וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוותרים: מפלגת הימין הקיצוני באוסטריה ערערה על ההפסד בבחירות

8.6.2016 / 18:10

מפלגת החירות, שמועמדה הפסיד בפער זעום בסיבוב השני בחודש שעבר, דורשת לקיים בחירות חוזרות בשל אי-סדרים רבים לטענתה. "מדובר ביסודות של הדמוקרטיה", אמר יו"ר המפלגה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מפלגת הימין הקיצוני באוסטריה ערערה היום (רביעי) על תוצאות הבחירות לנשיאות שהתקיימו בחודש שעבר והטילה ספק בספירת הקולות בדואר שהטו את הכף נגד מועמדה. הקולות הללו הכתירו את איש מפלגת הירוקים לשעבר אלכסנדר ואן דר בלן על חשבונו של נציג מפלגת החרות נורברט הופר, שהפסיד בפער של פחות מ-1% - כ-31 אלף קולות בלבד.

על אף שתפקיד הנשיא באוסטריה הוא סמלי בעיקרו, אילו היה זוכה הופר הוא היה הופך לנציג הימין הקיצוני הראשון שעומד במדינה החברה באיחוד האירופי. ממשלות ברחבי היבשת נשמו לרווחה עם היוודע על הפסדו. יו"ר המפלגה היינץ כריסטיאן שטראסה קרא לקיום בחירות חוזרות וטען כי למפלגתו יש עדויות לאי-סדרים רבים, כולל הבחירה המקדימה של קולות הדואר – נושא שבעיני רבים הוא טכני בלבד.

"זה לא שאנחנו לא יודעי להפסיד. מדובר ביסודות של הדמוקרטיה, שעליהן צריך לשמור", אמר במסיבת עיתונאים שכינס ובה הכריז על הערעור. משרד הפנים הודה בשורה של אי-סדרים, אך מסר כי מספר הקולות המדובר היה קטן יותר מההפרש שהכריע את הסיבוב השני בבחירות. לדברי שטראסה, הנתונים גבוהים בהרבה.

בית המשפט החוקתי של אוסטריה יצטרך עתה לקבוע אם החוק הופר ואם אכן כן כיצד זה השפיע על תוצאות הבחירות. הוא אמור לפרסם את החלטתו בטרם ואן דר בלן ייכנס לתפקידו ב-8 ביולי.

עוד בנושא
בתום קרב צמוד: מועמד הימין הקיצוני הפסיד בבחירות לנשיאות אוסטריה
הישג חסר תקדים לימין הקיצוני בבחירות באוסטריה; ייערך סיבוב שני

נורברט הופר, מועמד מפלגת הימין הקיצוני בבחירות לנשיאות אוסטריה, מצביע בקלפי בעיר הולדתו, 22 במאי 2016. רויטרס
נורברט הופר, מועמד מפלגת החירות, מצביע בבחירות בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully