וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום קרב צמוד: מועמד הימין הקיצוני הפסיד בבחירות לנשיאות אוסטריה

המועמד העצמאי אלכסנדר ואן דר בלן גבר על נורברט הופר בתום ספירת קולות המצביעים בדואר. הפער בין השניים עמד על 16 אלף קולות. לו הופר היה מנצח, הוא היה ראש המדינה הראשון באיחוד שמגיע משורות הימין הקיצוני

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

נורברט הופר, מועמד מפלגת הימין הקיצוני באוסטריה, הפסיד למתחרהו בסיבוב השני והמכריע בבחירות לנשיאות - כך נמסר היום (שני) ממשרד הפנים בווינה בתום ספירת הקולות של מי שהצביע באמצעות הדואר. זאת אחרי שאתמול, היום שבו התקיימו הבחירות, הפער בין הופר, נציג מפלגת החירות, לאלכסנדר ואן דר בלן העצמאי היה רק כ-100 אלף לטובת הראשון. הופר כתב בעמוד הפייסבוק שלו, לאחר היוודע התוצאות הרשמיות, כי הוא היה שמח לשרת את המדינה כנשיא וכי צר לו שהפסיד.

לפי משרד הפנים האוסטרי, אחרי ספירת קולות הדואר, שמספרם מוערך בכ-900 אלף, הפער בין ואן דר בלן לבין הופר עמד על 16 אלף קולות. ואן דר בלן זכה ב-50.2% מהקולות ואילו הופר ל-49.8%.

נורברט הופר, מועמד מפלגת הימין הקיצוני בבחירות לנשיאות אוסטריה, מצביע בקלפי בעיר הולדתו, 22 במאי 2016. רויטרס
הופר מצביע בבחירות, אתמול/רויטרס

ניצחון הימין הקיצוני היה מכה גלים בגוש בן 28 המדינות, שבו ההגירה הנרחבת מהמזרח התיכון הפכה לסוגיה פוליטית מרכזית. אם הופר היה מנצח הוא היה הופך להיות ראש המדינה הראשון באיחוד האירופי המגיע משורות הימין הקיצוני. מפלגת החירות זכתה בתמיכה נרחבת בעקבות משבר המהגרים הפוקד את היבשת וברקע החשש בציבור מפני אבטלה וטרור.

אוסטריה קלטה כ-90 אלף מבקשי מקלט בשנה האחרונה, יותר מ-1% מכלל אוכלוסייתה. רבים מהם הגיעו זמן קצר לאחר שהיא ושכנתה גרמניה פתחו את גבולותיהן בסתיו הקודם ואפשרו את כניסתם של מהגרים רבים, בהם פליטים ממלחמת האזרחים בסוריה. מאז, הממשלה נקטה יד קשה נגד ההגירה, אך מהלך זה רק חיזק את התמיכה בימין הקיצוני, שניצל את התסכול הגדול משתי המפלגות הגדולות – הסוציאל-דמוקרטים והשמרנים.

הסיבוב השני מתקיים ארבעה שבועות לאחר שהופר ניצח במפתיע בסיבוב הראשון, עם 35% מהקולות. לנשיא אוסטריה יש תפקיד טקסי בעיקרו, אך הוא משביע את הקנצלר, יכול לפטר את הממשלה והוא משמש מפקד הצבא. הפופולריות הרבה של מפלגת הימין הקיצוני במדינה משגשגת יחסית כמו אוסטריה היא סימן נוסף לעלייתם של הגורמים הקיצוניים ברחבי היבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully