וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל השחיתות בנתניה: היוזמה להגבלת כהונות ראשי עיר צוברת תאוצה

11.9.2016 / 19:17

על רקע החשדות נגד פיירברג, שמכהנת בתפקיד כבר 18 שנה, שוחחו ראשי הקואליציה על הצורך לקצוב את כהונת ראשי הרשויות המקומיות. "ראשי עיריות ללא קציבת כהונה מייצרים בור של נפוליאונים", אמר ח"כ גפני

צילום: נירב אהרונוסון, עריכה: ניר חן

פרשת השחיתות בעיריית נתניה והחשדות נגד ראשת העירייה מרים פיירברג העסיקה הבוקר (ראשון) גם את ראשי הקואליציה והחזירה לשולחת את סוגיית קציבת הכהונה של ראשי עיריות ורשויות מקומיות. לוואלה! NEWS נודע כי בשיחה שקיימו ראשי המפלגות לפני הישיבה השבועית אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, הם דנו בסערת פיירברג ורבים העלו את הצורך בחקיקה שתקצוב את כהונת ראשי העיריות, לאור החשדות החמורים נגד מי שמכהנת בתפקיד כבר 18 שנה.

"כבר שנים אני צועק שראשי עיריות ללא קציבת כהונה מייצרים בור של נפוליאונים. יש להם עוצמות בלתי נתפסות והנה תראו מה התוצאות", אמר ח"כ משה גפני (יהדות התורה). גם שר האוצר משה כחלון הביע תמיכה בהגבלת הכהונה של ראשי עיריות, ויו"ר הקואליציה דוד ביטן הבהיר כי "כל צעד חייב להיעשות בתיאום עם מרכז השלטון המקומי". בשלטון המקומי, לעומת זאת, ישנה התנגדות נרחבת לקציבת כהונה של ראשי עיריות ונושאי משרות בכירות ברשויות המקומיות.

עוד בנושא:
החשד לשחיתות בעיריית נתניה: מעצרה של פיירברג הוארך בשלושה ימים
"למה ממשיכים לבחור במושחתים?": ראש העירייה המיתולוגי בריאיון נוקב
"הפכה את נתניה לאחוזת פיירברג": חושף השחיתות מספר על השיטה

ראש עיריית נתניה – מרים פיירברג. שלומי גבאי
"יש להם עוצמות בלתי נתפסות, ותראו מה התוצאות". פיירברג/שלומי גבאי

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, ציין שיש ראשי עיריות כמו בכרמיאל ובמעלות שמכהנים זמן רב ומצוינים בעבודתם, אך פנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר ושאל אותו אם קיימת קציבת כהונה בשלטון המקומי בארצות הברית, והאחרון השיב לו כי ישנה קציבת כהונה למושלים בלבד. בסביבתו של דרעי הדגישו היום כי השר עדיין לא גיבש עמדה בנושא.

על שולחן הכנסת מונחת הצעת חוק המגבילה את כהונת ראשי הרשויות המקומיות לשתי קדנציות רצופות בלבד, מאז יוני האחרון על ידי ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו). לפי ההצעה, שצפויה להגיע לשולחן ועדת שרים לחקיקה עם שובה של הכנסת מפגרת הקיץ, החוק לא יחול רטרואקטיבית, וראש רשות שכיהן שתי קדנציות רצופות, יוכל לחזור ולהתמודד לאחר תקופת רענון של חמש שנים לפחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אריה דרעי מדבר בכנס ראשי רשויות ערי פיתוח בטבריה. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
טרם גיבש עמדה בנושא. דרעי/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

"כוחו של ראש עיר, בשל ניסיונו ועשייתו לציבור, הולך וגדל עם השנים והדבר עלול לפתוח פתח לניצול כוח זה גם לעניינים בלתי כשרים", נכתב בהצעת החוק, שעליה חתומים חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה כולל יו"ר הקואליציה ביטן. "הגבלת משך כהונת ראש עירייה תביא לכך שראשי עיריות ידעו מראש שכהונתן מוגבלת ועל מנת שיוכלו להשאיר חותמם בעיר יפעלו ביתר שאת למען העיר". בעבר הונחו הצעות חוק דומות של חברי הכנסת אילן גילאון (מרצ) ומיקי רוזנטל (המחנה הציוני), שחתום גם על ההצעה הנוכחית, אך הן לא התקדמו. שרת המשפטים איילת שקד הביעה באחרונה תמיכה בקציבת כהונה של ראשי ערים, אך לשלוש קדנציות – ולא שתיים, וייתכן כי זו תהיה ההגבלה שתקודם בסופו של דבר, אם וכאשר החקיקה תתקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully