וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניצחנו": הישג מוחץ למפלגתו של פוטין בבחירות לפרלמנט ברוסיה

מפלגת השלטון "רוסיה מאחודת" זכתה ברוב מכריע של בבחירות לפרלמנט במדינה. המפלגות הלאומנית והקומוניסטית הגיעו למקום השני והשלישי, אולם האופוזיציה לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מפלגת השלטון ברוסיה, "רוסיה מאוחדת", ניצחה בבחירות לפרלמנט שנערכו אתמול (ראשון) במדינה עם 54.2% תמיכה בקרב כ-75% מהקולות שנספרו. בבחירות הקודמות זכתה המפלגה, של הנשיא ולדימיר פוטין ובהנהגתו של ראש הממשלה דמיטרי מדבדב, ב-49% תמיכה.

פוטין מתכונן לבחירות ומוודא שאחרוני מתנגדיו לא יפצו פה

"אנחנו יכולים לומר בבטחה כי המפלגה ניצחה", קרא אמש פוטין במטה הבחירות של מפלגתו, לצדו של מדבדב, עם פרסום תוצאות המדגם הראשונות שהצביעו על אחוזי תמיכה גבוהים במפלגה. לדברי פוטין, בצל מצב הכלכלה הרעוע, "המצב לא קל, אנשים חשים זאת, והם רוצים תקווה שהמצב הפוליטי יהיה יציב".

עוד בנושא
אוקראינה מציינת 25 שנות עצמאות והנשיא מזהיר: פוטין רוצה הכל
הלך הסולטן אצל הצאר: הפיוס בין פוטין לארדואן עוד יושיע את סוריה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מצביע בבחירות לפרלמנט בקלפי במוסקבה, 18 בספטמבר 2016. רויטרס
הבחירות הקודמות נגמרו עם הפגנות ענק. פוטין, היום/רויטרס

המפלגה הלאומנית LDPR הגיעה למקום השני, עם 15.3% תמיכה בלבד. המפלגה הקומוניסטית הגיעה למקום השלישי עם 14.9% מקולות הבוחרים, ומפלגת "רק רוסיה" צברה 8.1% תמיכה. מפלגות האופוזיציה הליברליות, שמביעות ביקורת על שלטונו של פוטין, לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה, 5% מקולות הבוחרים.

הקלפיות נפתחו בשעה 8:00 (שעון מקומי) ונסגרו 12 שעות לאחר מכן. המחוזות במזרח הרחוק היו הראשונים להצביע במדינה, המחולקת ל-11 אזורי זמן שונים. גם במושב האחרון כיהנו נציגים מטעם ארבע מפלגות, בהן המפלגה הקומוניסטית והמפלגה הליברל-דמוקרטית מהימין הקיצוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ולדימיר פוטין ודמיטרי מדבדב במטה מפלגת "רוסיה מאוחדת", מוסקבה, 18 בספטמבר 2016. רויטרס
פוטין ומדבדב במטה הבחירות של מפלגתם, היום/רויטרס

הבחירות נערכו ברקע המשבר הכלכלי שממנו סובלת רוסיה והמתיחות עם המערב סביב סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה והתמיכה בבדלנים במזרחה. בפעם הראשונה גם תושבי קרים בחרו מחוקקים לדומא, על אף שבעולם אינם מכירים בחצי האי כחלק משטחה של רוסיה. באוקראינה קראו למשקיפים בינלאומיים שלא להגיע לקרים והבהירו כי לא יאפשרו הצבעה לפרלמנט במוסקבה, גם לא מהנציגויות הרוסיות במדינה.

על אף המצב, אחוזי ההצבעה היו נמוכים יחסית, כצפוי, והאדישות בקרב הציבור הרחב הייתה ניכרת בימים שקדמו לפתיחת הקלפיות. רבים ממתנגדיו של פוטין לא יכולים להתמודד בבחירות על 450 המושבים בדומא. ב-2011, אז התקיימו הבחירות האחרונות לפרלמנט, טענה האופוזיציה לזיופים והפגנות גדולות נערכו במוסקבה נגד התוצאות. מאז הידק פוטין עוד יותר את השליטה על התקשורת ועל מוסדות המדינה וההתנגדות הדלה לשלטונו ממילא דעכה עוד יותר.

(עדכון אחרון: 06:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully