וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני נמצא בשדרה השניה, ובזווית העין אני רואה חבטה של מטוס בבניין"

10.9.2016 / 12:40

15 שנים לפיגועי 11 בספטמבר, תכנית מיוחדת בגל"צ תביא ביום ראשון הקרוב תשע עדויות של מי שחייהם נקשרו במתקפת הטרור על ארצות הברית: אלמנתו של אחד ההרוגים הישראלים, טייס אל על שהיה בדרכו לניו יורק וניצול מהבניין הצפוני: "ידעתי שאם נעצור, נמות"

מערכת וואלה!

בווידאו: קטע להאזנה מתוך התוכנית "102 דקות"

ארצות הברית והעולם כולו יציינו ביום ראשון הקרוב 15 שנים למתקפת הטרור של 11 בספטמבר, שגבתה את חייהם של 2,996 בני אדם בהתרסקות ארבעה מטוסים במגדלי התאומים בניו יורק, בפנטגון ובשטח פתוח בפנסילבניה. לציון האירועים, תשודר בגלי צה"ל ביום ראשון בשעה 9:00 תכנית מיוחדת בהגשת בן שני לציון האירועים, שתציג את סיפוריהם של תשעה ישראלים שחייהם נקשרו באירועי אותו היום.

"נכנסתי הביתה, הטלפון צלצל. זה היה חגי, ניהלנו שיחה קצרה שבמהלכה חגי נפרד", מספרת סיגל שפי-אשר, אלמנתו של חגי שפי, שהיה בקומה ה-106 של המגדל הצפוני, הראשון שנפגע. "הוא הבין שהוא הולך למות, ונתן לי את המתנה האחרונה. כשהבניין קרס,הבנתי שהוא שם והסיכוי שלו אפסי, אבל קיוויתי שאמצא אותו".

עוד בוואלה! NEWS:
הקונגרס אישר: ניצולי 11 בספטמבר יוכלו לתבוע את ערב הסעודית
"אנחנו במלחמה": התגובות של בוש ובכירי הממשל לאחר הפיגוע בתאומים
ארה"ב: נחשף הדוח על מעורבות ערב הסעודית בפיגועי ה-11 בספטמבר

נפילת בנייני התאומים 11 בספטמבר. AP
הפיגועים במגדלי התאומים/AP

ארי שונברון, סמנכ"ל בחברת ההשקעות קנטור פיצג'רלד, הגיע באיחור לעבודה באותו הבוקר בקומה ה-101 של הבניין הצפוני, וכשהמטוס פגע הוא החליף מעלית בקומה ה-78. "הייתי שני מטרים מהמעלית, פתאום חשבתי שהייתה פצצה בבניין. כל הבניין רעד. היה עשן בכל הבניין

"ראיתי עובדת מהמשרד שלא הייתי מיודד איתה, היא אמרה לי שאי אפשר לסבול את הכאבים, 'תבטיח שלא תעזוב אותי'. היא הייתה בצרה והבטחתי לה שנצא, הדבר היחיד שהיה לי בראש זה שאני חייב להגיע הביתה".

בתוכנית משתתפים גם אורי שני, ראש לשכתו של ראש הממשלה דאז אריאל שרון, החושף כי שרון סירב לבקשת מפקד חיל האוויר דן חלוץ לקבל אישור גורף ליירט כל מטוס חשוד בשמי ישראל; שוטר הסיור ב-NYPD צ'רלי בן נעים, שהוזעק לזירה; טייס אל על יהודה חיים, שהיה מעל שמי אמריקה, בדרכו לניו יורק, כשהחלו הדיווחים על המתקפה; העיתונאית יעל לביא, שהפיקה את הגל הפתוח של רשת ABC שזכה לאחר מכן בפרס האמי; יעל כהן, תושבת דרום מנהטן שבנה היה בגן ילדים במרכז הסחר העולמי; ירון וילנסקי, שהגיש את הגל הפתוח בגלי צה"ל; וקונסול ישראל דאז בניו יורק, אלון פנקס.

"התחלתי את הבוקר יחד עם שר התחבורה אפרים סנה שהגיע לביקור בניו יורק. הראיתי לו את הבניינים, כמה שהם בוהקים. לאחר שנפרדנו, הייתי בדרכי לפגישה עם ראש העיר ג'וליאני, אבל לאחר שראיתי את הפגיעה בבניין הראשון הלכתי לקונסוליה. הייתיה בפינה של השדרה השניה והרחוב ה-43, 44, בפינה הזו יש זווית לכיוון דרום וקצת מערב, ואז אני רואה דבר שעד היום כשאני רואה אותו בפעם ה-7,294 אני עדיין לא מעכל לגמרי: בזווית העין אני רואה את החבטה של המטוס השני בבניין השני, אני רואה את החבטה ואת בלון האש הזה, את הלהבה העצומה שיוצאת".

"102 דקות", ראשון ב-9:00 בגלי צה"ל.

נפילת בנייני התאומים 11 בספטמבר. AP
מרכז הסחר העולמי לאחר קריסת המגדלים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully