וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ הרוסי: נתניהו ואבו מאזן הסכימו עקרונית להיפגש במוסקבה

סוכנות הידיעות אינטרפקס ציטטה את משרד החוץ ולפיו שני המנהיגים הסכימו עקרונית על מפגש בעיר. לא נמסר תאריך רשמי לפגישה. גורם בלשכת נתניהו: הוא מוכן להיפגש בכל עת עם יו"ר הרשות

עריכת וידאו: ניר חן.

משרד החוץ של רוסיה מסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הסכימו עקרונית להיפגש במוסקבה - כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. לא נמסר מועד לקיומה של הפגישה שאותה מקדמת מוסקבה במסגרת המאמצים לחידוש תהליך השלום.

גורם בלשכת נתניהו מסר בעקבות ההודעה של מוסקבה כי "ראש הממשלה מוכן להיפגש עם אבו מאזן בכל זמן ובכל מקום, ובתנאי שזה יהיה ללא תנאים מוקדמים. זה נכון גם לגבי היוזמה הרוסית", אמר הגורם.

אתמול אמר נתניהו דברים דומים במסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו ההולנדי מארק רוטה בהאג. "מוכן להיפגש עם אבו מאזן בכל עת, ללא תנאים מוקדמים", אמר וציין כי מסר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולסגן שר החוץ מיכאיל בוגדנוב - שביקר השבוע בישראל - את הסכמתו לפגישה ללא תנאים מוקדמים.

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו הבהיר: "מוכן להיפגש עם אבו מאזן בכל עת ללא תנאים"
אבו מאזן מאשר: "הסכמתי לפגישה עם נתניהו, אך הוא ביקש לדחות אותה"

נתניהו, אבו מאזן וקרי, שיחות המשא ומתן עם הפלסטינים. AP
מוסקבה מתווכת בין הצדדים. אבו מאזן ונתניהו/AP

"אני לא בררני לגבי המקום, אם זה פה בהולנד או במוסקבה, או בכל מקום אחר", הוסיף אתמול נתניהו. "השאלה המרכזית היא אם אבו מאזן מוכן להיפגש ללא תנאים מוקדמים. אנחנו שומעים על כך גרסאות סותרות, רק אתמול הבהירו דוברים פלסטינים כי הם מוכנים להיפגש, אבל יש להם תנאים. אם אבו מאזן מוכן להיפגש ללא תנאים, אני מוכן לעשות זאת בכל עת".

אבו מאזן היה פסימי אתמול לגבי אפשרות של פגישה כזאת. "נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הציע פגישה ביום שישי במוסקבה. אני הסכמתי והייתי מוכן להגיע למוסקבה ישירות מכאן", אמר אבו מאזן במסיבת עיתונאים בוורשה, לפני דבריו של נתניהו. "לצערי", הוסיף אבו מאזן, "בפגישה של נציגי פוטין וראש הממשלה נתניהו, הוא הציע לדחות את הפגישה למועד מאוחר יותר, ולכן לא תהיה פגישה (ב-9 בספטמבר)".

(עדכון ראשון: 12:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully