וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאטור שמונע חתימת הסכם הסיוע: "אמרתי לנתניהו שהממשל יכול להזדיין"

12.9.2016 / 11:10

לינדזי גרהאם אישר לוושינגטון פוסט את חשיפת וואלה! NEWS, ולפיה מחלוקת בינו לבין הבית הלבן היא זו שמעכבת את השלמת הסכם הסיוע הביטחוני לעשור הקרוב. לדבריו, נתניהו העביר לו מסר מהממשל בחודש שעבר כי עליו לסגת מיוזמתו למימון נוסף לישראל מעבר לסכום הנקוב

צילום: ערוץ היו-טיוב של לינדזי גרהאם, עריכה: יאיר דניאל

הסנאטור האמריקני לינדזי גרהאם אישר את הפרסום מאתמול בוואלה! NEWS, לפיו מחלוקת בינו לבין הבית הלבן היא שמעכבת את השלמת הסכם הסיוע הביטחוני בין ישראל לבין ארצות הברית לעשור הקרוב. לדברי גרהאם, שהתראיין לוושינגטון פוסט, בחודש שעבר העביר לו ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר מהבית הלבן, לפיו הממשל מסרב לחתום על ההסכם עד שגרהאם יסיר מהשולחן יוזמות למימון סיוע נוסף פרט לסיוע שנכלל בהסכם. "ראש הממשלה אמר לי שהממשל מסרב לחתום על ההסכם עד שאשנה את החקיקה שלי לתקציב לשנה הבאה", אמר גרהאם כשתיאר שיחת טלפון שהתקיימה עם נתניהו בחודש שעבר. "אמרתי לו - תגיד לממשל שילכו להזדיין".

לוואלה! NEWS נודע גם כי בשבוע שעבר התייחס לנושא ראש הממשלה בעצמו. בשיחה עם עיתונאים ממעריב ציין כי הוא והממשל ‏"הגיעו להסכמות אבל גרהאם מעכב את זה, כי הוא לא מוכן להוריד הצעות למימון נוסף מהפרק".

עוד בוואלה! NEWS:
השתיקה הארוכה והאבחנה המאוחרת: כך הסתבכה קלינטון עם מצבה הרפואי
פרסום ראשון: אסיר קטין התלונן שמפקד כלא אופק הכה אותו – המשטרה חוקרת
תיעוד: מאיים בסכין קצבים על המעקלים - ומנקב את צמיגי מכוניתם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם הסנאטור הרפובליקני לינדזי גראהם בירושלים. אוליביה פיטוסי, הארץ
גרהאם ונתניהו, 2014/הארץ, אוליביה פיטוסי

במסגרת השיחות על הסכם הסיוע, שהיקפו צפוי לעמוד על כ-3.7 עד 3.8 מיליארד דולר לשנה בעשור הקרוב, דרש הממשל האמריקני שהסכום יהיה סופי והתעקש לא לאפשר לישראל לבקש תוספות מימון מהקונגרס. עם זאת, גרהאם, שהוביל את המהלכים בסנאט להבטחת הסיוע לישראל בשנה האחרונה, מקדם כעת יוזמות חקיקה נוספות שייקבעו תוספות מימון לשנה הקרובה.

"הבית הלבן דורש כי גרהאם יוריד את היוזמות מסדר היום לפני החתימה על ההסכם", אמר גורם ישראלי לוואלה! NEWS. "גרהאם, מצדו, אומר כי מי שבאמת משלם את הכסף הוא הקונגרס, והוא באמת מאמין שישראל צריכה לקבל סיוע נוסף שנדרש לטובת הביטחון שלה, במיוחד אחרי הסכם הגרעין עם איראן".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא ארצות הברית ברק אובמה בלאוס, 8 באוגוסט 2016. רויטרס
"גרהאם טוען שמי שבאמת משלם את הכסף הוא הקונגרס", אמר גורם ישראלי/רויטרס

בסוף יוני אישרה ועדת המשנה בראשות גרהאם את תקציב סיוע החוץ ל-2017, שכלל הגדלה משמעותית של הסיוע הצבאי לישראל לשנה הבאה – עוד לפני כניסת הסכם הסיוע החדש לתוקף ב-2018. החקיקה קובעת כי 52 מיליארד דולר יוקצו למימון מגוון פרויקטים אמריקניים מעבר לים, מתוכם 3.4 לישראל. מדובר ב-300 מיליון דולר יותר ממה שהנשיא מעוניין להעניק.

בבית הלבן דורשים כעת מגרהאם להעביר מחדש את התקציב לשנת 2017 בסכום של 3.1 מיליארד דולר, בהתאם להסכמות עם ישראל, אך הוא מסרב לעשות זאת. גרהאם טען עוד בריאיון לוושינגטון פוסט כי נתניהו אמר לו שישראל מוכנה לחתום על ההסכם, אך לא דרש ממנו להיענות לדרישת הבית הלבן שהקונגרס יאשר אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully