וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 חודשי מאסר לנהג מיניבוס שגרם למותם של שבעה בני משפחה

15.9.2016 / 14:41

יעקב ישורון הורשע בגרימת מוות ברשלנות של בני משפחת ברנשטיין-גוטשטיין, שנסעו ברכבו ונפגעו מרכבת ב-2010. בעקבות הסדר טיעון, ולאחר שהוכחו מחדלים של הרכבת ומשרד התחבורה, הופחת עונשו. לפי השופטת, בקשת משפחת ההרוגים להקל על עונשו של הנהג נלקחה בחשבון

21 חודשי מאסר נגזרו על נהג המיניבוס, שהואשם בגרימת מותם של שבעה בני משפחה/צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

בית משפט השלום לתעבורה באשדוד גזר היום (חמישי) 21 חודשי מאסר בפועל על יעקב ישורון, נהג המיניבוס שהואשם בגרימת מותם ברשלנות של שבעת בני משפחת ברנשטיין-גוטשטיין לפני שש שנים. זאת, במסגרת הסדר טיעון שאליו הגיעו הצדדים, לאחר שפרקליטו של ישורון, עו"ד יגאל טמיר, הצליח להוכיח שהתאונה נגרמה בעיקר בעקבות מחדלים משמעותיים של רכבת ישראל ומשרד התחבורה. בנוסף נגזרו על ישורון 18 שנות שלילת רישיון וחצי שנת מאסר על תנאי.

ישורון, שהסיע את המשפחה לחופשה במיניבוס שלו, עלה על מסילה ורכבת שחלפה במקום פגעה ברכבו, וכתוצאה מכך נהרגו שבעה מהנוסעים. הוא הואשם ב-2010 בגרימת מוות ברשלנות והיה צפוי לשאת עונש של עד 21 שנות מאסר. עם זאת, השבוע הוגש נגדו כתב אישום מתוקן לאחר ההוכחות החדשות, ובהסכם הטיעון הוסכם על עונש שינוע בין חצי שנת עבודות שירות לשנתיים מאסר בפועל.

מוקדם יותר השבוע שלחה משפחת ההרוגים מכתב לבית המשפט, ובו ביקשה לדון את ישורון לכף הזכות. השופטת, רבקה שורץ, טענה בעת מתן גזר הדין כי תוכן המכתב נלקח בחשבון. "אנו מאמינים בני מאמינים שגזירה זו היא מן שמיים, ובזאת ברצוננו להודיע שאין לנו שום כעס ובקשת נקמה נגד הנהג", נכתב במכתב. "אנו מבקשים בזאת לדאוג שהמשפחה הזאת לא תיפגע, אלא אדרבה, לראות ולחזק אותה. הנפשות סבלו סבל רב וגדול מדי במשך השנים שעברו והגיע הזמן שיחזרו לראות את אביהם ואמם שיחיו מתפקדים ומנהלים בית חם ואוהב"

עוד בוואלה! NEWS:
"למה, אבא, למה?": אב מואשם כי דקר את בתו הקטנה בזמן שצפתה בטלוויזיה
הירי בשועפאט: חרף דרישת המשטרה - הנהג לא נאשם בהריגה
עד חשף: נשיא הפיליפינים הורה לנו להרוג עבריינים ואת מתנגדיו

יעקב ישורון, גזר דינו באשמת גרימת מוות ברשלנות של בני משפחת ברנשטיין. בית הדין לתעבורה אשדוד. 15 בספטמבר 2016. די מכלוף, מערכת וואלה! NEWS
הורשע בגרימת מוות ברשלנות. ישורון בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, די מכלוף

על פי כתב האישום המתוקן, ישורון עלה על המסילה לאחר שלא שם לב כי הרמזור האדום מהבהב והמחסום ירד. הוא ניסה לבלום את הרכב, אך הרכב החליק ונעצר כשחלקו האחורי של הרכב על המסילה. בכתב האישום נכתב כי לא היה אמצעי אלקטרוני מטעם רכבת ישראל שיתריע על כך שרכב חצה את המחסום ונעצר על המסילה.

"הנאשם היה יכול למנוע את התאונה. לפי מהירות נסיעתו, מדובר ברשלנות של הנאשם שלא הבחין בפעמוני ובתמרורי האזהרה", טענה השופטת, והדגישה כי "אין ספק שלרכבת ישראל ולמע"צ יש רשלנות תורמת, אבל אין בכך מלהוריד את רשלנות הנהג".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב של משפחת ההרוגים בתאונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפרקליטות מחוז דרום נמסר בתגובה לפסק הדין כי "במהלך ניהול התיק ובהמשך להליך גישור שהתקיים בפני בית המשפט, החליטה הפרקליטות לסיים את התיק בהסדר, בין היתר בהתחשב בתנאי הדרך שגרמו לתאונה, במצבו הרפואי של הנאשם והמלצת שירות המבחן בעניינו, וכן בהתחשב בבקשת משפחת המנוחים שלא למצות עמו את הדין. במסגרת ההסדר, שהתקבל באופן עקרוני על ידי בית המשפט, עתרה הפרקליטות להטלת מאסר בפועל על הנאשם למשך שנתיים וכן פסילה לצמיתות. בית המשפט הטיל על הנאשם עונש של 21 חודשים ופסילה למשך 18 שנים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת התאונה ליד קריית גת, 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

הניצול היחיד בתאונה, דוצי גוטשטיין, שאיבד את אשתו ובנו, יצא מוקדם יותר בשיחה עם וואלה! NEWS להגנתו של ישורון, ואמר כי הוא מתכנן לבקש מבית המשפט שלא יעניש אותו. "אין מה לתבוע אותו או להעניש אותו", אמר גוטשטיין, "אם ההחלטה הייתה נתונה בידי, הייתי נמנע גם מעונש מאסר וגם מעבודות שירות. אני התמודדתי לא מעט עם מה שקרה, אבל הוא גם עבר טראומה שאף אחד לא רוצה לעבור אותה. הוא מסכן".

הסיבה שבגללה הוא יוצא להגנת הנהג, כך לדבריו, היא היותו אדם מאמין. "אני יהודי ומאמין שהכול משמיים. מה שהיה צריך לקרות קרה. צריך להרבות באהבה כלפי אדם לאדם ולא חלילה ההפך". גוטשטיין אמר כי הוא עוקב אחר משפטו של ישורון, אך הוא משתדל גם "להמשיך הלאה". "כתב האישום המתוקן שהוגש נגדו מוכיח שאסור מיד להאשים או להוכיח אדם. צריך לחכות, לראות, לשאול או לבדוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully