וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפכה את נתניה לאחוזת פיירברג": חושף השחיתות מספר על השיטה

דב גיל-הר ושלומי גבאי

7.9.2016 / 21:30

חבר מועצת העיר סיפר על מנגנון השחיתות לכאורה שבו מעורבת ראשת העיר, שחשודה בקבלת שוחד, ועל האיומים שספג ממנה. "קונים קרקע בזול, והופכים את הפרויקט לגדול", טען. לעומתו, בשוק העירוני משוכנעים שהיא חפה מפשע. ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: שלמי גבאי וניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן.

איומים, שחיתות, סחיטה - כך מתוארת ההתנהלות בעיריית נתניה, שהעומדת בראשה, מרים פיירברג, וסגנה שמעון שר, נעצרו בחשד לקבלת שוחד. חיים פרידריך, חבר מועצת העיר נתניה ויו"ר סיעת הליכוד בעיר, סיפר היום (רביעי) בשיחה עם אולפן וואלה! NEWS כיצד פיירברג איימה עליו לכאורה משום שגילה אי סדרים בהתנהלותה. "אם תמשיך לנבל את הפה שלך, יש לי הקלטות של קבלנים שסחטת אותם", טען פרידריך כי פיירברג אמרה לו. לדבריו, "השיטה (בוועדה לתכנון ובנייה) הייתה פשוטה - קונים משהו בזול, ואחרי זה הופכים אותו לדבר יותר גדול. אדם בא עם 12 קומות וזה הופך ל-20 קומות. מ-50 דירות מגיע ל-60-80 דירות".

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום את מעצרה של פיירברג, גרושה אליהו פיירברג ושל סגנה שמעון שר בשישה ימים. השניים חשודים בעבירות שוחד ומרמה. בפרשה עצורים גם עו"ד צפריר פיירברג, בנה של ראשת העיר נתניה; הקבלן והיזם אברהם תשובה, אחיו של טייקון הגז יצחק תשובה; הרב עו"ד אברהם גוגיג והאדריכל גבי טטרו.

דבר מעצרה של ראשת העיר ושאר הבכירים בעירייה הפך היום כצפוי לשיחת היום. "פיירברג היא בולדוזר שפיתחה את העיר בכל התחומים והפכה את נתניה לאחת הערים הדומיננטיות בישראל", טענו בשוק העירוני. לדברי הסוחרים, מדובר בראשת העיר המשמעותית ביותר שידעה העיר מאז הקמתה. הסוחרים משוכנעים כי היא חפה מפשע. "רק בשל קנאה ומאבקים פוליטיים נפתחה החקירה נגדה", טענו בשוק. אחרים אף דיברו על תפירת תיק באופן מכוון נגדה. גם המעטים שדיברו בגנותה והביעו סלידה מהחשדות החמורים שיבחו את העשייה והפיתוח שידעה העיר בתקופתה.

לקריאה נוספת:
"טובות הנאה במיליונים": מעצר ראשת העיר פיירברג הוארך ב-6 ימים
ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג נעצרה בחשד לקבלת שוחד
פרשת השחיתות בנתניה: בנה של ראשת העיר ואחיו של יצחק תשובה נעצרו

מרים פיירברג, ראשת העיר נתניה. שלומי גבאי
"ניסתה להחליף את הסמל של העיר". פיירברג/שלומי גבאי

"נתניה זה מרים ומרים זה נתניה", אמרה דולי, תושבת העיר. "היא רגישה ואכפתית למצוקות התושבים, הדלת שלה תמיד פתוחה והיא מחוברת לתושבים", הוסיפה. "קשה לי להאמין שהיא מושחתת, אני מקווה שהיא תחזור במהרה לכיסא ראש העיר, אחרת העיר תחזור למה שהייתה בשנות ה-70, כשהפשע השתולל פה והעיר נראתה רע".

גם פרידריך מסכים כי פיירברג נחשבת למעל הכול בעיר. לפיו, "נתניה נהפכה לאחוזת פיירברג, היא ניסתה אפילו להחליף את הסמל של נתניה עם האות פ'". בתגובה לאיומיה, אמר לה פרידריך לגשת למשטרה עם ההקלטות. "אמרתי לה: 'תחליטי אם את מטומטמת או שקרנית'. היא ענתה לי: 'תקרא לאשתך מטומטמת'". פרידריך סיפר כי בחודש מאי שלח מכתב שאליו צירף את הודעות הווטסאפ של פיירברג לראש אגף החקירות במשטרה, מני יצחקי. "הייתי בטוח שהמשטרה שלי לקחה את המכתב ושמה אותו מתחת לערימה, אבל התברר אחרת", אמר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי תחקיר "הארץ", ראשת העיר רכשה ב-2006 2.5% משטח על קו החוף של נתניה שיועד להקמת בתי מלון. עבור פיסת קרקע זו שילמה לדבריה 84 אלף דולרים. כחלק מפרויקט "קוראל – יוקרה על המצוק", עומד כיום במקום מגדל יוקרה בן 19 קומות ואחת הדירות, בקומה ה-11, שייכת לפיירברג.

בשל ניגוד האינטרסים, גייסה פיירברג את עורך הדין הרב גוגיג, שיהיה הנאמן שלה בקרקע, ועל שמו נרשמה הבעלות בטאבו. בריאיון ל"הארץ" טענה כי לא רצתה שיוסי תשובה, אחיו של אברהם ובעלי הקרקע לפני המכירה, יידע מזה. "אני רוצה להיות בדיוק כמו כל אחד אחר ושחס וחלילה לא יגידו שעשו לי פרוטקציה או שקיבלתי הנחה. אמרתי שאני לא רוצה שהשם יופיע ולא שיוסי תשובה יידע שהוא מוכר לי".

חיים פרידריך חבר מועצת העיר נתניה ויו"ר סיעת הליכוד בעיר על פרשת השחיתות, 7 בספטמבר 2016. שלומי גבאי
"תחליטי אם את מטומטמת או שקרנית". פרידריך/שלומי גבאי

ב-2011 אישרה ועדת התכנון והבנייה בעיר, שבראשותו של סגנה שמעון שר, את שינוי ייעוד הקרקע. היקף הפרויקט גדל מ-15 אלף מ"ר ל-70 אלף ונוספו עוד 104 יחידות דיור. שווי הקרקע בבעלות פיירברג גדל ל-125 אלף דולר. לפי "הארץ", פיירברג לא נכחה בישיבות הוועדה אך מעורבותה תועדה בחתימה על מסמך הקשור בהיתר הבנייה.

בנושא פרויקט קוראל אמר פרידריך כי "השיטה הייתה פשוטה. לפני 17 שנה קנו את המגרשים האלה חלק ממשפחת תשובה, האחים קנו את זה והמקום היה מיועד למלון. לפני שלוש שנים היא הצליחה להפוך את זה לבית דירות". לדבריו, "כשזה היה בית מלון, הופיע שהנאמן של מרים פיירברג אדון גוגיג קנה שם חלק. היא הודתה שהוא קנה בשבילה את הנכס. לא נראה לי שראש עיר קונה נכס כבית מלון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully