וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטור פרו-ישראלי: "נתניהו משך את השטיח מתחת לרגלי תומכיו בקונגרס"

17.9.2016 / 0:48

הרפובליקני הבכיר גרהאם תקף את ראש הממשלה בשיחה סגורה עם מנהיגים יהודים אמריקנים על רקע החתימה על הסכם הסיוע, שבמסגרתו התחייבה ישראל לא לבקש תוספות מימון מהקונגרס. בשבוע שעבר נחשף בוואלה! NEWS כי מחלוקת בינו לבית הלבן עיכבה את אישור ההסכם

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ראש הממשלה בנימין נתניהו "משך את השטיח מתחת לרגליהם" של חברי הקונגרס הפרו-ישראלים כשמיהר לחתום על הסכם הסיוע הביטחוני עם ממשל ברק אובמה – כך אמר הסנאטור האמריקני לינדזי גרהאם בשיחה עם מנהיגי קהילות יהודיות בארצות הברית, שעליה דווח באתר החדשות היהודי-אמריקני Jewish Insider. בשבוע שעבר נחשף בוואלה! NEWS כי מחלוקת בין גרהאם לבית הלבן היא שעיכבה את השלמת הסכם הסיוע הביטחוני בין ישראל לבין ארצות הברית לעשור הקרוב.

"זה מה שהייתי אומר לביבי", אמר למנהיגים היהודים. "'כשחברי קונגרס מגיעים לישראל, אתה מדבר ברהיטות על צרכיה של מדינת ישראל ועל האיומים עליה. ובכן, אל תספר לנו על כל הצרכים האלה וכשאנחנו מנסים לעזור לך – תמשוך את השטיח מתחתינו'", הסביר.

לקריאה נוספת:
הסנאטור שמונע חתימת הסכם הסיוע: "אמרתי לנתניהו שהממשל יכול להזדיין"
"ככל שישראל בטוחה, כך ארה"ב בטוחה": נחתם הסכם הסיוע הביטחוני
אתגר ראשון להסכם הסיוע? בקונגרס מתעקשים להשיג מימון נוסף לישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
"דיבר ברהיטות על צרכי מדינת ישראל ואיומיה". נתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן

ביום חמישי נחתם הסכם הסיוע חסר תקדים בין שתי המדינות, שבמסגרתו תעביר וושינגטון 38 מיליארד דולרים לירושלים במשך עשור עבור סיוע צבאי והגנה מפני טילים. שעות לאחר חתימת ההסכם הציב הסנאטור הרפובליקני גרהאם מבחן ראשון. בהסכם ישראל התחייבה שלא לבקש יותר תוספות מימון מהקונגרס, ואף להחזיר כל סכום שהקונגרס יבחר להעביר לה באופן עצמאי. עם זאת, גרהאם הודיע כי אינו מקבל את ההגבלות הללו, ושבשבוע הבא הוא מתכוון להציג חקיקה למימון תוספת של כמיליארד דולרים וחצי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הסנאטור האמריקני לינדזי גרהאם. 2016. AP
רצה להעביר תקציבים נוספים לישראל. גרהאם/AP

גרהאם, יו"ר ועדת המשנה לענייני תקציב החוץ בסנאט, נחשב לאחד מתומכיו הגדולים של הממשל הישראלי בוושינגטון. הוא עיכב בשבועות האחרונים את ההודעה על השלמת המשא ומתן על הסכם הסיוע, אף שהפרטים בין ישראל לארצות הברית נסגרו כבר בתחילת החודש שעבר. כפי שפורסם השבוע, לראשונה בוואלה! NEWS, גרהאם סירב לקבל את הסעיף בהסכם הסיוע הקובע כי ישראל לא תוכל לבקש יותר תוספות מימון מהקונגרס, בטענה כפולה. ראשית, טען גרהאם, הקונגרס אינו צד בהסכם, והממשל אינו יכול לחייב אותו במגבלות מימון כלשהם. שנית, הסנאטור התעקש כי אפשר להגדיל את הסיוע לשנה הקרובה, ואף גרס כי לארצות הברית יש מחויבות כזו, על רקע הסיכון המוגבר שיצר לדבריו הסכם הגרעין עם איראן.

בישראל ניסו להסביר לגרהאם כי היא מכבדת את ההסכם עם הממשל ואינה מעוניינת בתוספות סיוע מהקונגרס. ביולי האחרון, הסנאטור ביקר בירושלים ונפגש עם ראש הממשלה, והבהיר לו כי הוא מתכוון בכל זאת להמשיך ולקדם חקיקה שתעביר תקציבים נוספים לישראל. כמה ימים לאחר מכן, פרסמה לשכת נתניהו הודעה על יציאתו לוושינגטון של ממלא מקום ראש המל"ל, יעקב נגל, במטרה להשלים את הסכם הסיוע. ההודעה כללה הבהרה רשמית כי פעולותיו של גרהאם אינן נעשות על דעתו של נתניהו.

(עדכון ראשון: 21:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully