וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: אסיר קטין התלונן שמפקד כלא אופק הכה אותו – המשטרה חוקרת

12.9.2016 / 8:50

התלונה נגד מפקד הכלא לקטינים, סגן-גונדר חגי דוד, הוגשה לאחר שניסה לסכל קטטה שפרצה בין נערים ובמהלכה הותיר לכאורה סימנים על גופו של אחד מהם באמצעות אלה. החקירה מגיעה ברקע פרסום דוח הסנגוריה הציבורית, שלפיו כל תלונות הקטינים נסגרות משום שהם חוששים להיחשף

הצגה של נערים המרצים מאסר בכלא אופק, אפריל 2016. ניב אהרונסון
תלונה הוגשה גם נגד אחד הקטינים המעורבים. נערים בכלא אופק/ניב אהרונסון

היחידה הארצית לחקירת סוהרים במשטרה (יאח"ס) חוקרת אירוע שבו מפקד כלא אופק לקטינים, סגן-גונדר חגי דוד, הכה לכאורה אסיר באלה והשאיר על גופו סימנים וחבורות – כך נודע לוואלה! NEWS. לפני כחודש הוגשה תלונה ליחידה נגד דוד, בעקבות קטטה שפרצה בין שתי קבוצות נערים בכלא. על פי גורמים המעורים בחקירה, רף האלימות הגבוה חייב תגובה אלימה, ובסיום המקרה הוגשה גם תלונה נגד אחד מהקטינים המעורבים.

האירוע מגיע ברקע פרסום דוח הסניגוריה הציבורית לשנת 2015, שבו נכתב כי בשנה זו ביקרה פעמיים באופן רשמי בכלא אופק. בשני הביקורים נחשפו תלונות רבות ומטרידות על אלימות סוהרים בכלא נגד קטינים, כאשר שמות הסוהרים חזרו על עצמם. עוד עלה מהדוח כי כל התלונות שהוגשו עד היום נסגרו, משום שרבים מהקטינים סירבו להיחשף בשמותיהם, וחלקם חזרו בהם מתלונותיהם בפני יאח"ס. לעתים מסרו הקטינים כי הם מעדיפים לסיים לרצות את תקופת מאסרם בטרם תוגש תלונה.

ממשטרת ישראל נמסר: "ככל שיש טענות, תלונות או מידע, הם נבדקים ביסודיות ומטבע הדברים אנו מנועים מלהתייחס לפרטים אודות חקירה כזו או אחרת לרבות עצם קיומה ואין בכך כדי לאשר או להכחיש כל פרט מפרטי הפניה".

מדוברות שב"ס נמסר: "בשב"ס לא מוכרת שום חקירה נגד מפקד בית סוהר אופק".

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה: המדינה הגיעה להסדר טיעון עם חברי ארגון המוראביטון
החשד לשחיתות בעיריית נתניה: מעצרה של פיירברג הוארך בשלושה ימים
לראשונה: חרדי הורשע בהעלבת עובד ציבור משום שקילל חייל צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully