וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב ספרדי בכיר: "קריסת החניון ופיצוץ 'עמוס 6' - בגלל חילול שבת"

11.9.2016 / 7:49

הרב מאיר מאזוז, מי שהוביל את מפלגת יחד יחד עם הח"כ לשעבר אלי ישי, טען בשיעור השבועי שלו כי "זלזול בשבת" הוא שהוביל לאירועים הקשים. "השבת לא תמחול, לברוח מהשבת זו הטעות הכי הגדולה בעולם", אמר

עריכה: שניר דבוש

הרב מאיר מאזוז, מבכירי הרבנים הספרדים במגזר החרדי ומי שהוביל את מפלגת יחד של אלי ישי בבחירות האחרונות, מסר אמש (שבת) שיעור שבועי, ובו טען כי קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב, שגבתה את חייהם של שישה בני אדם, ופיצוץ הלוויין הישראלי "עמוס 6" -שניהם אירועים שהתרחשו בגלל חילול שבת.

"ראשי הממשלה צריכים להבין: השבת לא תמחול", אמר הרב בהתייחסו לאסון שאירע בתל אביב. "מה שקרה השבוע - אף פעם לא קרה דבר כזה. בניין, יש מהנדסים, יש פקחים. עשרות אנשים קבורים מתחת לאדמה. הכל בא מכיוון שמזלזלים בשבת. בשבת יש ברכה, לברוח מהשבת - זו הטעות הכי גדולה בעולם".

עוד בוואלה! NEWS:
אבודים על רפסודה בלב ים: הצצה לסדרת האימונים החדשה של החובלים
ח"כ עודה על סרטון "הטיהור האתני": "נתניהו משכתב את ההיסטוריה"
הכוחות עזבו את שטח החניון בתום החילוץ: "משימה חשובה - ותוצאה קשה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רק התחילו לשגר אותו והוא התפוצץ. למה? כי נעשה בשמירת שבת". הרב מאזוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב רמז בדבריו למשבר הממשלתי סביב המחלוקת על קיומן של עבודות תחזוקה ברכבת ביום המנוחה, וציין כי הוא "לא מדבר על החרדים, הם פוחדים, יש להם חשבונות משלהם כי אם ילחמו על זה, מי יודע מה יהיה".

נוסף על כך, דיבר הרב גם על פיצוץ הלוויין הישראלי "עמוס 6" וטען כי התפוצץ מאותה סיבה. "השקיעו בו מאות מיליוני דולרים", אמר. "רק התחילו לשגר אותו - התפוצץ. למה? כי ההוא ("עמוס 2" - י"א) נעשה בשמירת שבת וזה ("עמוס 6" - י"א) לא בסדר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"השבת תתבע את העלבון שלה"

בדרשה השבועית הזכיר הרב מאזוז גם את חברת התעופה אל על וטען שהכנסותיה גדלו מאז שהפסיקה לחלל שבת. הוא ציין גם את פרשת המשחן בתקופת ממשלת ברק שבה החרדים פרשו מהקואליציה. מאזוז טען כי אחרי שהעבירו את המשחן בשבת הוא "עשה שביתה ולא עבד". לדבריו, "בסוף, השבת תתבע את העלבון שלה".

: צוותי חילוץ בקריסת החניון ברמת החייל בתל אביב 09 ספטמבר 2016. מור שאולי
"אף פעם לא קרה דבר כזה". כוחות החילוץ פועלים באתר קריסת החניון ברמת החייל/מור שאולי

הרב מאזוז הוא ראש ישיבת "כיסא רחמים" בבני ברק והמנהיג הרוחני של מפלגת יחד שהוביל אלי ישי בבחירות האחרונות אחרי פרישתו מש"ס. אף שהמפלגה לא עברה את אחוז החסימה, נותר הרב מאזוז בעמדת האופוזיציה לש"ס. לאחרונה, רבנים ספרדים בכירים המזוהים עם ש"ס, בהם ממשפחת יוסף, ניסו להיפגש עמו - אך פגישות אלה לא יצאו לפועל. הרב מעביר את שיעורו השבועי בפני עשרות תלמידיו, בעוד מאות נוספים ברחבי הארץ שומעים וצופים בו דרך נקודות שידור מיוחדות.

הרב מרבה לשלב בדרשותיו חידודי לשון וראשי תיבות שקונים את לב הקהל, בדומה מעט לדרשותיו של הרב עובדיה יוסף המנוח. כמו אצל מרן, גם מילים חריפות לא נפקדות משפתו. במקביל לשיעורו מוסר גם הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף את שיעורו השבועי בפני תלמידיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully