וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גטאס השתלח בפרס: "רודן שמכוסה מכף רגל ועד ראש בדמנו"

בעוד שמכל קצות הקשת הפוליטית הגיעו ברכות להחלמת הנשיא לשעבר – ח"כ באסל גטאס מהרשימה המשותפת כתב פוסט קשה בפייסבוק נגד פרס. "הוא אכזר ונבזה", כתב - והבהיר: "לא נשתתף בפסטיבל ההתאבלות". ח"כ שמולי: "גטאס איש קטן ועלוב"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(בווידאו: חתנו של שמעון פרס ורופאו האישי מעדכן על מצבו)

אחרי האיחולים החמים ששלחו שרים וחברי כנסת להחלמתו של שמעון פרס המאושפז במצב קשה, מגיעות גם תגובה מתריסה, מצדו של ח"כ באסל גטאס מהרשימה המשותפת.

"האם אנו מתקרבים לסופו הבלתי נמנע של שמעון פרס?", כתב בעמוד הפייסבוק שלו בפוסט בערבית, "אין לדעת, והאיש בעל שבע נשמות, אולם אין ספק שהוא נמצא בדרכו האחרונה. יש לזכור שהוא אחד מעמודי התווך של הפרויקט הציוני-קולוניליסטי, והאכזר והנבזה ביותר מביניהם, שהאריך ימים יותר מכולם ולכן הזיק הכי הרבה לעם הפלסטיני ולעמים הערביים".

"למרות כל זאת הצליח שמעון פרס להציג עצמו כיונת שלום", כתב גטאס, "קיבל פרס נובל לשלום. הוא לא היה מצליח לעשות כך לולא עזרה ישירה ובלתי ישירה שהענקנו לו בימי חייו. לפחות במותו אנו קוראים להזכיר את מהותו האמיתית כרודן וכאחראי ישיר לפשעי מלחמה שבוצעו נגדנו, המכוסה מכף רגל ועד ראש בדמנו, ולכן לא נשתתף בפסטיבל ההתאבלות והאובדן השבטי הקולקטיבי".

עדכונים על מצבו של שמעון פרס בוואלה! NEWS:
כיצד נגרם אירוע מוחי, מה הסכנות - ומה האפשרויות העומדות בפני פרס?
"אם שמעון פרס סובל מדמם מוחי – סיכוייו להחלים קלושים"
מצבו של פרס קשה ויציב: "לחץ לנו את היד, אך הורדם שוב שלא יתאמץ"

פוסט שפרסם ח"כ באסל גטאס על שמעון פרס. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט של באסל גטאס בעמוד הפייסבוק שלו/צילום מסך, פייסבוק

חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) הגיב לדבריו של גטאס וכינה אותו "איש קטן ועלוב, שכל תרומתו לפוליטיקה מסתכמת בזריעת שנאה ומדון בין אנשים, תמיכה בטרור ופרובוקציות זולות לקידום עצמי. הוא לא ראוי בכלל להוציא את שמו של פרס מהפה".

סגן יו"ר הכנסת ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) התייחס גם הוא לדברי גטאס, "כך מתבטא עוכר ישראל שמבאיש את שמנו בעולם", מסר, "אדם שחי ונהנה מפירות המדינה, חובט בה ללא הרף, ובוחר לגדף את אחד מסמלי השלום וההידברות הגדולים בעולם. אני מקווה שנמצא דרך להקיא מהפרלמנט שלנו אנשים כמו גטאס. נחמתי היא שהוא אינו מייצג את רובו הגדול של הציבור הערבי, אלא את הקיצונים השפלים. אני מצפה מח"כ איימן עודה, שיגנה את הדברים".

"בהיותי שר רווחה", נזכר כהן, "זימן אותי פרס וביקש ממני להפנות גדולים למגזר הערבי. 'תדאג שלא יהיו ילד אחד רעב במגזר הערבי', הפציר בי. זה ממחיש כמה אנושיות ואהבת אדם היו בו".

"דברי גטאס חמורים ומבישים"

גם שר התיירות יריב לוין התייחס לדברי גטאס ואמר כי "הדברים הם דברי בלע, דברים מבישים. זו לא הפעם הראשונה שהאיש הזה, שהוא באמת פרובוקטור מהסוג הגרוע ביותר, נוהג בדרך הזאת. אני אמרתי לא פעם ואומר גם עכשיו - לאנשים מהסוג הזה אין מקום בכנסת ישראל". לוין הוסיף כי "לצערי הרב פעם אחר פעם אנחנו בוועדת הבחירות המרכזית פסלנו אותם מלהתמודד ופעם אחר פעם בג"ץ השיב אותם אל הכנסת והגיע הזמן שהחרפה הזאת תפסק. אני רוצה לאחל לנשיא לשעבר שמעון פרס החלמה מלאה ומהירה".

ח"כ באסל גטאס באולפן וואלה!NEWS, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
"מי שאין לו מה לתרום לחיזוק היחסים בין יהודים לערבים, טוב יעשה אם ישתוק". גטאס/ראובן קסטרו

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) אמר כי דבריו של גטאס "על אדם רב זכויות כשמעון פרס הנאבק בשעה זו על חייו, הם חמורים ומבישים. בעיקר הם מביישים את הציבור הערבי אותו מתיימר גטאס לייצג ופוגעים במאמצים לדו-קיום אמיתי בין יהודים לערבים בישראל". לדבריו, "כנראה שהגיע הזמן פשוט להתעלם מח"כים כמו גטאס וזועבי שכל מהותם היא עשיית פרובוקציות וזריעת שנאה ופילוג. אני מצפה משאר חברי הרשימה המשותפת להפגין שאט נפש מההתבטאות הדוחה כלפי שמעון פרס".

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) אמר כי דברי גטאס "הינם חסרי חוכמה ותבונה שכל מטרתם להתגרות ולומר 'אני קיים'. דברים שלא ראויים להישמע מפי מי שטוען שהוא מבקש לפעול למען החברה הערבית בישראל. ח"כ גטאס מבקש לתקוע עוד מקל מיותר ביחסים בין ערבים ויהודים במדינה. מי שאין לו מה לתרום לחיזוק היחסים בין יהודים לערבים, טוב יעשה אם ישתוק במקום להפריע. צר לי מאוד שזו דעתו של גטאס ודעת המיעוט שבמיעוט שבחברה הערבית שהרוב המכריע שלה מייחלים לשלומו של שמעון פרס, מי שהקדיש את חייו בין השאר למאבק למען השלום ולחיזוק דו הקיום בין האוכלוסיות השונות בישראל".

שמעון פרס, לפני הבחירות לנשיאות ספטמבר 2003. ראובן קסטרו
הנשיא לשעבר שמעון פרס, מאושפז במצב קשה/ראובן קסטרו

גם יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, צייץ אתמול בציניות בעמוד הפייסבוק וכתב: "23 שנים אחרי אוסלו – פרס נובל".

במערכת הפוליטית איחלו מאמש החלמה מהירה לנשיא לשעבר. הנשיא ראובן ריבלין אמר כי הוא עוקב בדאגה אחרי הדיווחים מבית החולים "ומתפלל יחד עם העם כולו להחלמתו של שמעון ידידי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מאחל לנשיא לשעבר שמעון פרס החלמה מהירה. שמעון, אנחנו אוהבים אותך והעם כולו מייחל להחלמתך". ראש הממשלה שוחח עם מנהל בית החולים שיבא וקיבל עדכון על מצבו הרפואי של הנשיא לשעבר. מלשכת נתניהו נמסר כי ראש הממשלה "מסר את תפילותיו של העם כולו להחלמה מהירה".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג איחל גם הוא לרפואת הנשיא לשעבר. "מאחל לך נשיאנו לשעבר ויקירנו לתמיד שמעון פרס שתחלים במהרה ותשוב להשמיע את קולך החכם, הצלול והמפוכח. רפואה שלמה!", אמר הרצוג. שר החינוך נפתלי בנט כתב בחשבון הטוויטר שלו בפשטות: "מתפלל לרפואתו של שמעון פרס".

(פרסום ראשון: 12:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully