וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טובות הנאה במיליונים": מעצר ראשת העיר פיירברג הוארך ב-6 ימים

שופט בית המשפט השלום אמר כי מהחקירה עולה תמונה לא פשוטה, שלפיה גורמים בכירים חברו לבעלי הון לצורך השבחת קרקעות וקיבלו טובות הנאה שנאמדות במיליוני שקלים. פיירברג, החשודה בקבלת שוחד, אמרה: "הטענות מצוצות מהאצבע". גם מעצר שלושת החשודים הנוספים הוארך

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (רביעי) את מעצרם של ראשת העיר נתניה מרים פיירברג, סגנה שמעון שר, גרושה אליהו פיירברג וחשוד נוסף בשישה ימים. הארבעה חשודים בעבירות שוחד. השופט עמית מיכלס אמר בדיון כי עולה תמונה לא פשוטה, שלפיה מספר גורמים בכירים ביותר חברו לבעלי הון לצורך השבחת קרקעות וקיבלו טובות הנאה שנאמדות במיליוני שקלים. פיירברג טענה מצדה: "אין לי מה להסתיר, הטענות מצוצות מהאצבע".

נציג המשטרה טען בדיון כי בכירים ביותר בעיריית נתניה נחשדים בעבירות שחלפו את רף החשד הסביר. "אישי ציבור בכירים שחיללו את אמון הציבור עבור רווח כספי", הוסיף. בפרשה חשודים בעבירות שונות של קבלת ומתן שוחד פיירברג, בכיר בעירייה, מקורב לראשת העיר וקבלן בעיר.

בסיום דברי המשטרה ונציגי החשודים, אמר השופט מיכלס כי "קיים חשד סביר שקושר את כל ארבעת החשודים לכל החשדות. עילת המעצר היחידה היא חשש לשיבוש מהלך החקירה". לדבריו, "הפוטנציאל לשיבוש החקירה על ידי החשודים גבוה. מחומר החקירה ניתן לראות הסתרה ואי דיווח על פרטים שעליהם יש חובת דיווח".

לקריאה נוספת:
ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג נעצרה בחשד לקבלת שוחד
פרשת השחיתות בנתניה: בנה של ראשת העיר ואחיו של יצחק תשובה נעצרו
פרשת השחיתות בעיריית נתניה: המשטרה פועלת לגיוס עד מדינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיירברג, בדיון היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הדיון התערבה פיירברג כמה פעמים בדבריו של עורך הדין שלה. במקרה אחד, השופט עצר את הדיון ואמר לה: "אני מבין שהמעמד לא נוח לך, אבל תני לעורך הדין שלך לדבר, הוא יודע מה הוא אומר".

פרקליטה של פיירברג, עו"ד נתי שמחוני, אמר כי ראשת העירייה "שירתה תמיד את הציבור נאמנה ולא דבק בה רבב". לדבריו, "גם הפעם גברת פיירברג משוכנעת שהחקירה תסתיים ללא כלום. הבן שלה נעצר. מבקשים לעצור משפחה שלמה, לאן הגענו?", תהה. "פייברג לא תשבש את הליך החקירה כי מטרתה שהאמת תצא לאור", ציין עורך הדין. הוא הוסיף כי השחיתו את זמנה. לדבריו, השאלות לא הוטחו בפני פיירברג במהלך החקירה. פיירברג ציינה: "המדינה קידמה את הפרויקט (פרויקט קורל), ללא כל סטייה. הוא נבנה ללא שום סטייה. אין לי מה להסתיר, הטענות מצוצות מהאצבע".

לפני שמסר השופט את החלטתו, עדכנה פיירברג את בית המשפט כי היא סובלת מלחץ דם מאוד גבוה. המקורב אליה החשוד גם הוא בפרשה, מסר: "יש לי אימא בת 90 ניצולת שואה שעברה את ד"ר מנגלה, לא רוצה לחזור מפה ולגלות גווייה".

פרויקט קוראל בנתניה – טיילת קוראל – פרשת שחיתות עיריית נתניה. שלומי גבאי
פרויקט קורל בנתניה/שלומי גבאי

עו"ד עמית חדד, המייצג את סגן ראשת העיר שר, יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, מסר כי מבחינת המשטרה הוא העצור המרכזי, "על פיו יישק דבר - כל הפרויקטים בנתניה". לדבריו, לכנות אותו כך זה לא להכיר את החשדות נגדו.

"אף אחד לא טוען שקיבל כסף לכיסו, טוענים משהו לגבי תרומות לעמותות. החשדות תלושים, בית המשפט לא עשה את האבחנה לבין מי שנחשד שקיבל טובות הנאה לבין מי שלא. יש פה אדם שלא עשה דבר וישהה ימים ארוכים במעצר. הוא ענה היום במשך שעה לכל השאלות. אנחנו בטוחים שיעמתו אותו עם מה שיש נגדו. לא נפל בהתנהלותו שוב רבב ואני בטוח שהתיק ייסגר בקרוב", ציין.

שמעון שר, סגן ראש עיריית נתניה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה. בית משפט השלום ראשון לציון, 7 בספטמבר 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
הרב שמעון שר, בדיון היום/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

לפי החשד, בכירים בעירייה ומקורבים להם פעלו לקידום ענייניהם של קבלנים ויזמים בנתניה בפרויקטי נדל"ן, בתמורה לשוחד וטובות הנאה, תוך שגורמי העירייה ומקורביהם פועלים בניגוד עניינים מבלי לדווח, כשכלל המעורבים מבצעים שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס. מאז החלה החקירה הגלויה, נתפסו והוקפאו חשבונות ונכסים לצרכי בקשות חילוט. חקירת הפרשה, הכוללת חשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס בתחום הנדל"ן בעיר, מתנהלת ביחידה הארצית של המשטר יחד עם יחידת חקירות מס הכנסה מרכז ברשות המסים.

אתמול הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חשודים נוספים שנעצרו. החשודים הם עו"ד צפריר פיירברג, בנה של ראשת העיר נתניה; הקבלן והיזם אברהם תשובה, אחיו של טייקון הגז יצחק תשובה; הרב עו"ד אברהם גוגיג והאדריכל גבי טטרו. מעצרם הוארך בבית משפט השלום בראשון לציון.

(עדכון ראשון: 17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully