וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: ישראל והרשות סיכמו על הקמת צינור גז לרצועת עזה

15.9.2016 / 0:22

לפי הפלסטינים, הדרג המדיני בירושלים אישר את הקמת הקו בתום עבודת מטה שנמשכה כשנה, במהלכה נבדקו אפשרויות לאספקת אנרגיה לנוכח מצוקת החשמל בעזה. ישראל והרשות צפויות לבקש מימון לפרויקט בוועידת המדינות התורמות בסוף החודש

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: נתניהו מכריז על צינור גז לעזה במהלך ביקורו בהולנד, בשבוע שעבר)

ישראל והרשות הפלסטינית סיכמו ביניהן על הקמת קו גז בין ישראל לרצועת עזה – כך נודע לוואלה! NEWS. זאת, לאחר עבודת מטה שנמשכה כשנה ובה נבדקו האפשרויות השונות לאספקת אנרגיה לרצועה לנוכח מצוקת החשמל בעזה.

הרשות הפלסטינית קיבלה הודעה כי הדרג המדיני אישר את הסיכום בין הצדדים. בנוסף לכך, ישראל והרשות הפלסטינית צפויות לפנות יחדיו לוועידת המדינות התורמות, שתתכנס בניו יורק בסוף החודש, כדי לבקש מהמדינות הללו מימון להקמת קו הגז.

ההסכם בין הצדדים הגיע בהמשך לשורה של הסכמים כלכליים נוספים שאליהם הגיעה הממשלה הפלסטינית עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי. בין הסיכומים: הסדרת החובות לחברת החשמל, הסכם הדואר ופריסת טכנולוגיה של דור שלישי לטלפונים ניידים.

עוד בוואלה! NEWS:
"ביקש שנמשיך את הביוגרפיה": מחבר הספר על פרס חושף את הפגישה האחרונה
צפו: 60 שנה אחרי, לוחמי הצנחנים שחזרו את הצניחה במיתלה
באופוזיציה תוקפים את הסכם הסיוע: "נתניהו פגע בביטחון במיליארדים"

שיחת טלפון עם ד"ר יוסי לנגוצקי + IFB ד"ר עמית מור, על מאגר הגז שנמצא מול מצרים. מערכת וואלה!
הרשות קיבלה אישור על צינור הגז. אסדת גז בים התיכון/מערכת וואלה!

בביקורו בהולנד בשבוע שעבר התייחסו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקבילו ההולנדי מארק רוטה לצינור הגז בעזה. "אני רוצה להביע הערכה על נכונותך לסייע לתהליך השלום באמצעות שיפור איכות חייהם של הפלסטינים", אמר נתניהו לגבי הקמת צינור גז לעזה, בין היתר בסיוע הולנדי. נתניהו ציין כי התכנית אושרה כבר על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני. רוטה ציין כי מאמצי ממשלתו לקידום שירותים בסיסיים בגדה המערבית וברצועת עזה נועדו כדי לסייע לתהליך השלום בין הצדדים.

ישראל מעבירה כיום לרצועת עזה סולר לצורך הפעלת תחנת הכוח ברצועה. אולם לסולר חיסרון מרכזי אחד בעיני מערכת הביטחון הישראלית – האפשרות שארגוני טרור ברצועה יעשו בו שימוש לתעשיית הרקטות שלהם, מה שלא ניתן לעשות עם גז טבעי. על רקע קושי זה, הביעו בישראל נכונות לבדוק לעומק את ההצעה להעביר גז טבעי ממאגרי הגז הימיים של ישראל לרצועת עזה.

לפני כשנה פורסם כי קטאר, נסיכות הנפט העשירה מהמפרץ הפרסי, הציעה לישראל לסייע במימון ההקמה של צינור שיספק גז טבעי לעזה ובכך יפתור את קשיי אספקת האנרגיה לרצועה. לפי גורמים בכירים בישראל, מי שקידמו אז את ההצעה מלבד קטאר היו נציגים של האיחוד האירופי וראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, ששימש עד לאחרונה שליח מיוחד מטעם האו"ם למזרח התיכון.

(עדכון אחרון: 19:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully