וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי על אוטובוס ומטחי רקטות: צה"ל תרגל מלחמה ביישובי הצפון

13.9.2016 / 17:00

בתרגיל דימו הלוחמים פינוי בעלי מוגבלויות וקשישים ושליטה בצירי תנועה. לפי הערכת צה"ל, יותר משליש מהתושבים בגבול יתפנו במצב חירום. "הזדמנות מעולה לבחון את יכולות הפיקוד והשליטה"

צילום: מאיר וקנין, עריכה: מתן חדד

צה"ל ערך היום (שלישי) תרגיל פינוי תושבים מיישובי הצפון במצב של מלחמה. בתרגיל, שנערך ביישוב יערה שבגליל העליון המערבי ובמושב דישון שבמועצה האזורית מבואות חרמון, השתתפו כוחות של פיקוד הצפון וכוחות של פיקוד העורף. תרחישי התרגיל כללו פינוי תושבים תחת מטחי טילים ורקטות על היישובים, פגיעת טיל באוטובוס ובו מתפנים, פגיעה בבית וקריסתו על יושביו, פינוי בעלי מוגבלויות וקשישים, שליטה בצירי תנועה שצפויים להיות עמוסים בכלי רכב של צה"ל שנעים צפונה אל החזית ותרחיש הכולל תושבים המסרבים להתפנות. בין היתר, מאות חיילים גילמו אזרחים במצב חירום.

מפקד מחוז צפון בפיקוד העורף אל"מ איציק בר הסביר בראיון לוואלה! NEWS את מהלכי התרגיל ואמר כי "זו הזדמנות מעולה לבחון את יכולות הפיקוד והשליטה של הצבא והשילוב עם המועצות המקומיות, עם משרד הפנים ועד צוותי החירום ביישובים". הוא הוסיף כי בתרגיל ניתן היה להבין כיצד נראה תהליך פינוי של יישובים וקליטת התושבים.

"אנחנו נערכים לתכנית פינוי רחבה, אבל זו תהיה החלטת הדרג המדיני את מי לפנות", אמר אל"מ בר. להערכתו, כ-40% מתושבי היישובים הקרובים לגדר המערכת יתפנו בכוחות עצמם.

עוד בוואלה! NEWS:
שליח המו"מ להשבת הגופות חשף: אלה ההצעות שחמאס סירב להן
פיירברג שוחררה למעצר בית ותורחק מהעירייה: "בדתה ראיות"
ספר מוכר מכיכר המדינה בתל אביב נעצר בחשד לאונס שתי נשים

תרגיל פינוי אוכלוסייה במושב יערה. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
הכוחות תרגלו ירי על אוטובוס ובו מפונים/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

לפני כחודשיים הוחלט לערוך את התרגיל, בצל ההיערכות לתרחישי לחימה מול חיזבאללה בגבול הצפון. ההחלטה התקבלה בסיכום בין אלוף פיקוד העורף יואל סטריק, שהיה בעבר מפקד עוצבת הגליל, ואלוף פיקוד הצפון אביב כוכבי.

השניים קבעו כי בתחילת 2017 יתקיים תרגיל הפינוי הגדול ביותר. עוד סיכמו השניים כי האחריות על הפינוי תהיה על פיקוד צפון והביצוע בפועל יהיה של יחידות פיקוד העורף. מסרים ברוח המלצה זו הועברו מצה"ל לראשי היישובים באזור שלוקחים חלק בתכניות הפינוי המבצעיות, כדי שהמהלכים לא יצטיירו כבריחה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
תרגיל פינוי אוכלוסייה במושב יערה. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
כוחות צה"ל במושב יערה/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully