וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן מאשר: "הסכמתי לפגישה עם נתניהו, אך הוא ביקש לדחות אותה"

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר במסיבת עיתונאים בוורשה כי הנשיא פוטין הציע לקיים מפגש פסגה ביום חמישי במוסקבה. "הסכמתי אבל בפגישה של נציגי פוטין ונתניהו בירושלים, הוצע לדחות אותה", אמר והוסיף, "לצערי"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (שלישי) שלא תיערך בקרוב פגישה במוסקבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הציע פגישה ביום חמישי במוסקבה. אני הסכמתי והייתי מוכן להגיע למוסקבה ישירות מכאן", אמר אבו מאזן במסיבת עיתונאים בוורשה.

"לצערי", הוסיף אבו מאזן, "בפגישה של נציגי פוטין וראש הממשלה נתניהו, הוא (האחרון) הציע לדחות את הפגישה למועד מאוחר יותר, ולכן לא תהיה פגישה (ב-8 בספטמבר)".

בירושלים וברמאללה מעריכים כי הסיכוי לכינוס ועידת שלום שאותה מציעים הרוסים אינו גבוה, שכן אבו מאזן הציב תנאים לחידוש המשא ומתן, בהם שחרור אסירים פלסטינים שעל שחרורם הוסכם כבר בימי המשא ומתן הקודם בשנת 2014, וביסוס השיחות על קווי 1967 עם חילופי שטחים - שלא נראה כי נתניהו יכול לקבל בעת הזו.


לקריאה נוספת:
מוסקבה מקדמת את יוזמת השלום: סגן שר החוץ הרוסי נפגש עם נתניהו
חבר אש"ף על יוזמת רוסיה: "בניגוד לנתניהו, אנו לא רוצים פגישת יח"צ"
א-סיסי: פוטין מוכן לארח במוסקבה את נתניהו ואבו מאזן לשיחות ישירות

ראש הממשלה בנימין נתניהו לוחץ יד ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בוועידת האקלים בפריז, נובמבר 2015. רויטרס
נתניהו ואבו מאזן, בשנה שעברה/רויטרס

בשבוע שעבר אישר חבר הועד הפועל של אש"ף, אחמד מג'דלאני, כי רוסיה מנהלת מגעים לכינוס פסגה ישראלית-פלסטינית במוסקבה. אולם הוא טען: "אנחנו לא מעוניינים בפגישה לשם הפגישה או לשם יחסי הציבור, כפי שרוצה נתניהו". הוא הוסיף כי יו"ר הרשות הפלסטינית מודאג מכך שנתניהו מנסה, לטענתו, ליצור מסגרת לתהליך השלום שתחליף את היוזמה הצרפתית, שלדעת הפלסטינים היא המתווה הנכון לסיום הסכסוך.

הראשון לדווח על יוזמה זו היה נשיא מצרים, עבד אל-פאתח א-סיסי, שאמר כי נשיא רוסיה מוכן לארח את הצדדים לשיחות ישירות במוסקבה. בשיחה עם עורכי העיתונים הגדולים במצרים, אמר א-סיסי כי ישראל משתכנעת יותר ויותר בחשיבות שבהשגת השלום, וכי האצת תהליך השלום היא המפתח ליציבות באזור. לדבריו, במאמץ להקים מדינה פלסטינית אין מנוס מלהשיג פיוס בין חמאס ופתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully