וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביקש שנמשיך את הביוגרפיה": מחבר הספר על פרס חושף את הפגישה האחרונה

14.9.2016 / 17:45

פרופ' מיכאל בר זהר סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על חברו הטוב, שמאושפז במצב קשה בבית חולים. "פרס אמר לי: 'אל תצא לפנסיה, ברגע שתעשה את זה - אתה מת'", אמר והוסיף כי הנשיא לשעבר הוא "אופטימיסט בלתי נלאה"

עריכה: ניר חן סטילס: ראובן קסטרו

"נפגשנו בשבוע שעבר כי הפרק האחרון בביוגרפיה הטריד אותו. היא מסתיימת כחודש לפני שנבחר לנשיאות והוא ביקש שנמשיך אותה" – כך סיפר היום (רביעי) לאולפן וואלה! NEWS פרופ' מיכאל בר זהר, חברו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ומי שחיבר את הביוגרפיה שלו "כעוף החול", על פגישתו האחרונה. פרס מאושפז במצב קשה אך יציב מאמש בבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שעבר אירוע מוחי.

לפי פרופ' בר זהר, "אם אתה רוצה להבין את שמעון פרס, צריך לשמוע את הסיפור הבא". כשהיה פרס בן ארבע הוא יצא עם חבר לביקור אצל סבתו. "הוא והחבר התערבו מי יותר חזק. החבר, שהיה גדול יותר, ניצח אותו פעם אחת. ועוד פעם, ואז עוד פעם", סיפר בר זהר. בשלב זה צעקה לו הסבתא "שימעל'ה, מספיק", אולם פרס הקטן ענה לה - "אולי בפעם הבאה אנצח אותו".

"נושא המוות לא מעסיק אותו", אמר בר זהר על חברו בן ה-93. "הוא תמיד התגאה בבריאות הטובה שלו. לדעתי הוא לא התאושש מהתקף הלב האחרון שחטף. זה כנראה פגע בו נפשית. הוא ראה שהוא אינו כתמול-שלשום. כשדיברנו בטלפון, ניכר שיש בו שינוי. אבל הוא איש אלמוות כשכל האחרים כבר הלכו".

לקריאה נוספת:
מנהל בית החולים שיבא: "חל שיפור מסוים במצבו של שמעון פרס"
ח"כ גטאס השתלח בפרס: "רודן שמכוסה מכף רגל ועד ראש בדמנו"
מקורבי פרס ממתינים בדריכות: "אם היה מתעורר – היה כועס שביטלנו תכניות"

שמעון פרס, נשיא המדינה התשיעי. משכן הנשיא אפריל 2014. ראובן קסטרו
"איש אלמוות". פרס בלשכתו/ראובן קסטרו

הוא הוסיף: "אני גונב משמעון את אחד המשפטים שלו שמסכמים את תפיסת עולמו, שאמר לי: 'יש שלושה דברים חשובים בחיים: אל תסתכל לאחור, העבר כבר לא משנה; אל תתעסק בקטנות, תכניות גדולות וחזון גדול חשובים יותר; ואל תצא לפנסיה. ברגע שתעשה את זה אתה מת'".

פרס לקה אמש באירוע מוחי ופונה לבית החולים שיבא, שם הוא הורדם והונשם. אחר הצהריים אמר מנהל בית החולים שיבא בתל השומר פרופ' יצחק קרייס כי "אחרי 24 שעות של טיפול אינטנסיבי אני יכול לומר שאף שמצבו עדיין קשה, הוא יציב וקיים שיפור מסוים". לדבריו, "הוא עדיין מורדם ומונשם אך אנחנו מתרשמים שמצבו הנוירולוגי קצת יותר טוב והוא יותר עירני. מבחינת כל שאר הפרמטרים הוא יציב למדי. אנחנו עושים ככל שביכולתנו כדי לטפל בו בדרך הטובה ביותר ולשמור עליו מבחינת רפואית וקלינית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"מדינאי גדול אבל פוליטקאי קטן"

"פרס אופטימיסט בלתי נלאה", קבע חברו של הנשיא לשעבר. פרופ' בר זהר ציין כי בתקופת נשיאותו, פרס התקבל בחיבה, בעיקר בכנסת, בקרב אנשים שתיעבו אותו בעבר. "הוא חש פתאום את אהדת הציבור וזו הייתה חוויה די חדשה ומיוחדת עבורו".

בעיני בר זהר, פרס הוא מדינאי גדול אבל פוליטיקאי קטן. "לפעמים חברים שלו חשו אבודים או דחויים. פעם עמוס עוז, חבר טוב שלו, אמר לי: 'מנהיג אמתי צריך ללכת בין שתי שורות של אנשים שמקללים ומגדפים אותו וללכת קדימה אל העתיד כי הוא יודע שהוא צודק'. שמעון לא עושה את זה, הוא פונה ומבקש אהבה".

בתשובה לשאלה אם התחרט על הסכמי אוסלו, שאתמול צוינו 23 שנים לחתימתם, השיב בר זהר: "הוא לא הראה סימן כזה. הוא תמיד אמר שאוסלו היה דבר גדול. עד היום הוא חושב שיש מזרח תיכון חדש והצעירים ירצו להגיע לשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully