וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצבו של פרס קשה ויציב: "לחץ לנו את היד, אך הורדם שוב שלא יתאמץ"

אמרי סדן, שלומי גבאי, רויטל בלומנפלד ואור רביד

14.9.2016 / 7:25

הנשיא התשיעי, שאושפז בשיבא לאחר שעבר אירוע מוחי, מורדם ומונשם. במהלך הלילה פסק הדימום במוחו, ובינתיים הוחלט שלא לנתחו. רופאו האישי: "הוא תיקשר במהלך הלילה, מקווה שנוכל לתקשר איתו שוב בקרוב". שמעון פרס נלחם על חייו - כל העדכונים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

בתום לילה מתוח בבית החולים שיבא בתל השומר, אמר הבוקר (רביעי) פרופ' יצחק קרייס, מנהל בית החולים, כי נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס עבר את הלילה בשלום וכעת מצבו "קשה אך יציב". "אנחנו מעבירים אותו עכשיו למחלקה לטיפול נמרץ להמשך טיפול ומעקב. הוא עדיין תחת השגחה של צוות המומחים של שיבא", אמר. "אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם המשפחה שלא משה ממיטתו. אנחנו משתפים אותה בקבלת ההחלטות, ואני שמח לומר ששיתוף הפעולה הזה עובד היטב ונמשיך לעדכן".

פרופ' רפי ולדן, רופאו האישי וחתנו של פרס, אמר כי "כאשר הייתה הפסקה קלה מתרופות ההרדמה נוכחנו שהוא מגיב, כנראה קשוב למה שאומרים לו, לחץ לנו את היד". ואולם, לדבריו, "הוא הורדם שוב כדי שלא יתאמץ. בפעם הבאה שננסה להעירו, אני מקווה שנוכל לתקשר איתו".

עוד בנושא:
הנשיא לשעבר שמעון פרס אושפז במצב קשה בעקבות אירוע מוחי
"אוהבים אותך, שמעון": במערכת הפוליטית מאחלים החלמה לפרס

שמעון פרס. ראובן קסטרו
"לא היה דבר שיקר לו יותר מעם ישראל". פרס/ראובן קסטרו
פרופסור רפי ולדן, רופאו האישי וחתנו של שמעון פרס, בית החולים תל השומר. ספטמבר 2016. מגד גוזני
רופאו וחתנו של שמעון פרס, רפי ולדן, בבית החולים תל השומר, היום/מגד גוזני

פרופ' שלומי מטצקי, מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שיבא, אמר הלילה לוואלה! NEWS כי מצבו של פרס "עדיין לא פשוט ובהחלט מלווה בסכנה". הוא ציין כי בדיון שהתנהל בנוגע להמשך טיפולו של הנשיא לשעבר הוחלט כי הוא יישאר מורדם ומונשם, "על מנת לספק לו את התנאים האופטימליים מבחינה נוירולוגית, לאחר אירוע מוחי", וכי בשלב זה הוא לא ינותח.

מטצקי הסביר כי ההחלטה שלא לנתח את פרס בשלב זה נובעת מכך שהנזק עלול לגבור על התועלת. "ניתוח לא ייטיב עם מצבו", אמר. "אנחנו חושבים כרגע שאין הצדקה לניתוח ואין צורך רפואי לבצעו, כי ניתוח הוא לקיזוז הדימום ויש לצדו סכנה גדולה. מדובר באירוע מורכב כי הוא כולל גם אירוע מוחי וגם רקמה חולה מדממת".

חמי פרס, בנו של שמעון פרס, מדווח על מצבו הבריאותי, מחוץ לבית החולים שיבא תל השומר. ספטמבר 2016. רויטרס
"שעות לא קלות". חמי פרס, אתמול/רויטרס

מטצקי ציין כי "מערכת הקרישה של פרס במגמת שיפור והרושם הוא שהדימום נעצר". הוא אמר כי "כפי שהדברים נראים עכשיו, אולי יש תקווה לכך שאין צורך בהתערבות כירורגית בכלל", אך הדגיש: "צריך להבין שהמצב דינמי, הוא נמצא בטיפול נמרץ, לכן ההערכה מתמשכת ומחר מוקדם בבוקר נעשה הערכה יותר מעמיקה. מה שיכול לגרום לשינוי בהחלטה הזאת היא בדיקה קלינית חוזרת או הדמייה חוזרת"

מטצקי הוסיף כי בשלב מסוים הופחתה רמת ההרדמה שניתנה לפרס, והרופאים התרשמו כי הוא מצליח לבצע "פעולות קלות". לדבריו, ההחלטה להימנע מניתוח אינה קשורה בגילו המתקדם של פרס. "אנחנו מלאי תקווה שהוא יחזור לקדמותו, לתקשר עם הסביבה כבעבר, אבל לא יכולים או רוצים להתנבא", סיכם.

אמש נשא דברים בנו של פרס, חמי, מחוץ לבית החולים שיבא. "אלה שעות לא קלות שעוברות עליי ועל בני משפחתי", אמר. "נידרש כנראה לקבל החלטות בהמשך, לא כרגע. אנחנו לא יודעים להגיד יותר מזה. אני רוצה להגיד בשם המשפחה תודה רבה".

בהמשך, אמר: "עוטפים אותנו בדאגה ובתפילות ובאהבה. אני רוצה למסור לכל אותם אנשים שרואים אותנו עכשיו ושולחים לנו הודעות, שלא היה דבר יותר יקר לאבא שלי מעם ישראל ומהאנשים. אני שומר על אופטימיות. אני מאמין, מתפלל ומקווה לטוב. יחד עם זאת, השעות הן לא פשוטות".

שמעון פרס. AP
"מטופל על ידי מיטב הרופאים". פרס/AP

מנהל בית החולים פרופ' יצחק קרייס, אמר כי פרס נמצא בהשגחה בשעות האחרונות על ידי מיטב הרופאים. "פרס עבר היום אירוע מוחי", אמר. "הוא עבר מספר הדמיות. הוא נמצא ביחידה טיפול נמרץ ואנחנו משגיחים עליו באופן רציף".

פרס לקה אמש באירוע מוחי ופונה לבית החולים שיבא, שם הוא הורדם והונשם. בני משפחתו ממתינים לצדו בבית החולים. מלשכתו אישרו את הפרטים ועדכנו כי הצוותים הרפואיים הרדימו את פרס על מנת להקל על המשך הטיפול בו. לפי מקורביו, הוא סובל מדימום מאסיבי בראשו.

במערכת הפוליטית מסרו איחולי החלמה לנשיא התשיעי של מדינת ישראל, ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו שצייץ בעמוד הטוויטר שלו: "אני מאחל לנשיא לשעבר שמעון פרס החלמה מהירה. שמעון, אנחנו אוהבים אותך והעם כולו מייחל להחלמתך". גם נשיא המדינה ראובן ריבלין איחל החלמה מהירה. "אני מתפלל יחד עם העם כולו להחלמתו של שמעון ידידי", אמר.

(עדכון ראשון: 23:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully