וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל שמינויו עוכב מונה לסגן נציבת שב"ס: "למה להביא מהצבא?"

9.9.2016 / 8:03

מינויו של אילן מלכא, שקידומו בצבא עוכב בעקבות אירוע ב"עופרת יצוקה", אושר על ידי השר לביטחון פנים - וכבר עורר תסיסה בשב"ס. הביקורת בקרב הקצונה הבכירה הופנתה בעיקר לנציבה קלינגר: "זה חוסר אמון באנשי השירות, היא הייתה צריכה להילחם עלינו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

(עפרה קלינגר נכנסתה לתפקידה כנציבת שב"ס, בנובמבר האחרון)

פרסום ראשון: מפקד חטיבת גבעתי לשעבר, תא"ל אילן מלכא, מונה אתמול (חמישי) לתפקיד סגן נציבת שב"ס. מינויו של מלכא, ששימש עד לאחרונה ראש מטה פיקוד המרכז, מציב אותו כמועמד מוביל לתפקיד נציב השב"ס בעוד שנתיים וחצי מעורר תסיסה בשירות בתי הסוהר. זאת משום שמדובר במינוי, שאושר על ידי השר לביטחון פנים גלעד ארדן, המגיע משורות צה"ל ולא מתוך הארגון עצמו.

ההחלטה למנות את מלכא לתפקיד מעוררת כעס בקרב הקצונה הבכירה של שב"ס. הביקורת מופנית לנציבה עופרה קלינגר, שלטענתם לא פעלה מספיק, כדי שסגנה יבוא מתוך שורות הארגון ולא מצה"ל.

"היא מביאה קצינים מצה"ל לתפקיד שהוא מקפצה לראש הארגון הבא?", הלינו ותהו קצינים בכירים בשב"ס. "האם אין אנשים מספיק מוכשרים בתוך השב"ס? אין שום סיבה להביא מישהו מצה"ל, היא הייתה צריכה להילחם עלינו", אמרו.

לקריאה נוספת:
בכירים בשב"ס: "מפקד כלא נפחא הודח כי אסירי חמאס איימו בשביתת רעב"
גורמים בשב"ס: אנשי הרב פינטו מפעילים לחץ על הנציבה להוציאו לחופשה
זעם בשב"ס: "העוזרת האישית של הנציבה קודמה פעמיים בחודשיים"

הרמטכ"ל ומפקד פיקוד דרום היום בתרגיל גדוד "צבר" של חטיבת "גבעתי".. דובר צה"ל
אילן מלכא, במרכז/דובר צה"ל

מעבר לכך, בשב"ס חוששים כי קלינגר לא תסתפק בתא"ל מלכא ותגייס קצינים נוספים מצה"ל לשב"ס. שם בולט בבורסת השמות הוא של תא"ל ששירת בעבר כמג"ד בגולני. "המינוי הזה הוא הבעת אי-אמון מוחלטת באנשי השב"ס שהם אנשי מקצוע מעולים", אמרו הבכירים.

מלכא, שיחליף בתפקיד את גונדר אלי גביזון, שירת כמח"ט גבעתי בזמן מבצע "עופרת יצוקה". לאחר המבצע נפתחה נגדו חקירת מצ"ח משום שאישר ירי אל עבר בניין ברצועת עזה בתקרית שבה נהרגו 21 פלסטינים. בסופה של הבדיקה נקבע כי אין מקום להעמידו לדין אולם קידומו עוכב על ידי הרמטכ"ל הקודם בני גנץ.

משב"ס נמסר בתגובה: "מרבית המינויים בשירות בתי הסוהר, כולל הבכירים, נעשו מתוך הארגון. כאשר האתגרים מחייבים זאת, נשקלת מועמדותם של קצינים מחוץ לארגון וכך היה במקרה זה של מינוי ראש המטה. אילן מלכא הוא קצין מוערך אשר מילא תפקידים בכירים בפיקוד ובמטה בצה"ל. מלכא יתמנה לתפקיד ראש אגף המטה של שירות בתי הסוהר.
תפקיד סגן הנציבה יאויש בהמשך, לאחר עבודת מטה שתיערך בשב"ס".

(עדכון ראשון: 20:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully