וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' מצטרף לסערת "רופאים לזכויות אדם" בב"ש: "מסייע למחבלים"

עקב התנגדות חלק מחברי מועצת העיר לקיום קורס בחסות הארגון הרפואי-הומניטרי, שיגר חבר הכנסת מכתב לראש העירייה ובו ביקש לבטל את שיתוף הפעולה בין הגופים. "הארגון מסר שקרים לדוח גולדסטון ושלח חומרים נגד צה"ל להאג", כתב

צילום: שי מכלוף ו"כיכר השבת", עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: סערת צעדת הגאווה בבאר שבע)

בעקבות התנגדותם של חלק מחברי מועצת העיר באר שבע לקיום קורס בחסות הארגון הרפואי-הומניטרי "רופאים למען זכויות אדם", פנה אתמול (שני) ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) לראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' ודרש ממנו "לבטל כל שיתוף פעולה עם הארגון". במכתב ששיגר לראש העירייה טען סמוטריץ' כי הארגון "השתתף במסירת מידע שקרי שעליו התבסס דוח גולדסטון, ולא פעם שלח חומרים לבית הדין בהאג נגד חיילי צה"ל".

במכתבו של סמוטריץ' לראש העירייה ציין כי "הארגון מצהיר כי הוא פועל למען זכויות אדם ולמען כלל אזרחי ישראל, אך לצערי, פועלו של הארגון רחוק מלשקף את הצהרותיו". לטענתו, מנתוני רשות המסים מתברר כי פעילות הארגון העוסקת באזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד, עומדת על 4% מנפח עיסוקו בלבד. "עוד עולה כי 96% הנותרים של פעילות הארגון מתרכזים בסיוע לאוכלוסייה הפלסטינית, למחבלים ולמשפחותיהם ונגד חיילי צה"ל", הוסיף.

בסוף מכתבו, ביקש חבר הכנסת מדנילוביץ' שלא לקיים קשר בין העירייה לארגון. "תמוהה בעיניי ההחלטה לקיים קשר בין העירייה לארגון ולהעביר לו כספים, זאת שעה שתושבי העיר היו נתונים למתקפת טילים במבצע 'צוק איתן', אז עסק הארגון בהוצאת גינויים לחיילי צה"ל שנלחמו ברצועה", כתב.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד ממצלמת הקסדה: שוטר רודף אחר רוכבי אופנוע שנוסעים בפראות
זעם בעמונה על דברי ליברמן: "תחושת בגידה, הוא נכנע לשמאל ולפלסטינים"
בנט: "לימודי היהדות חשובים יותר ממתמטיקה ומדעים"

ח"כ בצלאל סמוטריץ', ירושלים. 15 במרץ 2016. ניב אהרונסון
"96% מפעילות הארגון - סיוע לפלסטינים, למחבלים ולמשפחותיהם". סמוטריץ'/ניב אהרונסון

הקורס מיועד לתושבי הדרום המעוניינים לפעול ביחד לקידום מערכת בריאות שוויונית, איכותית ונגישה לכל נפש. ההשתתפות בו כרוכה בתשלום סמלי של 50 שקלים ובריאיון קבלה. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, חלק מחברי המועצה התנגדו לקיום המפגש בשל מתן החסות של "רופאים לזכויות אדם". לטענתם, שיתוף הפעולה בין העירייה והארגון, הפועל גם בגדה המערבית, מעניק למעשיו לגיטימציה.

"מדובר בארגון שבזמן 'צוק איתן', כשירו על באר שבע רקטות, גינה חיסולים של טרוריסטים בעזה", טען בשבוע שעבר חבר מועצת העיר מטעם סיעת הבית היהודי, הרב גדי מאזוז. "הלוגו של העירייה מופיע במודעה כנותנת חסות בצמוד ללוגו של הארגון השנוי במחלוקת ציבורית עמוקה", אמר מאזוז והסביר כי "הלוגו של העירייה מייצג לגיטימציה עירונית. אין לי בעיה עם כל גורם שדואג לבריאות האזרחים, לא משנה מי, אנחנו חיים כדי לקדם את הרפואה בעיר, אבל לא דרך עמותה שנלחמת בחיילי צה"ל, לא מדובשך ולא מעוקצך", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתבו של סמוטריץ' לראש העירייה דנילוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "עיריית באר שבע לא מימנה בעבר, אינה מממנת ואין בכוונתה לממן גם בעתיד פעילות של עמותות הפועלות נגד המדינה ומוסדותיה, לרבות צה"ל. מדובר בקורס אקדמי לו שותפים מוסדות וארגונים ציבוריים רבים שמטרתו אחת ויחידה: לפעול לצמצום פערי הבריאות במדינת ישראל ולמנוע פגיעה בתושבי הדרום, שכיום מקבלים פחות שירותי בריאות מאזרחים אחרים. יש להצטער שגורמים מסוימים טועים ומטעים את הציבור".

עוד נמסר כי "עיריית באר שבע תמשיך לפעול לקידום נושא הבריאות בדרום, העלאת חשיבות צמצום הפערים לתודעה וקידום בנייתו של בית חולים נוסף בבאר שבע, שאת הקמתו יזמה. במקביל תפעל העירייה להוספת מיטות ותקנים לבית החולים סורוקה ובניית טיפות חלב ומרכזים רפואיים לרווחת תושבי העיר והאזור".

מ"רופאים למען זכויות אדם" נמסר: "ח"כ סמוטריץ' ממשיך לנסות ולגרוף כותרות באמצעות סילוף האמת ומחזור מתקפות לעוסות לעייפה על ארגוני זכויות אדם. אנחנו מעדיפים לרכז את מאמצנו במאבק למען צדק חברתי, אשר במסגרתו מתקיים קורס זה. השוויון בזכות לבריאות הוא שמדריך את עבודתנו עבור כלל האוכלוסיות עמן אנו עובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully