וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד נגרם אירוע מוחי, מה הסכנות - ומה האפשרויות העומדות בפני פרס?

14.9.2016 / 9:08

לאחר אשפוז הנשיא לשעבר בשיבא במצב קשה, הסביר מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה בבית החולים איכילוב באולפן וואלה! NEWS כי "אם הדימום של פרס אכן נעצר כפי שדווח, מה שמאיים על חייו הוא בצקת שעלולה להתפתח"

עריכה: ניר חן, צילום: יותם רונן

בעקבות מצבו הקשה של שמעון פרס המאושפז בבית החולים שיבא, הסביר היום (רביעי) ד"ר חן הלוי, מנהל מחלקת נוירוכירורגיה בביה"ח איכילוב בת"א על אירוע מוחי והשלכותיו. "מדובר בפגיעה של חלק אחד של המוח, על ידי קריש דם או על ידי דימום מוחי, כמו במקרה של מר פרס, שגורם לנזק ומתפשט לרקמת המוח", אמר באולפן וואלה! NEWS.

"בניגוד לאירוע מוחי בגלל קריש דם, שחוסם את אספקת הדם והסימפטום הוא מידי, דימום מוחי מתחיל 'בקטנה' – טפטוף דם באזור מסוים במוח, ומה שהחולה מדווח הוא לא ספציפי", הבהיר, וסייג כי אינו בקיא במצבו הרפואי של פרס. "הרבה פעמים הוא מגיע למיון והבדיקות לא ברורות, ועד שלא עושים סי-טי מוח לא רואים את הדימום המוחי. הדם מצטבר בהדרגה, כמו כשמקבלים מכה ביד והדימום הולך וגדל – המוח אותו דבר. רק שכשהדימום חוצה נפח מסוים, ההשפעה באה לידי ביטוי".

עוד בנושא:
מצבו של פרס קשה ויציב: "לחץ לנו את היד, אך הורדם שוב שלא יתאמץ"
"אוהבים אותך, שמעון": במערכת הפוליטית מאחלים החלמה לפרס

שמעון פרס, נשיא המדינה התשיעי. משכן הנשיא אפריל 2014. ראובן קסטרו
"ההנשמה מאיימת גם היא על חייו מפאת גילו". פרס/ראובן קסטרו

לדברי ד"ר הלוי, מאחר שהתפתחות הסימפטומים אצל הנשיא התשיעי הייתה הדרגתית, הוא מניח כי הדימום החל בבית וגרם לו לחוש ברע. "לפי הדיווח, יש לו דימום בגדול במצד ימין של המוח. השתמשו בביטוי 'דימום מאסיבי' - זה מעלה את הלחץ התוך-גולגולתי וזו בעיה אחת, אבל בעיה נוספת זה ההרס של צד ימין של המוח - שגורם לשיתוק בצד שמאל".

עוד הוא הוסיף כי הסכנות שנשקפות לפרס לא נוגעות רק לטווח המידי. "אם דימום נעצר, ואכן זה מה שנמסר לנו, מה שמאיים על החיים זו התפתחות של בצקת סביב הדימום, שמתפתחת יומיים-שלושה אחריו. מה שעוד מאיים על החיים בטווח של כמה ימים, זה קריסת מערכות מעצם זה שאדם מונשם בבית החולים והוא מבוגר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פרופסור רפי ולדן, רופאו האישי וחתנו של שמעון פרס, בית החולים תל השומר. ספטמבר 2016. מגד גוזני
"מקווה שיוכל לתקשר בפעם הבאה שנעיר אותו". פרופ' ולדן, הבוקר/מגד גוזני

הבוקר, בתום לילה מתוח בבית החולים שיבא בתל השומר, אמר פרופ' יצחק קרייס, מנהל בית החולים, כי פרס עבר את הלילה בשלום וכעת מצבו "קשה אך יציב". "אנחנו מעבירים אותו עכשיו למחלקה לטיפול נמרץ להמשך טיפול ומעקב. הוא עדיין תחת השגחה של צוות המומחים של שיבא", אמר. "אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם המשפחה שלא משה ממיטתו. אנחנו משתפים אותה בקבלת ההחלטות, ואני שמח לומר ששיתוף הפעולה הזה עובד היטב ונמשיך לעדכן".

פרופ' רפי ולדן, רופאו האישי וחתנו של פרס, אמר כי "כאשר הייתה הפסקה קלה מתרופות ההרדמה נוכחנו שהוא מגיב, כנראה קשוב למה שאומרים לו, לחץ לנו את היד". ואולם, לדבריו, "הוא הורדם שוב כדי שלא יתאמץ. בפעם הבאה שננסה להעירו, אני מקווה שנוכל לתקשר איתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully