וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הבהיר: "מוכן להיפגש עם אבו מאזן בכל עת ללא תנאים"

6.9.2016 / 17:20

ראש הממשלה אמר במסגרת ביקורו בהולנד כי הוא "לא בררני לגבי המקום, אם זה פה בהולנד או במוסקבה, השאלה היא אם אבו מאזן מוכן". על בג"ץ הרכבת: "מכבד זאת, שר העבודה יקבל את ההחלטות". בנוסף, הביע נכונות לקדם יוזמה להקמת צינור גז ישיר לעזה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) במסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו ההולנדי מארק רוטה בעת ביקורו הרשמי בהאג כי הוא "מוכן להיפגש עם אבו מאזן בכל עת, ללא תנאים מוקדמים". בהתייחסות ליוזמה הרוסית לכינוס פסגה מדינית ישראלית-פלסטינית במוסקבה, הבהיר נתניהו כי מסר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולסגן שר החוץ מיכאיל בוגדנוב את הסכמתו לפגישה ללא תנאים מוקדמים.

"אני לא בררני לגבי המקום, אם זה פה בהולנד או במוסקבה, או בכל מקום אחר", הוסיף נתניהו, "השאלה המרכזית היא אם אבו מאזן מוכן להיפגש ללא תנאים מוקדמים. אנחנו שומעים על כך גרסאות סותרות, רק אתמול הבהירו דוברים פלסטינים כי הם מוכנים להיפגש, אבל יש להם תנאים. אם אבו מאזן מוכן להיפגש ללא תנאים, אני מוכן לעשות זאת בכל עת".

עוד בוואלה! NEWS:
אבו מאזן מאשר: "הסכמתי לפגישה עם נתניהו, אך הוא ביקש לדחות אותה"
מוסקבה מקדמת את יוזמת השלום: סגן שר החוץ הרוסי נפגש עם נתניהו
האיחוד האירופי מצטרף לגינויים: "מודאגים מהרחבת הבנייה בהתנחלויות"

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה, האג, הולנד. ספטמבר 2016. AP
"הבנייה בהתנחלויות חייבת להפסיק". נתניהו ורוטה, היום/AP

מוקדם יותר היום אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שלא תיערך בקרוב פגישה במוסקבה עם נתניהו. "נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הציע פגישה ביום שישי במוסקבה. אני הסכמתי והייתי מוכן להגיע למוסקבה ישירות מכאן", אמר אבו מאזן במסיבת עיתונאים בוורשה. "לצערי", הוסיף אבו מאזן, "בפגישה של נציגי פוטין וראש הממשלה נתניהו, הוא הציע לדחות את הפגישה למועד מאוחר יותר, ולכן לא תהיה פגישה (ב-9 בספטמבר)".

בירושלים וברמאללה מעריכים כי הסיכוי לכינוס ועידת שלום שאותה מציעים הרוסים אינו גבוה, שכן אבו מאזן הציב תנאים לחידוש המשא ומתן, בהם שחרור אסירים פלסטינים שעל שחרורם הוסכם כבר בימי המשא ומתן הקודם בשנת 2014, וביסוס השיחות על קווי 1967 עם חילופי שטחים - שלא נראה כי נתניהו יכול לקבל בעת הזו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"הישראלים והפלסטינים חייבים להפגין מחויבות"

רוטה הודה לנתניהו על ביקורו, וסיפר כי בפגישתו עם ראש הממשלה "שוחחנו בפתיחות על הסכסוך". לדבריו, "עלינו לשמר את פתרון שתי המדינות על כל היבטיו. זה אומר שהבנייה בהתנחלויות חייבת להפסיק, כמו גם הריסות הבתים וההסתה. הישראלים והפלסטינים חייבים להפגין מחויבות ולנקוט צעדים בוני אמון".

כמו כן, ראש הממשלה ההולנדי התייחס למאמציה של ממשלתו לקידום שירותים בסיסיים בגדה המערבית וברצועת עזה, על מנת לסייע לתהליך השלום בין הצדדים. "אני רוצה להביע הערכה על נכונותך לסייע לתהליך השלום באמצעות שיפור איכות חייהם של הפלסטינים", הבהיר נתניהו, שהתייחס גם לכוונות הממשלה הישראלית להקמת צינור גז לעזה, בין היתר בסיוע הולנדי, וציין כי התכנית אושרה כבר על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה, האג, הולנד. ספטמבר 2016. AP
"לא הפכנו למדינת משטרה, שמרנו על הזכויות של אזרחינו". נתניהו ורוטה, היום/AP

"דנו בדרכים ספציפיות שבהן ישראל והולנד יוכלו לשתף פעולה על מנת להיאבק בטרור", סיפר נתניהו, "פיתחנו יכולת לשמר את אורח החיים הדמוקרטי שלנו, את ביטחוננו ואת הכלכלה המשגשגת שלנו. אני חושב שאנחנו יכולים להציע כמה דברים, איך להילחם בטרור ואיך להישאר חברה פתוחה, איך לוודא שהמאבק בטרור לא רומס חירויות. לא הפכנו למדינת משטרה, שמרנו על הזכויות של אזרחינו". לדבריו, "אנחנו מוכנים לשתף את הידידים שלנו בניסיון שלנו במלחמה בטרור, והניסיון המוצלח לקיים את הדמוקרטיה ולאפשר באותה העת ביטחון לאזרחינו".

לטענתו של ראש הממשלה, "רבים באירופה מתחילים להבין את מה שבעולם מבינים, ישראל היא כוח חיובי. מי מבין זאת הכי טוב? מדינות במזרח התיכון. הן מבינות שישראל אינה האויבת שלהן, אלא בעלת הברית שלהן במאבק בטרור האסלאמי". הוא הוסיף, בהתייחסות למדינות אירופה, כי "אנחנו לא רק מגנים על עצמנו, אלא גם מגנים עליכם".

בהתייחסות להחלטת בג"ץ על הוצאת צו ביניים המונע מראש הממשלה לבטל את עבודות התשתית ברכבת בשבת, אמר נתניהו: "אני מכבד את ההחלטות של בג"ץ". לדבריו, "השר האחראי הוא שר העבודה, הוא יקבל על פי החוק את ההחלטות הנחוצות. זה הסדר הנכון, זה ישים קץ לפרשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully