הבחורים יהיו חייבים בגיוס. 15% מבחורי החסידות יקבלו פטור לכל חייהם.

(עדכון אחרון: 23:17)

הפגנת נטורי קרתא מול בית הרב של קרית גת, משה הבלין. ספטמבר 2016. שי מכלוף
מאות שוטרים הגיעו לאבטח את המקום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully