וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי פרס ממתינים בדריכות: "אם היה מתעורר – היה כועס שביטלנו תכניות"

סביב מיטת הנשיא לשעבר, נזהרים משפחתו ויועציו במילותיהם. "לא רוצים לטפח תקוות, ולא לנבא שחורות", אמרה היועצת הבכירה של פרס. השר ליצמן: "אפשר להיות יותר אופטימיים". הנשיא לשעבר קלינטון התקשר לדרוש בשלומו, וגם מלשכת פוטין ובלייר התקשרו בדאגה

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

גם הרופאים בבית החולים שיבא בתל השומר, התקשו להאמין שהלילה האחרון יעבור על נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס בשלום. לאחר שהתאשפז אתמול במצב קשה בשל אירוע מוחי, מצבו הלך והידרדר – אולם בלילה גילו מקורביו אופטימיות זהירה למול מצבו של פרס בן ה-93, שעדיין מורדם ומונשם. ילדיו, חמי ויוני פרס וציקי ולדן, לא זזים היום (רביעי) ממיטתו והתרוצצו עד לשעות הקטנות של הלילה במטרה לתווך בין המתעניינים הרבים למידע על מצבו של אביהם.

"אנחנו ממשיכים להתפלל עבור החלמתו של פרס", אמר שר הבריאות יעקב ליצמן בהצהרה מבית החולים שיבא. "ביקרתי במחלקה, ואפשר להיות קצת יותר אופטימיים מאתמול בלילה. הטיפול בו הוא מיוחד, בבית חולים מיוחד עם צוות מיוחד, ובעזרת השם ביחד – נקווה שמר פרס יחזור לאיתנו".

נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון התקשר הבוקר ללשכת פרס, ודרש בשלומו. בין השניים שוררים יחסים חמים עוד מימי הסכם אוסלו. גם מלשכת נשיא רוסיה פוטין וראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר התקשרו לשאול על מצבו של הנשיא לשעבר.

שמעון פרס, נשיא המדינה התשיעי. משכן הנשיא אפריל 2014. ראובן קסטרו
מנהיגים בעולם דורשים לשלומו. הנשיא לשעבר פרס/ראובן קסטרו

רק הבוקר, הרשה לעצמו הבן חמי לעצום את עיניו לשעות אחדות. אל מאחורי סוללת האבטחה שמקיפה את פרס מגיעים גם שבעת נכדיו ואף שלושת ניניו, פוקדים את מיטתו בתורנויות ומשתדלים לחייך לתקשורת - וגם לעצמם.

הבת ציקי קיבלה את ההודעה על אשפוזו של אביה כשהייתה בחופשה באי קורפו עם בעלה, פרופ' רפי ולדן, שהוא גם הרופא האישי של הנשיא לשעבר. השניים הגיעו לבית החולים לאחר טיסה בהולה אתמול בלילה. "לא ידענו מה קורה עד שהשיגו אותי אתמול בערב", סיפר פרופ' ולדן לוואלה! NEWS. "התעדכנתי עוד כשהייתי בחו"ל וקיבלתי דיווחים על מצבו. דיברתי איתו, הוא לחץ לי את היד. למרות המצב הקשה יש אופטימיות, ואנחנו משתדלים לדבוק באופטימיות שלו ומשתדלים לרשת את זה ממנו".

בתם של השניים ונכדתו של פרס, העיתונאית מיקה אלמוג, ביקרה אף היא הבוקר את פרס ובמשך שעתיים דיברה איתו. לאחר מכן, עם עזיבתה, התחבקה ארוכות עם אביה. "הוא איש חזק מאוד", הבהיר פרופ' ולדן. "אתמול בבוקר, לפני האירוע, הוא נשא נאום של שעה שלמה מול קהל. לפני שבועיים היינו באיטליה והוא נשא נאום של 40 דקות מול קהל בינלאומי בלי שום רשימות וזכה להערכה עצומה. יש לו כוחות אדירים ואני מקווה שהם יעזרו לו להתגבר על המשבר".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שמעון פרס מאושפז לאחר שעבר אירוע מוחי, בית החולים תל השומר. ספטמבר 2016. AP
משפחתו של פרס לא עוזבת את מיטתו. בית החולים שיבא, היום/AP

לפרס סוללת יועצות אישיות, שבע נשים, שלא זזה ממנו שנים רבות – גם בשעות הקשות הללו. "אתמול היינו כולם בשוק, היום אנחנו טיפונת יותר מעודדים. הלילה עבר בשלום ואלו רגעים מאד קריטיים", אמרה איילת פריש, היועצת הבכירה והקרובה לפרס מזה 12 שנה. במקום נמצאת גם אפרת דובדבני, המנכ"לית שלו, שצמודה אליו מזה 20 שנה. "כולנו איתו, לא זזים ממנו. כשהעירו אותו, הילדים שלו היו סביבו ומאד התרגשו כי הוא לחץ את היד שלהם והגיב לבקשות שלהם. הייתה באופן כללי תגובה מאד טובה, למרות שהפגיעה קשה". לדבריה, "אנחנו לא רוצים לטפח תקוות מצד אחד ומצד שני לא לנבא שחורות. כולם כולם נושאים תפילה כל הזמן".

פרופסור רפי ולדן, רופאו האישי וחתנו של שמעון פרס, בית החולים תל השומר. ספטמבר 2016. מגד גוזני
"משתדלים לדבוק באופטימיות של פרס". פרופ' ולדן/מגד גוזני

לדברי פריש, האירוע תפס את הצוות לחלוטין בהפתעה. "היה לו סדר יום רגיל לחלוטין. הוא הרצה בפני 200 אנשי הייטק, אחר כך פתח את הקמפיין לעידוד תעשיית כחול-לבן וצילמנו אותו לסרטון משגע", אמרה. "אכלנו איתו ארוחת צהריים, ולאחר מכן הוא התלונן שהוא מרגיש עייפות גדולה וכאב ראש. לא נבהלנו; התייעצנו עם הרופאים שלו והוחלט ליתר ביטחון לעשות לו בדיקות. הן יצאו כמעט כולן תקינות, למעט המדדים של רמת המלחים בדמו, אז הרופאים החליטו להשאיר אותו לעוד סדרת בדיקות".

לאחר הבדיקות, סיפרה פריש כי פרס "נזף בכולם שלא יעזו לבטל לו את הלו"ז למחר". ואולם, "באזור 19:30 בערב היועצים זיהו שמשהו שונה בתגובה שלו וקראו לאחד האחים. הם עשו לו מיד בדיקת MRI וראו שיש לו דימום מאסיבי במוח ובהחלטת הרופאים הוא הורדם והונשם. כל זה אחרי שלפני שבוע הוא עבר השתלת קוצב לב בהצלחה".

לדבריה, "אנחנו יודעים שאם היה מתעורר אפילו לדקה אז היה נוזף בנו ובטח היה רוצה לדעת מה הוא עושה מחר בבוקר - ושלא נעז לבטל. היום תוכננה לו משלחת גדולה של אוונגליסטים, שתיים-שלוש חברות הייטק בינלאומיות שבוחנות השקעות בישראל, שיחות עם תלמידים... יום רגיל בחייו של פרס".

(עדכון ראשון: 12:33)

שר הבריאות יעקב ליצמן בהצהרה לגבי מצבו הבריאותי של שמעון פרס, בית החולים תל השומר. ספטמבר 2016. שי מכלוף
שר הבריאות יעקב ליצמן בהצהרה בבית החולים/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully