וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה באוסטריה: הבחירות החוזרות נדחו בשל בעיה בהצבעה בדואר

12.9.2016 / 16:16

שר הפנים הודיע כי הבחירות לנשיאות לא יתקיימו בחודש הבא, אלא רק בתחילת דצמבר. זאת, בשל תקלות בפתקי ההצבעה בדואר. העליון הורה מלכתחילה על בחירות חוזרות בשל בעיות דומות

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

הבחירות החוזרות בסיבוב השני לנשיאות אוסטריה, שהיו אמורות להתקיים בחודש הבא, נדחו בשל בעיות בהצבעה בדואר - כך מסר היום (שני) שר הפנים וולפגנג סובוטקה. במסיבת עיתונאים שכינס, הוא אמר כי ההצבעה החוזרת עשויה להתקיים ב-27 בנובמבר או ב-4 בדצמבר, ובהמשך נמסר כי המועד שנקבע הוא בתחילת דצמבר.

לדברי סובוטקה, בוחרים בדואר התלוננו על בעיה בחותמות על פתקי ההצבעה. בית המשפט החוקתי הורה על בחירות חדשות, בעקבות עתירה שהגישה מפלגת החירות, שמועמדה נורברט הופר הפסיד בפער זעום ליריבו העצמאי אלכסנדר ואן דר בלן. השופטים ציינו את אי-הסדרים שנרשמו בהצבעה דרך הדואר במהלך הבחירות שאירעו בחודש מאי.

עוד בוואלה! NEWS:
אוסטריה: בית המשפט העליון הורה על בחירות חוזרות לנשיאות
לא מוותרים: מפלגת הימין הקיצוני באוסטריה ערערה על ההפסד בבחירות
בתום קרב צמוד: מועמד הימין הקיצוני הפסיד בבחירות לנשיאות אוסטריה

נורברט הופר, מועמד מפלגת הימין הקיצוני בבחירות לנשיאות אוסטריה, מצביע בקלפי בעיר הולדתו, 22 במאי 2016. רויטרס
מועמד הימין הקיצוני, נורברט הופר, מצביע בבחירות במאי/רויטרס

בסיבוב הראשון של הבחירות, ההפרש בין שני המועמדים היה 31 אלף קולות בלבד, שמנעו ממנהיג מהימין הקיצוני לעמוד בראש מדינה באירופה, לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה. הופר הפסיד בפחות מ-0.1% מהקלות לוואן דר בלן, שהיה בעבר מנהיג מפלגת הירוקים.

הופר הוביל בסקרים האחרונים שפורסמו וניצחון של הימין הקיצוני עלול להדהד ברחבי האיחוד האירופי. גוש המדינות עבר זעזוע בעקבות גל המהגרים ששוטף את היבשת והפך לסוגיה פוליטית בוערת.

(עדכון ראשון: 12:46)

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully