וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל בית החולים שיבא: "חל שיפור מסוים במצבו של שמעון פרס"

פרופ' קרייס אמר כי מצבו הנוירולוגי של הנשיא לשעבר "יותר טוב", אך ציין כי מצבו עדיין מוגדר קשה. חתנו ורופאו, פרופ' רפי ולדן, הוסיף שפרס "הבין את שדיברנו עמו". מנהיגים בעולם התקשרו במהלך היום ללשכתו לדרוש בשלומו

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

מנהל בית החולים שיבא בתל השומר פרופ' יצחק קרייס ופרופ' רפי ולדן, רופאו האישי וחתנו של הנשיא לשעבר, עדכנו אחר הצהריים (רביעי) על מצבו הבריאותי של שמעון פרס המאושפז במצב קשה בבית החולים מאמש. "אחרי 24 שעות של טיפול אינטנסיבי אני יכול לומר שאף שמצבו עדיין קשה, הוא יציב וקיים שיפור מסוים", אמר פרופ' קרייס. "הוא עדיין מורדם ומונשם אך אנחנו מתרשמים שמצבו הנוירולוגי קצת יותר טוב והוא יותר עירני. מבחינת כל שאר הפרמטרים הוא יציב למדי. אנחנו עושים ככל שביכולתנו כדי לטפל בו בדרך הטובה ביותר ולשמור עליו מבחינת רפואית וקלינית".

פרופ' ולדן הוסיף: "לאחר שהורדנו במכוון את המינון של תרופות ההרדמה אני שמח לומר שהוא הגיב, הבין את המדובר אליו, לחץ את ידי בחום ואנחנו מתרשמים שמצב ההכרה שלו השתפר באופן ניכר מהשעות הקודמות". לדבריו, "אנו נמשיך להרדים אותו כדי להקל עליו לא משום שמצב זה נדרש מבחינה נוירולוגית אלא כדי להקל עליו בנשימה ולמנוע עלייה מיותרת בלחץ הדם. תרופות ההרדמה שניתנות לו קלות מאוד, ניתנות להפסקה מידית ומאפשרות לו לנוח מנוחה מלאה ולקבל את התנאים האופטימליים להתאוששות".

חתנו של פרס, פרופ' ולדן, ביקש בדבריו גם להודות לצוות הרפואי ולרבים שדרשו בשלום הנשיא לשעבר. "כנציג המשפחה וחבר בצוות בית החולים שיבא אנחנו מלאים הערכה מהטיפול המעולה בו ומגלי האהבה העצומים שמגיעים לנו מרחבי הארץ והעולם. אלו מראים לנו שאנחנו לא לבד ומחזקים את המשפחה בשעות קשות אלה", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
הנשיא לשעבר שמעון פרס אושפז במצב קשה בעקבות אירוע מוחי
כיצד נגרם אירוע מוחי, מה הסכנות - ומה האפשרויות העומדות בפני פרס?
"אם שמעון פרס סובל מדמם מוחי – סיכוייו להחלים קלושים"

שמעון פרס, נשיא המדינה התשיעי. משכן הנשיא אפריל 2014. ראובן קסטרו
שמעון פרס/ראובן קסטרו

ד"ר דורית טקס-מנובה, סגנית מנהל בית החולים שיבא, הוסיפה מידע על הטיפול בנשיא לשעבר. "הטיפול כרגע הוא שמרני, טיפול תומך", אמרה. "בשביל להעריך את מידת הפגיעה הנוירולוגית, אם יש או אין החמרה בנזק, אנחנו צריכים פעם בפחות או יותר 12 או 24 שעות להעיר אותו ולבדוק מה מצבו".

ד"ר טקס-מנובה ציינה כי ישנה כרגע אופטימיות זהירה. "אני לא רוצה לטפח תקוות שווא. יש שיפור קל במצב ההכרה, מעבר לזה קשה מאוד להקיש מזה על מצב המהלך, ובוודאי שלא ניתן לדעת עדיין מה יהיה הנזק העתידי. החידושים במצבו יהיו בפרקי זמן יותר ארוכים מאשר פעם בכמה שעות".

לאחר ביקור בבית החולים שיבא אמר שר הבריאות יעקב ליצמן כי "אנחנו ממשיכים להתפלל עבור החלמתו של פרס". לדבריו, "ביקרתי במחלקה, ואפשר להיות קצת יותר אופטימיים מאתמול בלילה. הטיפול בו הוא מיוחד, בבית חולים מיוחד עם צוות מיוחד, ובעזרת השם ביחד – נקווה שמר פרס יחזור לאיתנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מנהל בית החולים שיבא בתל השומר פרופ' יצחק קרייס ופרופ' רפי ולדן, רופאו האישי וחתנו של הנשיא לשעבר, במסיבת עיתונאים, 14 בספטמבר 2016. רויטרס
"מצב ההכרה שלו משתפר". פרופ' ולדן ופרופ' קרייס בתדרוך, הערב/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, שבינו לבין פרס שוררים יחסים חמים עוד מימי הסכם אוסלו, התקשר הבוקר ללשכת הנשיא התשיעי ודרש בשלומו. ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר התקשר גם הוא לשאול על מצבו של הנשיא לשעבר, וכן לשכת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

פרס לקה אמש באירוע מוחי ופונה לבית החולים שיבא, שם הוא הורדם והונשם. בני משפחתו המתינו לצדו בבית החולים. מלשכתו אישרו את הפרטים ועדכנו כי הצוותים הרפואיים הרדימו את פרס על מנת להקל על המשך הטיפול בו. פרס סובל מדימום מסיבי בראשו.

(עדכון ראשון: 16:19)

שר הבריאות יעקב ליצמן בהצהרה לגבי מצבו הבריאותי של שמעון פרס, בית החולים תל השומר. ספטמבר 2016. שי מכלוף
"נקווה שמר פרס יחזור לאיתנו". ליצמן בבית החולים שיבא, הבוקר/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully