וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: בית המשפט העליון הורה על בחירות חוזרות לנשיאות

1.7.2016 / 15:50

בית המשפט בווינה קיבל את ערעור מפלגתו של נורברט הופר, מועמד הימין הקיצוני שהפסיד בבחירות שהתקיימו במאי. לפי קביעת השופטים, אי-סדרים במחוזות רבים השפיעו על עשרות אלפי קולות - כפול מהפער בין המועמדים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: רוב זעום למפלגת הירוקים על פני הימין בבחירות באוסטריה, מאי)

בית המשפט באוסטריה ביטל היום (שישי) את תוצאות הבחירות לנשיאות במדינה והורה על בחירות חוזרות. פסק הדין בנושא הגיע בעקבות טענותיו של מועמד הימין נורברט הופר, שהפסיד בבחירות, על אי-סדרים בהליך ספירת הקולות.

ההחלטה חסרת התקדים ניתנה על ידי בית המשפט העליון של אוסטריה, ועשויה להיות בעלת משמעות רבה לתנועת הימין ולמפלגת החירות בראשות הופר. מדובר בניצחון מסוים עבור הופר, שכן ערעורו בדבר התוצאות התקבל וכעת, ניצחונו של יריבו, מועמד מפלגת הירוקים אלכסנדר ואן דר בלן, מוטל בספק.

הופר הוביל בסקרים במהלך חודש מאי, אך בתוצאות הסופיות בבחירות לנשיאות ב-22 במאי זכה ואן דר בלן בכ-30 אלף קולות יותר. בספירה הסופית, הוענקו 50.3% מהקולות לוואן דר בלן, ואילו 49.7% נגרפו בידי הופר.

עוד בנושא:
בתום קרב צמוד: מועמד הימין הקיצוני הפסיד בבחירות לנשיאות אוסטריה
לא מוותרים: מפלגת הימין הקיצוני באוסטריה ערערה על ההפסד בבחירות

המועמד לנשיאות אוסטריה נורברט הופר בעצרת בחירות, וינה, 22 באפריל 2016. רויטרס
באירופה יש שחוששים שהפסיקה תחזק את הימין באוסטריה ובשאר האיחוד האירופי. הופר/רויטרס

בערעור שהגישה מפלגת החירות נכתב כי התרחשו הפרות חוק רבות ברוב המחוזות האלקטורליים במדינה. בין העבירות שנרשמו, על פי החשד, הייתה ספירת פתקי בוחרים נפקדים ללא פיקוח של חברי ועדת הבחירות, כפי שדרוש בחוק. בבית המשפט העליון הגיעו למסקנה כי אין ברירה אלא ללכת לבחירות חוזרות, וטענו כי אי-הסדרים השפיעו על כמעט 78 אלף קולות - סכום הכפול מהפער בין שני המועמדים בתוצאות הסופיות.

הבחירות החוזרות יתקיימו ככל הנראה בספטמבר או באוקטובר. עם הפרישה הצפויה של בריטניה מהאיחוד, כעת חוששים גורמים באירופה כי הפסיקה התקדימית תחזק את הימין הקיצוני במדינה, ואף תגרום למגמות התחזקות דומות במדינות נוספות, כמו צרפת והולנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully