וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סבלה מהחום": קלינטון נטשה את טקס הזיכרון לפיגוע בתאומים

המועמדת הדמוקרטית עזבה את הטקס בניו יורק לאחר שחשה ברע, ומעדה בדרך למכוניתה. היא נחה בדירה של בתה צ'לסי וכאשר יצאה משם נופפה לעיתונאים שהיו במקום, ומסרה: "אני מרגישה נהדר. זה יום יפה בניו יורק"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אזרחי ארצות הברית מציינים היום (ראשון) 15 שנים לפיגועי 11 בספטמבר 2001. הפיגועים מונצחים בין היתר בטקס הקראת שמות הקורבנות ובצלצול פעמוני כנסייה. כמו כן, באזור שבו קרסו מגדלי התאומים יופעלו זרקורים שיאירו במקום שבו עמדו הבניינים בעבר.

בטקס שנערך בניו יורק לא נשאו גורמים רשמיים נאומים, לפי המסורת הנהוגה מאז 2012. שמותיהם של 2,983 הקורבנות הוקראו על ידי קרוביהם במהלך טקס שנערך באנדרטה במנהטן וכלל שש דקות דומיה. ארבע דקות יציינו את הזמנים שבהם התרסקו ארבעת המטוסים שנחטפו במרכז הסחר העולמי, בפנטגון שליד וושינגטון הבירה ובשדה בפנסילבניה. השתיים הנוספות יציינו את הזמנים שבהם קרסו מגדלי התאומים, הצפוני והדרומי.

עוד בוואלה! NEWS:
"מי שחזה באסון לא יישכח זאת לעולם": בישראל מציינים את 11 בספטמבר
"אני נמצא בשדרה השניה, ובזווית העין אני רואה חבטה של מטוס בבניין"
הקונגרס אישר: ניצולי 11 בספטמבר יוכלו לתבוע את ערב הסעודית

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בטקס זיכרון ל-11 בספטמבר בפנטגון, וושינגטון, 11 בספטמבר 2016. רויטרס
"שום דבר שנעשה לא יכול למחוק את הכאב של היעדרם". אובמה, היום/רויטרס

על פי דיווח ברשת "פוקס", המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון התמוטטה במהלך הטקס שנערך בניו יורק מסיבה שטרם התבררה, ונאלצה לעזוב את המקום. על פי עד ראייה, היא עברה "אירוע רפואי", שטיבו לא הובהר, אולם על פי הדיווחים מדובר בבעיית ברכיים כלשהי. עד ראייה נוסף טען כי החליקה בקצה המדרכה, ונעלה נפלה מתחת לכלי הרכב שלה. לא נמסר לכך אימות כלשהו.

מטה קלינטון סירב במשך דקות ארוכות להתייחס לפניות עיתונאים בנושא וטרם מסר מידע בנוגע למצבה או למקום הימצאה הנוכחי. לבסוף נמסר בהודעה רשמית כי "במהלך הטקס, היא סבלה מהחום, ולכן עזבה לדירתה של בתה. היא חשה טוב יותר כעת". בכיר בקמפיין הוסיף כי היא נחה כעת בביתה של בתה, צ'לסי, בניו יורק. קלינטון יצאה לבסוף מביתה של צ'לסי, נופפה לעיתונאים שהיו במקום, ומסרה: "אני מרגישה נהדר. זה יום יפה בניו יורק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הילרי קלינטון עוזבת טקס לציון הפיגוע בתאומים בניו יורק, ארצות הברית, 11 בספטמבר 2016. GettyImages
מטה הקמפיין סירב למסור מידע על מצבה. קלינטון, היום/GettyImages

הנשיא ברק אובמה אמר בנאום שנשא בפנטגון כי ארגוני הטרור "יודעים שלא יוכלו להביס אותנו, ולכן הם מנסים להפחיד אותנו וללבות שנאה, כדי שנפנה זה נגד זה". לדבריו, "חשוב שכעת, נגדיר מחדש את האופי שלנו כאומה - אנשים מכל פינה בעולם, כל צבע, כל דת, כל רקע, קשורים בקשר העתיק של אבותינו המייסדים. אנחנו יודעים שהגיוון שלנו היה ותמיד יהיה אחד מהחוזקות שלנו. זאת אמריקה שהותקפה באותו בוקר בספטמבר. זאת האמריקה שאנחנו חייבים להישאר נאמנים לה, ולהישאר מאוחדים".

בפנייה למשפחות ההרוגים, הוסיף: "15 שנים אולי נראה כמו זמן רב, אבל עבור המשפחות שאיבדו חלק מלבן באותו היום, זה מרגיש כמו אתמול. שום דבר שנעשה לא יכול למחוק את הכאב של היעדרם. העמידה האיתנה של המשפחות ושל הניצולים היוותה השראה לי ולאומה כולה". כמו כן, העלה אובמה על נס את "האומץ של אלה שסיכנו את חייהם על מנת להציל אנשים שמעולם לא הכירו".

מוקדם יותר ציין אובמה דקת דומיה בבית הלבן בשעה 15:46 (שעון ישראל), אז התרסקה טיסת "אמריקן איירליינס" במגדל הצפוני.

זירת אסון מגדלי התאומים במנהטן, ניו יורק – 2001. AP
פגיעת המטוסים במגדלי התאומים/AP

יותר מ-340 כבאים ו-60 שוטרים נהרגו באותו בוקר יום שלישי בהיר ב-2001, במתקפת הטרור הגדולה ביותר בהיסטוריה של המדינה מאז שפרל הארבור הופצץ ב-1941. 19 מחבלים מתו במתקפה, שעליה קיבלו אחריות אוסמה בן לאדן וארגון אל-קאעדה. המתקפה הובילה למבצע באפגניסטן ובאופן לא ישיר לפלישה לעיראק.

(עדכון ראשון: 15:34)

טקס הזיכרון ל-11 בספטמבר, גראונד זירו, ניו יורק, 11 בספטמבר 2016. רויטרס
אנדרטת הזיכרון בניו יורק, היום/רויטרס
טקס הזיכרון ל-11 בספטמבר, גראונד זירו, ניו יורק, 11 בספטמבר 2016. רויטרס
אנדרטת הזיכרון בניו יורק, היום/רויטרס
הילרי קלינטון בטקס הזיכרון ל-11 בספטמבר, גראונד זירו, ניו יורק, 11 בספטמבר 2016. רויטרס
הילרי קלינטון באנדרטת הזיכרון בניו יורק, היום/רויטרס
דונלד טראמפ בטקס הזיכרון ל-11 בספטמבר, גראונד זירו, ניו יורק, 11 בספטמבר 2016. רויטרס
דונלד טראמפ באנדרטת הזיכרון בניו יורק, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully