וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצול היחיד מהתאונה הקטלנית בעד הנהג: "שלא יענישו אותו"

15.9.2016 / 10:38

דוצי גוטשטיין איבד שבעה קרובי משפחה בהתנגשות מיניבוס ברכבת ליד קיבוץ גת לפני שש שנים. היום צפוי להיגזר על הנהג יעקב ישורון עונש מקל. "אין מה לתבוע אותו, זו גזירה משמיים", כתבה המשפחה לשופטת במכתב תמיכה בנהג

עריכה: אביב אירגז

שש שנים מאז תאונת הדרכים ליד קיבוץ גת, שבה נהרגו שבעת בני משפחת ברנשטיין-גוטשטיין, ימסור היום (חמישי) בית משפט השלום לתעבורה באשדוד את החלטתו לגבי יעקב ישורון, נהג המיניבוס שהואשם בגרימת מותם ברשלנות. ישורון, שהסיע את המשפחה לחופשה במיניבוס שלו, עלה על מסילה ורכבת שחלפה במקום פגעה ברכבו. כתוצאה מהפגיעה נהרגו שבעה מהנוסעים. הניצול היחיד בתאונה, דוצי גוטשטיין, שאיבד את אשתו ובנו, יצא בשיחה עם וואלה! NEWS להגנתו של ישורון, ואמר כי הוא מתכנן לבקש מבית המשפט שלא יעניש אותו.

ישורון הואשם ב-2010 בגרימת מוות ברשלנות והיה צפוי לשאת עונש של עד 21 שנות מאסר, אך כעת הוגש נגדו כתב אישום מתוקן. זאת מאחר שפרקליטו, עו"ד יגאל טמיר, הצליח להוכיח כי התאונה נגרמה בעיקר בעקבות מחדלים משמעותיים של רכבת ישראל ומשרד התחבורה. בעקבות כך, הצדדים הגיעו להסדר טיעון, שבמסגרתו הסכימו על עונש שינוע בין חצי שנת עבודות שירות לשנתיים מאסר בפועל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת התאונה ליד קיבוץ גת, 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אין מה לתבוע אותו או להעניש אותו", אמר גוטשטיין, "אם ההחלטה הייתה נתונה בידי, הייתי נמנע גם מעונש מאסר וגם מעבודות שירות. אני התמודדתי לא מעט עם מה שקרה, אבל הוא גם עבר טראומה שאף אחד לא רוצה לעבור אותה. הוא מסכן". גוטשטיין התחתן פעם נוספת מאז התאונה ואף נולדה לו בת. הסיבה שבגללה הוא יוצא להגנת הנהג, כך לדבריו, היא היותו אדם מאמין. "אני יהודי ומאמין שהכול משמיים. מה שהיה צריך לקרות קרה. צריך להרבות באהבה כלפי אדם לאדם ולא חלילה ההפך".

גוטשטיין אמר כי הוא עוקב אחר משפטו של ישורון, אך הוא משתדל גם "להמשיך הלאה". "כתב האישום המתוקן שהוגש נגדו מוכיח שאסור מיד להאשים או להוכיח אדם. צריך לחכות, לראות, לשאול או לבדוק. הנה, פה למשל הוכיחו שהיו גם מחדלים של הגורמים הרשמיים והרלוונטיים במדינה וזאת אף שבהתחלה הם הסירו מעצמם את האחריות. אני מקווה שבית המשפט יקל עליו כמה שיותר".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יעקב ישורון, נהג המיניבוס שגרם לתאונת הרכבת סמוך לקרית גת בה נהרגו 7 בני אדם, נובמבר 2010. אלברטו דנקברג
ישורון בבית המשפט, 2010/אלברטו דנקברג

במכתב ששלחה משפחת ברנשטיין-גוטשטיין לבית המשפט נכתב כי יש לדון את ישורון לכף הזכות. "אנו מאמינים בני מאמינים שגזירה זו היא מן שמיים, ובזאת ברצונינו להודיע בשער בת רבים שאין לנו שום כעס ובקשת נקמה נגד הנהג.

"אנו מבקשים בזאת לדאוג שהמשפחה הזאת לא תיפגע, אלא אדרבה, לראות ולחזק אותה", נכתב במכתב. "הנפשות סבלו סבל רב וגדול מדי במשך השנים שעברו מאז המקרה המצער, והגיע הזמן שיחזרו לראות את אביהם ואמם שיחיו מתפקדים ומנהלים בית חם ואוהב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עונשו של הנהג ישורון יוכרע בצהריים. בשיחה עם וואלה! NEWS אמרה אשתו של הנהג, נועה, כי מבחינתה "מספיק שהאמת יצאה לאור וכל השאר בידי שמיים". היא הוסיפה: "אנחנו מאמינים בקדוש ברוך הוא שכל פסיקה שתתקבל תהיה לטובה. העיקר הוא שהתברר בבית המשפט שהגורם העיקרי לתאונה הוא הרכבת ומע"צ. אבל מי יתבע אותם? תבעו את האיש הפשוט, הדל, שהכי קל להפיל עליו את כל התיק. מי הולך לתבוע אותם על המחדל? אף אחד. למה?".

ישורון טוענת כי היא זו ששכנעה את בעלה לחתום על הסדר טיעון, אף שלדבריה "הוא ידע בלב שלם שהוא לא אשם ורצה ללכת עם זה עד הסוף". לדבריה, "שכנעתי אותו שהעולם הוא שקר והם יעשו הכול כדי להאשים אותו. אני משאירה הכול להשם יתברך ומצפה שלא ייגזר עליו עונש מאסר בפועל".

מאז התאונה נועה ובעלה יעקב לא היו בקשר עם הניצול גוטשטיין, אך אמרה כי היא מעריכה את תגובתו לקראת גזר הדין. "הוא צדיק וישר", הסבירה. "הוא יודע את האמת והולך לפיה ולא לפי ההד התקשורתי. ברוך השם שהוא אדם מאמין. עברנו שש שנות סבל, שנים נורא קשות נפשית וכלכלית, אנחנו רוצים לראות כבר את הסוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully