וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: המדינה הגיעה להסדר טיעון עם חברי ארגון המוראביטון

11.9.2016 / 18:22

לראשונה מאז הוכרז התאחדות בלתי מותרת לפני כשנה, גיבשה הפרקליטות הסדר נגד שלושה נאשמים בחברות בארגון, המעודד פרובוקציות במתחם הר הבית. אם יאושר ההסדר יישלחו השלושה לתשעה חודשי מאסר, נוסף על חמישה חודשים שכבר ריצו

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שניר דבוש

(ביוני: צעירים מוסלמים התבצרו במסגד אל-אקצא ויידו אבנים לעבר שוטרים ומבקרים)

פרקליטות המדינה הגיעה להסדר טיעון עם חברים בארגון המוראביטון – כך נודע לוואלה! NEWS. זאת, לראשונה מאז הוכרז הארגון כהתאחדות בלי חוקית, בחודש ספטמבר 2015, בידי שר הביטחון הקודם, משה יעלון. ההסדר הושג בשבוע שעבר בתיק שהתנהל מול שלושה נאשמים שנעצרו בחודש אפריל בגין חברות בארגון, הפועל לעידוד פרובוקציות בהר הבית שבעיר העתיקה בירושלים, במטרה להפריע לביקורי יהודים במתחם.

על פי ההסדר יודו הנאשמים, מוחמד ג'בארין, נג'יב קוואסמה וחליל עבאסי בעובדות כתב אישום מתוקן שיוגש נגדם ויישלחו לתקופת מאסר של 14 חודשים, בניכוי הזמן שריצו עד כה, וכן יישלמו קנס כספי. משמעות הדבר היא כי אם יאושר הסדר הטיעון בבית המשפט יישארו הנאשמים במעצר במשך תשעה חודשים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
החשד לשחיתות בנתניה: מעצרה של פיירברג הוארך בשלושה ימים
אחרי שלוש שנים: תפנית דרמטית בחקירת אונס נערה בדימונה
חייל במחלקה של אזריה: "המפקדים לא ניהלו האירוע כראוי"

הפרות סדר בהר הבית, העיר העתיקה, ירושלים. יוני 2016. רויטרס
המוראביטון הוצאו מחוץ לחוק לפני שנה. צעירים רעולי פנים מחוץ למסגד אל-אקצא, בחודש יוני/רויטרס

השלושה הואשמו בהעברת כספים לחברים אחרים במוראביטון. עבאסי, תושב סילוואן בן 59, הואשם כי העביר בתחילת שנת 2016 כ-130 אלף שקל לפעילי הארגון בהר הבית, על סמך רשימה שהתבססה על הנוכחות היומית שלהם במתחם.

על פי כתב האישום, עבאסי קיבל את הכסף מקוואסמה, אף הוא תושב סילוואן בן 61, שתיווך בינו לבין הנאשם השלישי, ג'בארין, ישראלי תושב אום אל פאחם בן 52. ג'בארין מוזכר בכתב האישום כמי שמילא תפקיד מפתח בארגון וסיפק את הכספים ששולמו לפעילי הארגון. קוואסמה מואשם כי העביר כספים לאדם נוסף שלא הוזכר במסגרת כתב האישום, שהעבירם בתורו לחברים אחרים במוראביטון.

נאשמים במימון מורביטאת בהר הבית – בית המשפט המחוזי ירושלים. נועם מושקוביץ
העבירו עשרות אלפי שקלים לארגון. הנאשמים מובאים לדיון בבית המשפט, באפריל/נועם מושקוביץ

במהלך המשפט טענו סניגוריהם של הנאשמים, עורכי הדין חסאן טבאג'א ורמזי קטילאת, כי המונח "מוראביטון" מתייחס למסורת של שהייה במסגד, שראשיתה בימיה הראשונים של דת האסלאם. הם טענו כי המחאה במתחם הר הבית, הכוללת בין היתר קריאות "תכביר" (אללה אכבר, א"ס) וכי מדובר במחאה לגיטימית כלפי "קבוצות יהודיות קיצוניות המצהירות בגלוי כי הן רוצות להרוס את מסגד אל-אקצא". עוד טענו הסנגורים כי הכספים שקיבלו הנאשמים נועדו לתשלום בעבור זקנים הפוקדים את מסגד אל-אקצא.

שאלת הקנס שישלמו הנאשמים עדיין נתונה במחלוקת, כמו גם שאלת חילוט רכוש הנוגע לכתב האישום. נוסף לכך, בכתב האישום המתוקן הושמט אזכורן של חברות שהעבירו כספים למוראביטון. אולם, סעיפי העבירה העוסקים בחברותם של הנאשמים בהתאחדות בלתי מותרת נותרו ללא שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully