וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום רביעי: משט מחאה של נשים יצא מברצלונה לרצועת עזה

12.9.2016 / 7:45

שתי ספינות יצאו מספרד ועליהן משתתפות "women's boat to Gaza". לטענתן, על כלי השיט יהיה ציוד הומניטרי לתושבי הרצועה ומטרת המשט היא לעורר מודעות למצב ולעבור בכמה נמלים בדרכו ליעד. "זו פעילות מחאה הסברתית"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

(בווידיאו: חיל הים השתלט על הספינה מריאן, יוני 2015)

שתי ספינות שעליהן נשים בלבד יצאו השבוע מברצלונה שבספרד לרצועת עזה במסגרת משט מחאה נגד המצור עליה. היום (שני) יחלו האירועים המקדימים למשט, בהם גם פגישות של המשתתפות עם חברי פרלמנט מקומיים. ביום רביעי יצא המשט של הספינות "העמל" (תקווה, ש"ב) ו"הזייתונה" (זית, ש"ב) לדרכו לעבר רצועת עזה.

כפי שהיה במשטים קודמים, הספינות צפויות לעבור בכמה נמלים כדי לעורר את המודעות למצור על הרצועה, כך להגדרת המארגנות "women's boat to Gaza". זהותן של המשתתפות עוד לא ידועה, אך על הספינות יהיו גם ישראליות.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"סבלה מהחום": קלינטון נטשה את טקס הזיכרון לפיגוע בתאומים
בצל השחיתות בנתניה: היוזמה להגבלת כהונות ראשי עיר צוברת תאוצה
"רק טיפה בים": הרשעת החרדי שתקף חייל לא מרגיעה את החיילים

ספינת המאווי מרמרה מתקבלת בנמל איסטנבול אחרי המשט, 26 בדצמבר 2010. רויטרס
ההשתלטות הסתבכה. המרמרה מתקבלת בטורקיה אחרי המשט ב-2010/רויטרס

זהו אינו המשט הראשון לרצועת עזה. ביוני 2015 עצרו לוחמי חיל הים את הספינה "מריאן" שעשתה את דרכה לרצועה במסגרת מחאה דומה. קודם לכן היו משטים נוספים כמו ה"אסטל". המשט המפורסם ביותר הוא זה של שש הספינות שיצאו מטורקיה לעבר הרצועה. ההשתלטות על חמישה מהן הצליחה נוכח התנגדות פאסיבית. ואולם, ההשתלטות על הספינה השישית, מאווי מרמרה, הסתבכה.

לטענת גורמי צה"ל, המשט כלל שכירי חרב ופעילי הארגון הטורקי האסלאמי IHH, שמטרתם הייתה לייצר עימות אלים עם כוחות הביטחון. עוד הוסיפו הגורמים כי חלק מהנוסעים תקפו את החיילים עם אלות, מוטות ברזל, סכינים, רימוני הלם, בקבוקי תבערה וירי מאקדחים שנחטפו על ידם מהחיילים שהיו על הסיפון. מנגד, המארגנים טענו כי חיילי שייטת 13 שהשתלטו על הספינה מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל, נהגו באלימות בנוסעים, שלא נשאו נשק, אלא הגיבו לאלימות החיילים.

המארגנים: "על הספינות נמצא ציוד לתושבי הרצועה"

במהלך ההשתלטות נהרגו תשעה מנוסעי הספינה ועוד כ-20 נפצעו. עשרה חיילים נפצעו גם כן. נוסף לכך, נוצר משבר דיפלומטי חריף בין טורקיה לבין ישראל, שרק לאחרונה הגיע לקיצו נוכח חתימה הסכם בין המדינות לאחר משא ומתן ארוך.

לדברי המארגנות, המטרה של המשטים, גם באלו הקודמים, היא הומניטרית ועל הספינות נמצא ציוד שמיועד לתושבי הרצועה שנמצאים תחת מצור. נוסף לכך, טענו כי מדובר בפעילות מחאה הסברתית שנועדה להעלות את המודעות למצור כדי להוביל לסיומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully