וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם על סרטון "הטיהור האתני": "דברי נתניהו לא מקובלים"

15.9.2016 / 20:08

באן קי מון התייחס דיון במועצת הביטחון לסרטון שפרסם ראש הממשלה: "ההתנחלויות אינן חוקיות במסגרת החוק הבינלאומי". השגריר דני דנון: "המזכ"ל הטיל את האשמה באופן מוחלט על ישראל. מדובר בראייה מעוותת של המצב"

עריכה: מתן חדד

מזכ"ל האו"ם באן קי מון הצטרף היום (חמישי) לביקורת בישראל ובעולם על סרטון "הטיהור האתני" שפרסם לפני כשבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי טענותיו של נתניהו בנוגע לפינוי התנחלויות ישראליות בגדה המערבית "לא מקובלות ושערורייתיות". על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, באן אמר במהלך דיון במועצת הביטחון של האו"ם: "אני מוטרד מההצהרה האחרונה של ראש ממשלת ישראל, שמציג את אלה שמתנגדים להרחבת ההתנחלויות כתומכי טיהור אתני".

מזכ"ל האו"ם הדגיש כי המדיניות הישראלית של בנייה בשטחה של המדינה הפלסטינית העתידית, לשיטתו, היא לא חוקית. כמו כן, הוא שב וקרא לסיום השליטה הישראלית בשטחים הפלסטיניים. "אבהיר באופן חד משמעי: התנחלויות הן לא חוקיות במסגרת החוק הבינלאומי", הבהיר באן. "הכיבוש המחניק והמדכא חייב להסתיים".

עוד בוואלה! NEWS:
אבו מאזן על סרטון נתניהו: "ישראל היא זו שמבצעת טיהור אתני"
ח"כ עודה על סרטון "הטיהור האתני": "נתניהו משכתב את ההיסטוריה"
ארה"ב על דברי נתניהו בדבר "טיהור אתני": "לא ראויים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכ''ל האו''ם באן קי מון, לשכת רה"מ. יוני 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"הכיבוש המחניק והמדכא חייב להסתיים". ראש הממשלה ומזכ"ל האו"ם בירושלים, יוני/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

יתרה מכך, באן הציג נתונים לפיהם מאז חודש אפריל האחרון, שיעור הבנייה בהתנחלויות היה הגבוה ביותר זה שלוש שנים, והבהיר כי מדיניות זו "מנוגדת לחלוטין להקמתה של מדינה פלסטינית". פגישת מועצת הביטחון בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני נערכה בעקבות דבריו של שר הביטחון של אביגדור ליברמן, שהורה לעובדי המשרד ולאנשי הצבא להחרים את שליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב, שהביע ביקורת על המדיניות הישראלית.

בחודש שעבר, מלאדנוב מסר למועצת הביטחון כי ישראל פתחה ב"בליץ" של בנייה בהתנחלויות, תוך התעלמות, לדבריו, מהמלצותיו של הקוורטט, שקרא להפסקת הבנייה. שר החוץ של ניו זילנד, מורי מקולי, שמכהן החודש כנשיא המועצה, טען כי החלטתו של ליברמן "הרסנית במיוחד", והבהיר כי מלאדנוב "עושה את העבודה שכולנו ביקשנו ממנו לעשות".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

שגריר ישראל באו"ם דני דנון הגיב בחריפות לדבריו של מזכ"ל האו"ם, וטען כי "בדבריו, הטיל המזכ"ל את האשמה באופן מוחלט על ישראל". הוא הוסיף כי "מדובר בראייה מעוותת של המצב בישראל. המכשול לשלום מתחיל ונגמר בהסתה הפלסטינית לטרור, ובסירוב של אבו מאזן להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו". לדבריו, "במקום לגנות את חמאס באופן ישיר ואת בניית המנהרות ותשתית הטרור, ובמקום להשקיע זמן ומשאבים בעצירת ההסתה והטרור הפלסטיני, המזכ"ל בוחר לגנות את מדינת ישראל באופן קבוע".

שליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב והשגריר הפלסטיני ריאד מנסור, מרץ 2016. AP
"עושה את העבודה שכולנו ביקשנו ממנו לעשות". שליח האו"ם עם השגריר הפלסטיני, מרץ/AP

בסרטון בשפה האנגלית שהעלה לעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, אמר נתניהו כי הטענה שההתנחלויות הן מכשול לשלום "תמוהה" בעיניו. הוא המשיל את המצב בגדה המערבית לנוכחותם של קרוב לשני מיליון אזרחים ערבים בשטחי ישראל וטען כי "הם אינם מהווים מכשול לשלום". לדבריו, ההנהגה הפלסטינית דורשת כי לא יימצאו יהודים בשטח המדינה שאותה הם שואפים להקים. "לזה קוראים טיהור אתני", אמר נתניהו בסרטון והוסיף כי "זו דרישה מקוממת".

בהמשך טען ראש הממשלה כי מה שיותר מקומם בעיניו היא העובדה שהעולם אינו מוצא את הדרישה הזו של הפלסטינים מקוממת. "מדינות אחרות, נאורות בדרך כלל, אף מקדמות את הדרישה השערורייתית הזו", הוסיף. "אני חושב שמה שהופך את השלום לבלתי-אפשרי הוא חוסר סובלנות כלפי אחרים. חברות שמכבדות את כל בני האדם הן אלה שמבקשות שלום. חברות שדורשות טיהור אתני אינן מבקשות שלום", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully